Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Al sinds ik de "dikke" achterveren onder de wagen heb, heb ik het gevoel dat de dempers ze niet bij kunnen benen. Niet zo raar, het zijn immers ook stevige jongens. De blauwe op deze foto:

(klik voor hi-res)

(klik voor hi-res)

De reden van dit soms wat deinende gevoel was al langer duidelijk; een gebrek aan compressie demping (dus ingaande demping). Dit is aangepast, ca 20% stugger dan de estate versie. Dit lijkt veel, maar is niet meer dat het standaard verschil tussen een estate en een sedan uitvoering van deze dempers.  Er is verse olie op de achterdempers gekomen en de reservoirs zijn weer op druk gezet. De rubbers van de montagepunten waren allemaal nog in orde (hoewel goed te zien is dat ze zijn gebruikt), die zijn er dus blijven zitten.

Zo zagen ze er uit vlak voor montage, niet veel bijzonders aan te zien:

(klik voor hi-res)

Even een proefritje gemaakt en vooralsnog lijkt het een verbetering.  :eusa_dance: Ik moet wel even opnieuw "ontdekken" welke stand het meest passend is in welke situatie. De veerpoten aan de voorzijde worden gewisseld als ook de fuseestukken met de nieuwe remmenset er onder gaat, ik blijf niet aan het uitlijnen.  ;D

Het was vanavond al tegen 22:00 toen ik besloot om toch nog maar even de rechter aandrijfas te verwisselen. Komende dagen staat er weer 1000 km op het programma, en ik was niet van plan om die met "vage trillingen" af te leggen. De aandrijfassen voor beide zijden liggen al even te wachten, maar de rechtse is er dringend aan toe.

In vogelvlucht, de oude as:

(klik voor hi-res)

Ik heb deze ooit al eens los gehad en toen gemonteerd met iets teveel blauwe loktite. Het was dus een kleine uitdaging om hem los te krijgen.  :eusa_eh:
De bekende "oude & nieuw" foto:

(klik voor hi-res)

En niet heel veel later:

(klik voor hi-res)

arjenT5R

Lekker  :) dat zal wel een hoop trillingen gaan schelen zo'n nieuw nieuw asje  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Weer mooi werk!
Je ashoes lijkt alleen beschadigd. Of is dat vertekening?

Gr Yits.

elmarconi

Citaat van: razorx op 08-10-2009 21:19:04
Weer mooi werk!
Je ashoes lijkt alleen beschadigd. Of is dat vertekening?

Gr Yits.

Ik heb er ook naar zitten kijken, maar kan me niet voorstellen dat gezien de staat van de rest v/h voertuig hij er willens en wetens een brakke ashoes op monteert.

Ergo, het zal een vertekening zijn...
--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

hvdmountain

Marc O.

Citaat van: -D©©©L- op 10-10-2009 08:23:19
Todo: 8111169  :eusa_shifty:

Ehh.....je hebt hem total loss gereden en gaat nu alle 8.111.169 onderdelen weer zelf in elkaar schroeven? Gezien de inhoud van dit inmiddels 120 pagina's tellende topic acht ik je er toe in staat. :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

hvdmountain

Citaat van: Marc O. op 10-10-2009 10:13:14
Citaat van: -D©©©L- op 10-10-2009 08:23:19
Todo: 8111169  :eusa_shifty:

Ehh.....je hebt hem total loss gereden en gaat nu alle 8.111.169 onderdelen weer zelf in elkaar schroeven? Gezien de inhoud van dit inmiddels 120 pagina's tellende topic acht ik je er toe in staat. :D
:eusa_clap: :D :D :D

viking_in_shorts

Je gaat er een nieuwe bak onder schroeven? Of ga je 'm reviseren?

elianmars

Automaat naar z'n grootje........  :-\

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 10-10-2009 10:18:01
Automaat naar z'n grootje........  :-\

Het lekken van de bak word steeds erger, dit is een bekende kwaal volgens het revisiebedijf. Een beetje doorrekenen wat een complete revisie kost t.o.v. een nieuwe bak, leerde dat de optie "nieuwe bak" uiteindelijk nauwelijks duurder is dan een gelijkwaardige revisie. Ik was even een beetje chagrijnig over de kosten die daarmee gemoeid gaan. En het is best veel werk.

viking_in_shorts

Hier een paar tweedehandjes gezien voor ca 550 euro. Maar dan zitten ze er niet onder, en staan ze ook niet bij jou thuis :eusa_shifty:

arjenT5R

Waarom hang je er geen 2e hands onder? niet betrouwbaar genoeg?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbo-Geek

Wat kost een nieuwe bak dan ? Hoor heel veel verschillende bedragen varierend van 1300 tot 2300 euro.
1300 lijkt me erg stug.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

KIM

Wat is er dan bekend aan de kwaal?

Heb er hier niet eerder over gelezen...