Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Vulk

IK laat jou dus nooit met mijn wagen rijden. ;D

Mooi man. :)

-D©©©L-

Een beetje meewarig zat ik net dit nieuwsberichtje te lezen:

Citaat van: http://www.nu.nl/binnenland/2169971/noordoosten-gaat-ijskoude-nacht-tegemoet.html] AMSTERDAM - De komende dagen wordt het koud. Maandagnacht daalt het kwik tot min vijf graden, maar door de noordoostelijke wind die vooral langs de kust straf is, voelt het flink kouder aan.
In het noordoosten van het land ligt de gevoelstemperatuur maandagnacht rond de min zeventien, meldt het KNMI.

Koud ? ehm...
Met de diverse opmerkingen in de trant van: "winterbanden zijn niet nodig, op een droge weg heb je net zoveel grip met zomerband" nog in gedachten, had ik gisteravond dit plaatje op het dash  :o :o :



Ruitensproeier antivries had ik er puur in gedaan. -40 leek overdreven, maar was het niet. Het bevroor namelijk net niet op de ruit.  Ademen tegen de zijruiten was ook leuk: meteen een ijslaagje erop (aan de binnenkant). De 422R heeft het verder voortreffelijk doorstaan. En "het is turbo-weer" heeft een nieuwe definitie gekregen.  ;D

Vulk

Dat is wel heel fris. Ik zie hier -6 tot -9° staan  voor de komende nachten. Ik dacht dat we er even vanaf waren.


viking_in_shorts

Leuk he? ;D Die temperaturen had ik ook toen ik in Lapland zat. Gelukkig net een nieuwe accu geinstalleerd, want ik heb onder andere 1 nacht mijn binnenverlichting laten branden :eusa_shifty:

Ik had overigens wel last van het "olie-lampje" maar dat is later toen de temperaturen normaal werden weer verdwenen. Wat me ook opviel, was dat ik niet eens hoefde te krabben :eusa_think:

-D©©©L-

Het enige wat ik gemerkt heb van de kou, is ietswat onrustig stationair lopen. Op een lange klim waarbij ie steeds even goed aan de bak mocht. (vrachtwagens inhalen, telkens kickdown) Dit duurde dan even een paar minuten, dan was het weer stabiel. Geen druppel olie verbruikt deze keer, hoewel ik door duitsland en polen behoorlijk harder gereden heb dan voorheen. Zou het dan toch die ralle oliekoeler slang geweest zijn ?   
Niet hoeven krabben klopt wel, de lucht is zo droog dat er niks is om aan te vriezen. Of het is al bevroren voordat het de ruit raakt. Hier op het verblijf adres (firma) is het iets minder koud s'nachts. Zo'n -19. Starten was vanmorgen geen probleem en ook de 10w50 olie was nog best wel vloeibaar aan de peilstok. 

axelvr

Citaat van: viking_in_shorts op 25-01-2010 18:50:38
Leuk he? ;D Die temperaturen had ik ook toen ik in Lapland zat. Gelukkig net een nieuwe accu geinstalleerd, want ik heb onder andere 1 nacht mijn binnenverlichting laten branden :eusa_shifty:

Ik had overigens wel last van het "olie-lampje" maar dat is later toen de temperaturen normaal werden weer verdwenen. Wat me ook opviel, was dat ik niet eens hoefde te krabben :eusa_think:

Zo had mijn vader laatst -37*C in Sälen (swe)... ook leuk :P

dutchguy

#2106
brrrr bij -27 moet je extra goed kijken of je nog wel een jongetje bent  ;D
jammer dat je nog geen standkachel geïnstalleerd hebt; die kan je nu wel gebruiken  8)

mijn to'tje loopt trouwens prima!  ;)
er zit nog wel wat trilling in vanaf ongeveer 100km/h dat zullen de lagers en aandrijfassen wel zijn  :(

Hengeveld

#2107
Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2009 23:34:01
Ook kwam het verlossende antwoord op het leverings verzoek voor de lampen op de bumper: Uit het assortiment.  :eusa_snooty: Het wordt dan toch de Bosch versie ipv de volvo smaak. Jammer van het ontbrekende "volvo" logo in het frontglas, maar het is niet anders.

Even een zeer oude koe uit de sloot (kostte me een uur dit citaat weer te vinden), maar ik herinnerde mij ineens dat je zei dat de originele verstralers niet meer leverbaar waren. Nu ben ik zelf verstralers aan het bestellen voor een roadtrip door Scandinavië over een maand in het donker en heb daarvoor de NBB Alpha 225 uitgezocht, een Zweedse lamp. Nu zag ik gisteren in de accessoirelijst van Volvo dat de originele lampen 'Alpha 175' worden genoemd; oftewel de NBB Alpha 175. Die zijn in Zweden normaal leverbaar (en kan ik in de bestelling mee laten komen). Dus je kunt nóg een originele accessoire toevoegen :)

-D©©©L-

Citaat van: Hengeveld op 28-01-2010 01:48:49
Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2009 23:34:01
Ook kwam het verlossende antwoord op het leverings verzoek voor de lampen op de bumper: Uit het assortiment.  :eusa_snooty: Het wordt dan toch de Bosch versie ipv de volvo smaak. Jammer van het ontbrekende "volvo" logo in het frontglas, maar het is niet anders.

