Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Black Magic

Citaat van: elmarconi op 27-02-2009 20:24:33
Citaat van: Jeff op 27-02-2009 20:14:07
Citaat van: Black Magic op 27-02-2009 20:04:32
Citaat van: -D©©©L- op 27-02-2009 19:54:14
Het nieuwe stuurhuis is ook binnen. Uiteindelijk bleek een originele toch het goedkoopste te zijn.  :eusa_clap:

Wat zijn daar ongeveer de kosten van want die van mij is ook een beetje lek :(

Denk dat jij stuurpomp bedoeld, want een stuur huis lekt toch niet...

Nou, was dat maar waar. Dan had ik de afgelopen vakantie geen spoor ATF olie door Frankrijk getrokken...

Aanbieding van Elferink?

Jeff waarom zou een stuurhuis in jouw ogen niet kunnen lekken ?

TIMON

Citaat van: -D©©©L- op 27-02-2009 20:12:43
Citaat van: Black Magic op 27-02-2009 20:04:32
Citaat van: -D©©©L- op 27-02-2009 19:54:14
Het nieuwe stuurhuis is ook binnen. Uiteindelijk bleek een originele toch het goedkoopste te zijn.  :eusa_clap:

Wat zijn daar ongeveer de kosten van want die van mij is ook een beetje lek :(

Ik meen dat het 640 euro bruto ex btw is in de ruil. Netto inclusief is het wel de goedkoopste.

pfffff wat een geld
waarom geen VDT ??
85011940

elmarconi

Ik meen dat het 640 euro bruto ex btw is in de ruil. Netto inclusief is het wel de goedkoopste.

Nou, toch even kijken: Elferink  :-\
--
Autogas Inside . . .

Black Magic

Citaat van: elmarconi op 27-02-2009 23:11:38

Nou, toch even kijken: Elferink  :-\

Ik vind 115 euro verschil toch wel veel

-D©©©L-

Tja, inderdaad. Waarom een dure nemen als het ook goedkoper kan.  :)
Inmiddels is ie binnen:
(klik voor hi-res)

Zaterdag nog wat inkopen gedaan in Nijmegen. De spiegelknippers moeten nog aangesloten worden, en dat wil ik graag netjes via de multistekker van de deur doen. Ik kwam er niet uit welke nummers ik nodig had voor de losse contacten, dus heb ik maar een gebruikte stekker opgehaald (de deurkant was er helaas niet).
Ook een bakje voor onder de radio, een paar achterste veerschotels, wat ventilatieroostertjes voor het dash, een paar achterste ABS sensoren en een dashboard bovendek gingen in de 240.

Het subframe zal wederom los moeten voor het plaatsen van het stuurhuis, om te voorkomen dat ik -tig keer moet gaan uitlijnen word het een gecombineerde klus die bestaat uit de volgende acties (jaha, een lijstje  ;D):

• Stuurhuis vervangen
  • tweede sleepoog RV aan het subframe plaatsen
  • Achteras vervangen
  • JT-uitlaat plaatsen
  • Bovenste veerschotels aan de achterzijde vervangen door, aangepaste, verhoogde versie

Omdat de boel voorin al vaker los is geweest, gaan er dit keer toch maar 8 nieuwe (rek) bouten in. De subframe rubber zijn nog vers genoeg, de wagen heeft in 2004 een nieuw subframe gekregen nadat er een aanrijding op het RV wiel geweest is. Ook achterin zet ik maar gewoon nieuwe bouten, het moet immers nog een paar jaar zitten.

De ATF uit het stuurhuis heeft zijn sporen nagelaten op de stukje bodem van de wagen. De af fabriek anti-steenslag coating lost op en blijft week. Deze drab moet ik mechanisch verwijderen en vervangen door verse coating.  :-X

Dit moet ik qua onderdelen nog hebben voor deze klus:

• 1 x 969092 O-ring stuurbekrachtigingsleiding
  • 1 x 969093 O-ring stuurbekrachtigingsleiding
  • 4 x 918062 (Subframe) flensbout groot
  • 4 x 946752 (Subframe) flensbout klein
  • 4 x 960143 (Subframe) ring voor kleine bouten

• 2 x 977509 (Achteras) montage bout groot
  • 6 x 949773 (Achteras) montage bout klein
  • 6 x 977386 (Achteras) ring voor kleine bouten
  • 1 liter ATF 3
  • 0,5 liter remvloeistof

• Remschijven achterzijde
  • Remblokken achterzijde
  • 2 x Handremkabels
  • Handrem schoenen
  • 1 bus underbody coating

elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2009 19:20:26
De ATF uit het stuurhuis heeft zijn sporen nagelaten op de stukje bodem van de wagen. De af fabriek anti-steenslag coating lost op en blijft week. Deze drab moet ik mechanisch verwijderen en vervangen door verse coating.  :-X

Hmmm, dat zal toch niet? Dan ben ik ooit nog eens aan de beurt...
--
Autogas Inside . . .

razorx

Lekker klusje wordt dat.
Sterkte er mee (allebei).
Yits

-D©©©L-

Daar is ie dan:
(klik voor hi-res)

Ik heb meteen maar een paar bochtjes bestelt om een paar subtiele eindstukken te kunnen maken. Morgen eens kijken of ie er ook onder past.

nickk.

Citaat van: -D©©©L- op 06-03-2009 17:19:13
Daar is ie dan:
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/uitlaat/01_JT_twinpipe_kaal_uitgelegd_01.jpg

Ik heb meteen maar een paar bochtjes bestelt om een paar subtiele eindstukken te kunnen maken. Morgen eens kijken of ie er ook onder past.

Het past prima hoor, alleen moet je die buis over de achteras wel echt even goed in met midden zien te krijgen, anders wilt die nog wel eens de boel raken(merkte ik op terugreis van wintersport).

arjenT5R

moooooooi spulletje  :D
ben benieuwd naar de sound  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Vandaag even aan het knutselen geweest met een paar stukjes pijp.
(klik voor hi-res)

En het aangezicht op normale hoogte, linker pijp rookt nog een beetje na van de uitlaat cement:
(klik voor hi-res)

Er zitten nu even twee tijdelijke eindstukken op, eigen fabrikaat. Nou ja, "fabrikaat..." simpelweg een 90 graden uitlaat bocht van 10 euro in stukkies gezaagd.  ;D

Volvo Felipe

Hey Marco,

Dat zie er weer goed uit, nu alleen nog de sierstukken erop he

Jeff

Citaat van: Volvo Felipe op 07-03-2009 20:16:36
Hey Marco,

Dat zie er weer goed uit, nu alleen nog de sierstukken erop he

Inderdaad en dan dezelfde erop zetten die Felipe heeft op ze V70R zo mooi ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

-D©©©L-

Mwah, ik vind dit eigenlijk redelijk netjes voor een tijdelijke oplossing. Echte Twee voor een Tientje (c) (tm) eindstukken  ;D.
(klik voor hi-res)

Thys

't is mooi geworden! En het klinkt ook nog eens erg lekker. Maar je moet nog wel even 2 van deze in de pijpen hangen

:evil: