VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Niet zo heel tevreden van Carglas. 95 Euro mogen aftikken voor 20minuutjes werk. Sterretje is hersteld, maar toch nog heel duidelijk zichtbaar terwijl er mij werd verteld dat het bijna niet meer ging te zien zijn.

voor:


na:

Emiel

Zo'n versplintering blijf je altijd zien. Een breuk met alleen een paar aftakkingen (dus niet zo'n koeienoog) kan je wel zo goed als onzichtbaar maken.

Belangrijkste is dat ie dicht zit zodat er geen vuil en vocht in kan komen.

Vulk

Citaat van: Emiel op 10-06-2008 11:07:01

Belangrijkste is dat ie dicht zit zodat er geen vuil en vocht in kan komen.

Dat is wel waar ,maar het blijft toch een smet op het aangezicht van de wagen vind ik.

Vulk

Auto opgehaald bij de garage.

Motorolie is ververst.
Transmissieolie is ververst.
Remblokken vanvoor zijn vernieuwd.

Voor de rest geen problemen dus ik ben zeer blij.

Vulk

Citaat van: Daf46 op 10-06-2008 09:18:12
Citaat van: )()()sT op 10-06-2008 08:14:41
Ziet er goed uit Thomas!

Jammer dat je kenteken niet EDR 855 is  ;D

(YYY-850  zou een goede zijn) daarna worde het 123-ABC

Het is YME - 114 geworden...

Daf46

Citaat van: Vulk op 12-06-2008 08:38:06
Citaat van: Daf46 op 10-06-2008 09:18:12
Citaat van: )()()sT op 10-06-2008 08:14:41
Ziet er goed uit Thomas!

Jammer dat je kenteken niet EDR 855 is  ;D

(YYY-850  zou een goede zijn) daarna worde het 123-ABC

Het is YME - 114 geworden...

Why Me ?  ;D

elianmars

Citaat van: Vulk op 10-06-2008 11:20:41
Citaat van: Emiel op 10-06-2008 11:07:01

Belangrijkste is dat ie dicht zit zodat er geen vuil en vocht in kan komen.

Dat is wel waar ,maar het blijft toch een smet op het aangezicht van de wagen vind ik.

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn vorige wagen. Ik had ook verwacht dat het niet meer te zien zou zijn, maar het bleef een irritant gezicht.
Later kwam zelfs de hars iets naar buiten, waardoor de ruitenwisser precies op dat plekje ging slijten en een streep op de ruit liet staan......

Voor zoiets is 90 euro veel te veel geld, vind ik.

Vulk

#67
Vandaag maar wat krasjes in de deur bewerkt.

Werkwijze:
schoonmaken
afdrogen
krasjes opvullen met lak
Haardroger erover
Blanke lak
Haardroger.

Daarna wat Commandant 4 erover en dan terug wat inwaxen.

Zo was het ervoor:



Achteraf:





Van dicht zijn de krassen uiteraard nog zichtbaar, maar van een kleine afstand is het zo goed als onzichtbaar. Van zodra het terug eens beter weer is kan ik de wagen nog eens volledig poetsen en zal ik zien hoe het eruit ziet als de wagen terug helemaal proper is.

Tussenin nog samen met Joke wat wafeltjes gebakken. ;D



Gisteren heb ik nog de achterruitsproeier hersteld met de hulp van Mehn (via msn). Na wat zoekwerk bleek het filtertje onder de laadvloer verstopt te zijn. De ruitensproeier werkt nu ook terug perfect.

FGG

Citaat van: Vulk op 15-06-2008 16:35:46
Vandaag maar wat krasjes in de deur bewerkt.

Goed werk, Thomas!


Citaat van: Vulk op 15-06-2008 16:35:46Van dicht zijn de krassen uiteraard nog zichtbaar, maar van een kleine afstand is het zo goed als onzichtbaar.

Da's toch hetzelfde? ???

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Laat het ons zo zeggen, als je er horizontaal op kijkt (gehurkt zitten dus) dan zie je ze duidelijk. Als je er voor staat en je kijkt naar beneden zijn ze zo goed als onzichtbaar.

Ondertussen heb ik reeds alle deurranden eens goed bekeken en hier en daar bijgetipt. Die wielen zijn gepoetst geweest met velgenreiniger en dat product inderdaad wat het hoort te doen: velgen reinigen. :)

elianmars

Wel weer even de Commandant van de deurgrepen verwijderen met een beetje lijnolie. Staat dat ook weer netjes  ;)

Vulk

Citaat van: elianmars op 15-06-2008 21:49:40
Wel weer even de Commandant van de deurgrepen verwijderen met een beetje lijnolie. Staat dat ook weer netjes  ;)

Staat voor morgen op het programma :)

)()()sT

Mooi :)

Misschien wel een idee voor al die krassen bij mij  ;D

Vulk

#73
Sinds de aanschaf heb ik last van schokken tijdens het overschakelen en bij bruusk gas geven en gas lossen.

Na wat lezen op het forum heb ik ontdekt dat dit de motorsteunen kunnen zijn. Ik dus naar de garage geweest en laten controleren en het zijn wel degelijk de motorsteunen die gaar zijn. Vooral de bovenste en onderste.
De garagist heeft deze 2 onderdelen nu besteld, maar wist nog geen prijs (is specialist in Mercedes en niet in Volvo). Ondertussen worden alle slangen eens nagezien alsook de carterventillatie.

Heeft er iemand een idee van wat het vervangen van die 2 motorsteunen mij zouden kosten?

Ludo

de bovenste motorsteun kost zowat 10-15 euro, tenzij ze de hele arm mee vernieuwen, dan kost het ongeveer 80 euro.
de onderste, wellicht bedoel je die bij de D riem, kost ook ongeveer 85 euro.
dan nog een uur, anderhalf uur werk.

de carterventilatie had je beter bij de lpg inbouw laten meenemen, dan lag het spruitstuk toch al eraf.