Even een zeer oude koe uit de sloot (kostte me een uur dit citaat weer te vinden), maar ik herinnerde mij ineens dat je zei dat de originele verstralers niet meer leverbaar waren. Nu ben ik zelf verstralers aan het bestellen voor een roadtrip door Scandinavië over een maand in het donker en heb daarvoor de NBB Alpha 225 uitgezocht, een Zweedse lamp. Nu zag ik gisteren in de accessoirelijst van Volvo dat de originele lampen 'Alpha 175' worden genoemd; oftewel de NBB Alpha 175. Die zijn in Zweden normaal leverbaar (en kan ik in de bestelling mee laten komen). Dus je kunt nóg een originele accessoire toevoegen :)

Alleen zocht ik juist geen ronde lampen, maar rechthoekige. En dan ook nog een versie die niet al te diep is.

Hengeveld

Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2009 23:34:01
Ook kwam het verlossende antwoord op het leverings verzoek voor de lampen op de bumper: Uit het assortiment.  :eusa_snooty: Het wordt dan toch de Bosch versie ipv de volvo smaak. Jammer van het ontbrekende "volvo" logo in het frontglas, maar het is niet anders.

Citaat van: -D©©©L- op 28-01-2010 22:32:04
Alleen zocht ik juist geen ronde lampen, maar rechthoekige. En dan ook nog een versie die niet al te diep is.

Maar rechthoekige zijn toch nooit origineel Volvo geleverd?

-D©©©L-

Citaat van: Hengeveld op 28-01-2010 23:04:46
Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2009 23:34:01
Ook kwam het verlossende antwoord op het leverings verzoek voor de lampen op de bumper: Uit het assortiment.  :eusa_snooty: Het wordt dan toch de Bosch versie ipv de volvo smaak. Jammer van het ontbrekende "volvo" logo in het frontglas, maar het is niet anders.

Citaat van: -D©©©L- op 28-01-2010 22:32:04
Alleen zocht ik juist geen ronde lampen, maar rechthoekige. En dan ook nog een versie die niet al te diep is.

Maar rechthoekige zijn toch nooit origineel Volvo geleverd?

Ja, zeker wel.

Hengeveld

Citaat van: -D©©©L- op 28-01-2010 23:05:08
Citaat van: Hengeveld op 28-01-2010 23:04:46
Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2009 23:34:01
Ook kwam het verlossende antwoord op het leverings verzoek voor de lampen op de bumper: Uit het assortiment.  :eusa_snooty: Het wordt dan toch de Bosch versie ipv de volvo smaak. Jammer van het ontbrekende "volvo" logo in het frontglas, maar het is niet anders.

Citaat van: -D©©©L- op 28-01-2010 22:32:04
Alleen zocht ik juist geen ronde lampen, maar rechthoekige. En dan ook nog een versie die niet al te diep is.

Maar rechthoekige zijn toch nooit origineel Volvo geleverd?

Ja, zeker wel.

Werden die 'Beta' genoemd? Zoja, dan zijn die ook nog leverbaar.
Zie website NBB

arjenT5R

nog nie thuis? Staat je handrem dr nog op ofzo  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Ik ben gisteren om 5:00 weggereden en was om ca 19:00 weer in zwolle.
Veel, heel veel, sneeuw gehad onderweg. De 422R is nu two-tone. Helemaal grijswit met hier en daar een plekje 422 kleur. Deze week ca 4000 km gereden met een verbruik van 1 op 7. 570 liter LPG dus. Daarbij nog 0,2 liter olie (voor de vorm), 1 groot licht lampje en 15 liter (!!) ruitensproeiervloestof. 
Ik heb weer een "vogeltje" sinds mijn -27 graden avontuur (vind de fan dus niet echt leuk, ik zou ook gaan piepen) en de remklauw linksvoor is 2 keer ietsje blijven hangen. Voor de rest geen problemen gehad. Todo komende week: nazien van de bodyschutz laag. Die kreeg het aardig voor z'n kiezen in de hoge tatra. Men is daar niet zuinig met zout strooien en ook niet met grove split (steentjes) in de bochten en op hellingen.  :eusa_shifty:


viking_in_shorts

Die split gebruiken ze hier ook. Ik heb nu al enorme schade aan m'n motorkap, en deze winter is nog lang niet voorbij.