VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik heb vlug even de twee slangen gecontroleerd in de motorruimte en die zijn goed.
Ik zal morgen de parafaan eens verwijderen en daar eens kijken of die afvoeren vrij zijn. Ik heb ze nog nooit schoongemaakt alvast.

edit: ik had de auto gewassen deze middag ook, dus uw redenering zou best kunnen kloppen.

elianmars

Ik bedoel de slang die zo ongeveer onder de radio zit, onder de witte bak van het kachelhuis. Daar kun je bij als je de bekleding van de voetenruimte van de passagier een beetje opzij trekt. Bovenop de middentunnel gaat een rubberen slang door de bodem van de wagen.

Vulk

Dan check ik die morgen ook even. Is dat een gekend probleem?

thuur

Gebroken recirculatieklepstangetje?

Gr ;)

Vulk

Dacht ik ook al aan, ik heb het zondag enkele keren gebruikt (tunnels).
Interieurfilter zal ook alweer zijn beste tijd gehad hebben. Ik zie net dat die er al 60 000km in zit, moet normaal om de 5000km geloof ik.  :eusa_wall:

Vulk

Interieurfilter verwijderd, was inderdaad 'smerig' (understatement van het jaar).
Waterafvoeren waren vrij, recirculatieklep doet het nog.

Ondertussen de onderste strip aan de ruit even ontdaan van allerhande vuiligheid, waardoor die nu weer iets strakker aansluit.

Ik wacht even de volgende plensbui af, benieuwd wat't geeft.

edit: overigens zie ik niet wat de recirculatieklep hiermee te maken zou hebben. Als het stangetje breekt, dan valt de klep open, toch?

Vulk

Vandaag nog eens bij Thuur geweest!

Ik zag deze week dat't koelwatertankje lekte, dus even een nieuw ingezet.
Staat weer lekker fris mag alleen even verse koelvloeistof hebben.

verder is ook de spanrol en meelooprol van de multiriem vervangen, in de goede hoop dat't bijgeluid bij koude start dan opgelost is.

En als laatste, de 'nieuwe' achterbumper gemonteerd.
De gasslang was met de beste wil van de wereld niet los te krijgen, dus heeft Thuur hem maar onder de bumper gemonteerd (nog geen eindfoto, die volgt).

Dit is de beschadiging die het bovendek had, zoals op de foto te zien is, is het quasi onzichtbaar.

En de rammel in de uitlaat is vermoedelijk ook gevonden.
'Even' een verse klem gemonteerd en klaar.

Foto van de gasdop volgt nog.

)()()sT

Aaah, het is dus nog gelukt met de onderdelen :)

Vulk

Even een ochtendlijk proefritje gaan doen en gaan tanken!

Bijgeluid bij koude start: het geluid begon en nog voordat ik kon vloeken was het weg en bleef het weg. Het is ook een pak rustiger in het vooronder nu. (succes!)

Uitlaatrammel + rochel: een pak stiller, geen lekkende geluiden meer (succes!)

Tankdopje: bij het tanken kreeg ik de slang heel moeilijk op de nippel geschroef. Tot 3 keer toe een gaswolk op mijn arm gekregen (koud!). Dan maar op mijn knieën gaan zitten en toen zag ik dat ik de slang er wat schuin moest op schroeven. Toen ging het tanken direct! Ik moet dus even wennen aan het tanken nu. (succes in wording)

Foto's van de gasdop:

Geeft dit overigens een probleem op de keuring?

Ludo

Citaat van: Vulk op 22-07-2011 22:24:21
De gasslang was met de beste wil van de wereld niet los te krijgen, dus heeft Thuur hem maar onder de bumper gemonteerd (nog geen eindfoto, die volgt).

Normaal met 2 steeksleutels is die zo los.
Zat de koppeling dan zó vast. ???
Maar dit is ook een mooie oplossing.  :D

Vulk

Twee steeksleutels? Wij konden maar één steeksleutel zetten, de andere was met de griptang te doen.
Overigens konden we u niet bereiken gisteren. ;D

Ow en:

Hij is overigens serieus beschadigd. Er is een hele scheur in, gelukkig zijn er geen stukken weg. Een setje mistlampen heb ik ook reeds beschikbaar.

Heeft voorlopig wel lage prioriteit. Ik zal het de komende maanden privé-heel druk hebben en ik heb ook al heel wat centen in de auto geïnvesteerd de laatste maanden. Eerstkomende wil ik nieuwe voorbanden en in het najaar nieuwe alternator en startmotor.

Nu maar even genieten van het ding. 8)

Ludo

mm dan heb jij een nieuwer type, ik zie dat je ook een andere afsluitdop hebt.

Ik zie net inderdaad dat er een oproep geweest is.  :-[ :eusa_doh:

mehn

Moet je niet eens gaan rijden? ;D

Citaat van: Vulk op 22-07-2011 07:16:16
Morgen: Kortrijk - Antwerpen - Maastricht.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Binnen anderhalf uur pas. Ik ben overigens een tussenstop in Deinze vergeten.

Edit: als ik de foto's van onder de kap bekijk wil ik ook nog een vers remvloeistoftankje.  :eusa_drool:

edit 2: sinds gisteren draait de auto 1000 rpm stationair, bijgevoegd op de todo-lijst.  :eusa_eh:

Vulk

Sinds zaterdag ben ik nog twee keer gaan tanken. Ging beide keren gewoon onmiddellijk goed, dus ik ben hier heel blij mee.
Ik houd alleen even het beugeltje in de gaten, mocht dat niet voldoende blijken, dan moet ik Wibo maar eens lief aankijken.

Overigens heb ik lichte brandwonden opgelopen aan mijn arm bij de eerste tankbeurt met de vuldop op de nieuwe plaats. Niks ernstig: 2 strepen en huidirritatie. Opletten geblazen dus voor mensen die dit ook willen gaan doen. :)