Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-


-D©©©L-

Sorry, ik heb veel te weinig zinvolle foto's gemaakt. Teveel afgeleid kennelijk.
De overzichtfoto's van het statief zijn om onbekende reden niet scherp geworden.
Helaas, het is niet anders.  :-[ Morgen zal ik trachten nog een paar zinvolle platen te maken.   

-D©©©L-


Er zijn nog een paar kleine puntjes om na te zien.
Zo heb ik nog een kleine koelwater lekkage waar de kachelretour het blok in gaat. Het hitteschild van de turbo moet er nog op, en ik moet de receiver van de airco nog plaatsen. Na het knetterwarm rijden het olieniveau van de bak wederom nazien en alle slangklemmen nog eens nadraaien. De subframe bouten moet ik nog op moment vastzetten.

1 van de weinige foto's, een fonkelnagelneue GKN/VOLVO aandrijfas aan de linkerkant gezet:

(klik voor hi-res)


-D©©©L-

Hier is de kachel-retour aansluiting op het blok te zien, Net boven het blokje van de krukas sensor.  Snap niet waarom ik die nippel niet los gehad/hersteld heb, hij heeft immers eerder zichtbaar gelekt.  :eusa_wall:

(klik voor hi-res)


Gelukkig kan je er heel goed bij (not) met een ingebouwde motor.  :eusa_shifty:


Thys

Trekken we het blok er toch nog ff een keer uit? ;)

elianmars

Citaat van: thyzerrr op 16-11-2009 12:32:55
Trekken we het blok er toch nog ff een keer uit? ;)

Inderdaad. Fluitje van een cent, inmiddels  ;D

)()()sT

Ik ken iemand die ook blokjes demonteert en inbouwt, zo tussen de soep en de aardappels door  ;D

Marco: weet jij de "historie" over hoe dat Renault-logo op onze blokken komt?

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 16-11-2009 21:16:15
Ik ken iemand die ook blokjes demonteert en inbouwt, zo tussen de soep en de aardappels door  ;D

Marco: weet jij de "historie" over hoe dat Renault-logo op onze blokken komt?

Geen idee hoe het zit met dat logo, was me ook niet eens opgevallen (dan had ik snel een dremel gepakt  ;D ).
Het op deze manier uit en inbouwen van een blok blijft evengoed best veel werk, voor een "simpele" bakwissel. Ik wilde nog een paar dingen doen (waaronder dus de dynamo en aircopomp).

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 16-11-2009 21:16:15
Marco: weet jij de "historie" over hoe dat Renault-logo op onze blokken komt?

Peugeot 604, Renault 30 en Volvo 262/264/265 hadden allemaal dezelfde 6 cil. motor (Renault), het zou dus heel goed kunnen dat het huis (omhulsel) gegoten wordt bij Renault

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Erik_M.

Citaat van: henry classic v70 op 17-11-2009 12:43:59
Citaat van: )()()sT op 16-11-2009 21:16:15
Marco: weet jij de "historie" over hoe dat Renault-logo op onze blokken komt?

Peugeot 604, Renault 30 en Volvo 262/264/265 hadden allemaal dezelfde 6 cil. motor (Renault), het zou dus heel goed kunnen dat het huis (omhulsel) gegoten wordt bij Renault

Dit was een V6 motor. De 5 cilinder is een eigen Volvo ontwerp en wordt geheel gemaakt bij Volvo Personvagnar AB te Skövde in Sweden. 'k heb in deze fabriek in 1993 (samen met Sieger) een prive rondleiding gehad van de PR dame. Ruim 2 uur uitgebreid rondgelopen aldaar.  Prachtig !

gRoet
eRik




Daf46

Citaat van: Erik_M. op 17-11-2009 13:28:17
Citaat van: henry classic v70 op 17-11-2009 12:43:59
Citaat van: )()()sT op 16-11-2009 21:16:15
Marco: weet jij de "historie" over hoe dat Renault-logo op onze blokken komt?

Peugeot 604, Renault 30 en Volvo 262/264/265 hadden allemaal dezelfde 6 cil. motor (Renault), het zou dus heel goed kunnen dat het huis (omhulsel) gegoten wordt bij Renault

Dit was een V6 motor. De 5 cilinder is een eigen Volvo ontwerp en wordt geheel gemaakt bij Volvo Personvagnar AB te Skövde in Sweden. 'k heb in deze fabriek in 1993 (samen met Sieger) een prive rondleiding gehad van de PR dame. Ruim 2 uur uitgebreid rondgelopen aldaar.  Prachtig !

gRoet
eRik




Mischien zit er stiekem het onderblok van een Safrane in  :evil:

UserID6342

Citaat van: henry classic v70 op 17-11-2009 12:43:59
Citaat van: )()()sT op 16-11-2009 21:16:15
Marco: weet jij de "historie" over hoe dat Renault-logo op onze blokken komt?

Peugeot 604, Renault 30 en Volvo 262/264/265 hadden allemaal dezelfde 6 cil. motor (Renault), het zou dus heel goed kunnen dat het huis (omhulsel) gegoten wordt bij Renault


Dat waren de beruchte Douvrin motoren !  Daar hebben we het laatst over gehad omdat ik niet wist dat Volvo ook "eigen" 6 cilinder motoren had.

pwassink

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2009 14:58:31
Citaat van: henry classic v70 op 17-11-2009 12:43:59
Citaat van: )()()sT op 16-11-2009 21:16:15
Marco: weet jij de "historie" over hoe dat Renault-logo op onze blokken komt?

Peugeot 604, Renault 30 en Volvo 262/264/265 hadden allemaal dezelfde 6 cil. motor (Renault), het zou dus heel goed kunnen dat het huis (omhulsel) gegoten wordt bij Renault


Dat waren de beruchte Douvrin motoren !  Daar hebben we het laatst over gehad omdat ik niet wist dat Volvo ook "eigen" 6 cilinder motoren had.

Ook wel PRV en of B27/28 genoemd .. 

Zat meen ik zelfs in de beroemde deloreans datzelfde (rot)blok ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

KMvrtr

#1948
Citaat van: pwassink op 17-11-2009 18:28:47
Citaat van: Dirk342 op 17-11-2009 14:58:31
Citaat van: henry classic v70 op 17-11-2009 12:43:59
Citaat van: )()()sT op 16-11-2009 21:16:15
Marco: weet jij de "historie" over hoe dat Renault-logo op onze blokken komt?

Klopt

Peugeot 604, Renault 30 en Volvo 262/264/265 hadden allemaal dezelfde 6 cil. motor (Renault), het zou dus heel goed kunnen dat het huis (omhulsel) gegoten wordt bij Renault


Dat waren de beruchte Douvrin motoren !  Daar hebben we het laatst over gehad omdat ik niet wist dat Volvo ook "eigen" 6 cilinder motoren had.

Ook wel PRV en of B27/28 genoemd .. 

Zat meen ik zelfs in de beroemde deloreans datzelfde (rot)blok ..  ;)

Klopt..

-D©©©L-

Vandaag de eerste wat langere rit gehad met de nieuwe bak, een krappe 200 km. En ik moet zeggen WOW... Dat schakelt echt heel er mooi.  :eusa_dance:
Geen trilling of rammel te merken. Ook schakelt ie een stuk "sneller" dan de oude bak. Dat er een ander type koppelomvormer achter zit, is merkbaar. In positieve zin.