Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Motor komt uit een groot platform, Mondeo / V70/S80 basis. Dit omdat er een reaktie arm op de voorste motorsteun zit.
C30/S40/V50/C70 hebben die reaktiearm niet, ook niet de tweede onderste motorsteun trouwens.

En de S60R heeft een RN motor.  ;)

En je moet dat blok gewoon bij Johann inleveren..  ;D

-D©©©L-

Citaat van: Johann op 13-01-2011 15:36:50
Motor komt uit een groot platform, Mondeo / V70/S80 basis. Dit omdat er een reaktie arm op de voorste motorsteun zit.
C30/S40/V50/C70 hebben die reaktiearm niet, ook niet de tweede onderste motorsteun trouwens.

En de S60R heeft een RN motor.  ;)

En je moet dat blok gewoon bij Johann inleveren..  ;D

Maar de kop van een S60R is toch wel weer RNC ? bougie lengte gaf me een indicatie.

Johann

Citaat van: -D©©©L- op 13-01-2011 19:04:16
Citaat van: Johann op 13-01-2011 15:36:50

En de S60R heeft een RN motor.  ;)

En je moet dat blok gewoon bij Johann inleveren..  ;D

Maar de kop van een S60R is toch wel weer RNC ? bougie lengte gaf me een indicatie.

Nee. De S60R kop is in principe een RN kop. Staat wel op dezelfde stand qua techniek als de RNC kop maar heeft niet de vorm van een RNC kop.

Omdat er meer koeling vooral aan de uitlaat kant van de B5254T4 motor zit zijn er langere bougies nodig. Ook heeft deze motor aan zowel inlaat als uitlaat kant VVT techniek: Net zoals de B5254T2 LPT motor trouwens. Die laatste is de eerste motor met langere slag en de nieuwere kop. Voorloper van de R motor.

elianmars

pwassink

Even heel wat anders schoot door mijn gedachten ..

Is het onderhand geen tijd dat ik je weer een keer moet helpen met de jaarlijkse Ohlin-wisselactie ?

Neem aan dat je de gereviseerde set wel weer klaar hebt liggen onderhand, en je zal toch wel weer aan de kilometers zitten mag ik aannemen ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: pwassink op 22-01-2011 13:32:23

Is het onderhand geen tijd dat ik je weer een keer moet helpen met de jaarlijkse Ohlin-wisselactie ?

Neem aan dat je de gereviseerde set wel weer klaar hebt liggen onderhand, en je zal toch wel weer aan de kilometers zitten mag ik aannemen ?

Binnenkort gaat er weer een setje voor revisie.
Het is verbazend om te zien hoe de klepjes verslijten en hoe snel de demperolie "kapot" gaat. De handleiding van de Ohlins dempers geeft 25.000 km op als revisie termijn. Met de nieuwere demperolie soorten is dat aardig opgerekt  tot zo'n 40 a 45.000 km. Dan is het fijne er echt wel af, de reservoirs verliezen ook druk waardoor de rit minder comfortabel wordt.

Binnenkort weer swappen dus !

pwassink

Citaat van: -D©©©L- op 22-01-2011 19:58:44
Citaat van: pwassink op 22-01-2011 13:32:23

Binnenkort gaat er weer een setje voor revisie.
Het is verbazend om te zien hoe de klepjes verslijten en hoe snel de demperolie "kapot" gaat. De handleiding van de Ohlins dempers geeft 25.000 km op als revisie termijn. Met de nieuwere demperolie soorten is dat aardig opgerekt  tot zo'n 40 a 45.000 km. Dan is het fijne er echt wel af, de reservoirs verliezen ook druk waardoor de rit minder comfortabel wordt.

Binnenkort weer swappen dus !

Ah, ok, nou ik hoor het wel, t is in elk geval een actie waar we onderhand ervaring in hebben gekregen  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

bastiaan arissen

Zit nu even op me vrije ochtend dit topic door te lezen. Het is alleen jammer dat de helft van de foto's niet werkt. Of ligt dat aan mij?
Verder een super topic.  :eusa_clap: :eusa_clap:

-D©©©L-

Ongeveer een jaar geleden heb ik de BBK set eronder gezet. Dit is een S60R remmenset, dus 330x32mm + 4 zuiger klauwen rondom. Een jaar lang heb ik er niet naar omgekeken, alleen af en toe eens even de luchtspuit op de blokken om het verzamelde remstof eruit te blazen. Voor de rest gewoon "dom" trappen, nog harder trappen en nergens naar kijken (jep, ook gewoon een voet op de rem bij een verkeerslicht na een stevige remactie). Altijd goed doseerbaar altijd goed remmen. Helemaal niets op aan te merken eigenlijk.

Vorige week hoorde ik ineens soms een fluitend/piepend geluidje bij bepaalde snelheden. Ietsje de rem aan tikken (niet remmen) en het wat over. Vandaag de boel dan toch maar eens losgehaald. En zoals verwacht: Alleen een beetje opgehoopt remstof dat de blokken wat moeilijker deed bewegen. Na het schoonmaken alles weer netjes stil.

