Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

De steek is welliswaar voor een andere wagen, de ET waarde van de velg is wel gelijk aan de PCD 5x108 versie.

Voldoende ruimte tussen het velgbed en de klauw:
(klik voor hi-res)



Het vult mooi, ook niet te vol. Da'/s prettig voor een beetje koeling door de rijwind.
(klik voor hi-res)


Tussen de spaak en de klauw is de ruimte krap, maar voldoende. Er is meer dan voldoende ruimte voor lood achter de spaken richting de velgrand.
(klik voor hi-res)


Jeff

Zeer mooie velgen...   :o
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 01-10-2009 20:22:39
De steek is welliswaar voor een andere wagen, de ET waarde van de velg is wel gelijk aan de PCD 5x108 versie.

Voldoende ruimte tussen het velgbed en de klauw:
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/velgen/07_17inch_trex_op_S60R_remmen_03.jpg


Het vult mooi, ook niet te vol. Da'/s prettig voor een beetje koeling door de rijwind.
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/velgen/06_17inch_trex_op_S60R_remmen_02.jpg

Tussen de spaak en de klauw is de ruimte krap, maar voldoende. Er is meer dan voldoende ruimte voor lood achter de spaken richting de velgrand.
(klik voor hi-res)

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/velgen/05_17inch_trex_op_S60R_remmen_01.jpg

:eusa_drool: :eusa_clap:

Bijzonder mooie set Marco!

reneetje

Ziet er mooi uit ,maar houd rekening met een paar spacers , een paar mm speling richting spaken is weinig, vooral als je zo past uit de losse hand in de niet orginele situatie.(klauw zit immers niet gemonteerd op de brackets, dus goede positionering is zo lastig)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

#1774
Citaat van: reneetje op 01-10-2009 20:46:17
Ziet er mooi uit ,maar houd rekening met een paar spacers , een paar mm speling richting spaken is weinig, vooral als je zo past uit de losse hand in de niet orginele situatie.(klauw zit immers niet gemonteerd op de brackets, dus goede positionering is zo lastig)

De klauw zit vast op het fuseestuk, er zit geen bracket construktie bij deze remmen. De velg is goed gecentreerd.  :)

V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 01-10-2009 20:48:44
Citaat van: reneetje op 01-10-2009 20:46:17
Ziet er mooi uit ,maar houd rekening met een paar spacers , een paar mm speling richting spaken is weinig, vooral als je zo past uit de losse hand in de niet orginele situatie.(klauw zit immers niet gemonteerd op de brackets, dus goede positionering is zo lastig)

De klauw zit vast op het fuseestuk, er zit geen bracket construktie bij deze remmen. De velg is goed gecentreerd.  :)

Vandaar dat je gelijk de assen mee wisselt  ;)
Mooie oplossing  :eusa_clap:

R o b


graph-x

Dat ziet er gelikt uit Marco.

-D©©©L-

Gisteren een stukje van de R422 af geschroefd:
(klik voor hi-res)



-D©©©L-

En daar sta je dan. In een vergunningsgebied met stopverbod bij een klant een beetje lullig op de inrit geparkeerd. (was een spoedje). Ik stap in, draai de contactsleutel om en.... De startmotor gaat rond, vlot en snel. Maar aanpakken ? Nee, helaas.   :eusa_wall:
Na nog een paar pogingen, het nazien van diverse relais & sensoren (103, nokkenas, BDP) ineens een heldere ingeving. Normaal hoor ik een zacht brommen als ik de sleutel omdraai: De benzinepomp. Direkt daarna overstemd door de LPi pomp. Dat eerste geluid ontbrak, ergo: Benzinepomp stuk.

Op zich geen drama, maar wel errug lastig. Na een klap tegen de tank wilde de pomp weer even aanlopen en startte de 422R weer. Toen wist ik weer wat ik dacht bij de inbouw van de 100 liter tank. "Hij moet er wel makkelijk uit kunnen, als de benzinepomp stuk gaat ben ik anders goed zuur". Natuurlijk had ik de LPG tank net volgeduwd en lag de rest van de auto ook vol met apparatuur.  :-\

Afspraken afgezegd en werkbroek aangedaan. Het toeval wil dat ik een 850 heb staan waar notabene ook nog een brandstofpomp in zit. Dat was dus snel geregeld.  :)
Het uitbouwen van de tank ging precies zoals ik het bedacht had bij de constructie van het frame. Bouten los, 15 mm optillen en twee houten balkjes eronder. Daarna kon ik de tank met inhoud eenvoudig een stuk naar achteren schuiven en was de benzinepomp toegankelijk:


(klik voor hi-res)



(klik voor hi-res)


Affijn. Hij doet het weer.  :)

arjenT5R

Zal je altijd zien die rot pomp  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Nu nog de krukaskeerring en je hebt alle kwaaltjes van de 850 gerepareerd...






klopt op ongelakt hout.....

razorx

Ik vind het altijd een genot te zien hoe je niet even iets inbouwt, maar breder kijkt.
Wat gebeurt er als...

henry classic v70

#1783
Daar is weer goed over nagedacht Marcel, joekel van een tank overigens.......

..........MARCO..........(sorry)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Ach Klaas weet hoe het moet. ;)