Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Waarom niet de remklauw gelijk los gehaald, in plaats van pas op foto zes?  ;D

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 19-02-2010 23:57:19
Waarom niet de remklauw gelijk los gehaald, in plaats van pas op foto zes?  ;D

Omdat ik op deze manier gewoon de olie kon laten lopen zonder dat alles onder de olie zat.

elianmars

Ok.

Mooi hulpstuk onder de as, trouwens  8)

-D©©©L-

Veerpoot verwijderd, schoongemaakt en de bodyschutz laag bijgewerkt:

(klik voor hi-res)



De vers gereviseerde Ohlins set met de blauwe veren en de "oude" set die na ca 100.000 km hoognodig een revisie moet hebben:

(klik voor-hi-res)



"Nieuwe" veerpoten gemonteerd, en natuurlijk de draagarmen met PU bussen.

(klik voor hi-res)


Fuseestuk met een nieuwe wiellager gemonteerd. De as is met blauwe loktite verlijmd in het wiellager (zoals het hoort, dus). Het begint nu weer ergens op te lijken.  :)

(klik voor hi-res)



Hitteschild met "extensie" gemonteerd:

(klik voor hi-res)



Schijfje d'r op, uiteraard met borgschoefje:




Klauw erop:

(klik voor hi-res)



Eerste proefplaatsing van de velg. Het loopt niet aan, maar de ruimte tussen velg en klauw is erg krap. Daar moet ik nog wat aan doen.





Wordt vervolgd !  :eusa_dance:

UserID6342

Zoals gewoonlijk bij je, weer helemaal super Marco !!  Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe je dat gaat oplossen met die ruimte tussen klauw en velg.

Thys

Goeiemorgen! Dat ziet er lekker uit :eusa_clap:

peteR_lpi

Ziet er weer heel goed uit Marco.

triton

weer een stukje vakwerk Marco :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Professioneel raddraaier

V70geRwin

Erg mooi, maar wat is erg krap?

Robby72

Prachtig.
Ik voel me wel kleiner en kleiner worden als beginnende autotechnieker na het volgen van deze blog. Is eigenlijk om een beetje depressief van te worden, zo mooi dat de 422 aan het worden is. Gewoon nergens op besparen, en kiezen voor het beste... petje af (was al lang af bij mij hoor)

bastiaan arissen

Zeker prachtig. Gewoon zoals we gewend zijn. :eusa_clap: :eusa_clap:

Jans Duiven



Het ziet er wederom weer gelikt uit Marco  :eusa_clap:

Hans

graph-x

 :eusa_naughty: Volvo word nog jaloers op jou, zo goed als deze auto is / word is zelfs een nieuwe nooit geweest, en die was al zo goed.
Ik kan maar één ding zeggen wat een klasse werk, respect.
Ga vooral zo door! :eusa_clap:

-D©©©L-

Dank u allen, ik vind het leuk om wijzigingen aan de auto tot in de puntjes uit te voeren. In het geval van de remmen betekende dat ik echt maanden en maanden onderdelen aan het sprokkelen en maken geweest ben. Het resultaat is er straks hopelijk ook naar.  :)

Goed, waar was ik gebleven...

De oude situatie aan de achterkant. Een standaard schijf, standaard klauw en mevius blokken.

(klik voor hi-res)



Klauw eraf, schijf eraf, handremdelen eraf...

(klik voor hi-res)



Ankerplaat annex hitteschild verwijderd:

(klik voor hi-res)



Wielnaaf eraf, veer eruit...  eigenlijk alleen de kale as dus nog.   

(klik voor hi-res)



De kale as herrinneren de meeste zich nog wel, hier voor de montage (en schoon):

(klik voor hi-res)



En toen begon het opbouwen.  Natuurlijk de zelf ontwikkelde Backspacer©  8) , die voorzien is van een montage mogelijkheid voor de grote Brembo klauw.

(klik voor  hi-res)



De naaf er weer op, bouten voorzien van loktite:

(klik voor hi-res)



Een aangepaste handrem ankerplaat annex spatplaat/hitteschild:

(klik voor hi-res)



Het handrem binnenwerk erin, schijf erop, klauw eraan en "redesign" remleiding er tussen. :

(klik voor hi-res)



Tenslotte de speciaal gemaakte veer er onder. :

(klik voor hi-res)


elianmars