Ik stond er wel van te kijken dat ik na een ~40.000 km toch zeker 80% van de blokken versleten heb aan de voorzijde.
Gelukkig zijn de blokken niet duur, zo'n 100 euro voor een setje. Een mooi moment om alvast een setje op de plank te leggen.
Minder gelukkig was ik met de constatering dat ik rechtsvoor een beetje speling op de fuseekogel heb zitten. Aangezien die er samen met de BBK onder gekomen zijn, heeft deze kogel ~40.000 km geleefd. Voor 52 euro per Meyle arm is dat nog steeds geen slechte score maar gevoelsmatig toch wat vlot. Eens zien of ik daar wat slimmers voor kan bedenken.  :eusa_think:

-D©©©L-

Inmiddels weer een retourtje Slowakije gedaan. Weinig problemen gehad, alleen een veertje in het slot van het linker voorportier deed na een tussenstop ineens moeilijk. Hierdoor wil de deur soms niet in het slot vallen. Even op zoek naar een ander slotmechanisme dus.

Voor de rest vrij stevig doorgereden. Een groot deel van de secundaire wegen op de route in Polen en Slowakije zijn door moeder natuur ruimschoots voorzien van verkeersremmende maatregelen (=lees: knipgaten door vorstschade). Het landschap zag er behoorlijk troosteloos uit, niet gek na een lange winter en pas een paar dagen zonder sneeuw/ijs.
In slowakije wederom een paar staande houdingen voor controle van het snelweg vignet. Het beste recept is en blijft toch het keurig netjes en met enig respect in de toon terugspreken in zuiver Nederlands. ;D Duits of Engels beheersen de meeste jongere agenten wel, nederlands een stuk minder. Opvallend veel politie op straat in Polen en Slowakije, of anders gezegd: opvallend weinig politie op straat in nederland.

Ondanks dat op de terugweg twee keer kennis gemaakt met een fenomeen dat ik alleen kende uit de verhalen van de zuid-europa vakantiegangers. Een auto met 3 a 4 mannen erin die druk gebarend, seinend, toeterend en gevaarlijk rijdend je proberen te laten geloven dat er iets aan je auto mankeert en dat je toch echt moet stoppen.
De eerste maal opgelost door het richting aangeven alsof ik wilde gaan stoppen en vervolgens doodleuk een vrachtwagen rechts inhalen over de vluchtstrook er en kort voor gaan zitten. De betreffende chauffeur zag het gebeuren drukte de vluchtstrook achter me dicht. (waarbij de daar rijdende mercedes bijna de greppel in ging). Even het dakraam open gedaan en een duim aan de chauffeur gegeven die een vrolijk terug toeterde.
De tweede keer (ook in polen) was kortstondig doortrekken tot 200+ ook afdoende.

Komende week mogen de winterbanden er af en mag er verse motorolie in het blok. Immers... rijden = onderhoud plegen.

jrkalf

Citaat van: -D©©©L- op 13-03-2011 20:48:41
... Immers... rijden = onderhoud plegen. ...
hehehe, helemaal gelijk.

Fijn dat setje van 3a4 mannen. Goed dat je ff een plankie bij hebt gegeven. Dat zijn rare figuren.
Mijn schoonouders zijn ze afgelopen rit richting het midden oosten ook wel een paar keer tegengekomen... de streken tussen Duitsland en Griekenland zijn er zeer berucht om. In griekenland en verder schijnt het weer helemaal niet voor te komen.

Rare gasten daar.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

850estatetdi

ja dat met er is iets aan je auto heb ik vaker mee gemaakt in polen reed toen emt een nieuwe zwarte caddy met best wel wat crome werk er op leuke velgen enzo en dan proberen ze het wel veel.

1 keer gehad dat ze met 2 auto me probeerde klem te zetten maar gelukkig kwam er een politie auto langs die om keerde.
voelde me niet zo erg lekker toen in de auto.

blij dat je weer goed terug bent gekomen

Hans Duiven

Men neme een Gatling Gun M420 met een M126 robotic mount, een setje Volvo dakdragers en klaar is Kees  ;D

bastiaan arissen

Citaat van: 850estatetdi op 13-03-2011 20:55:41
ja dat met er is iets aan je auto heb ik vaker mee gemaakt in polen reed toen emt een nieuwe zwarte caddy met best wel wat crome werk er op leuke velgen enzo en dan proberen ze het wel veel.

1 keer gehad dat ze met 2 auto me probeerde klem te zetten maar gelukkig kwam er een politie auto langs die om keerde.
voelde me niet zo erg lekker toen in de auto.

blij dat je weer goed terug bent gekomen

Het is maar goed dat jullie deze verhalen vertellen. Want ga over een maand richting Polen kan ik er rekening mee houden

Misha

Citaat van: Hans Duiven op 13-03-2011 21:17:11
http://images.wikia.com/halofanon/images/3/3d/Civilian-Gunner-GatlingGun.jpg

Men neme een Gatling Gun M420 met een M126 robotic mount, een setje Volvo dakdragers en klaar is Kees  ;D
Ik denk dat je de auto niet meer op de weg kunt houden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het