VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

peteR_lpi

De carterventilatie zag er heeeel netjes uit bij de inbouw van de lpi.

Vulk

Ha das heel goed nieuws, bedankt.

Ik heb van mijn vriendin een nieuw accesoire gekregen (voor in de auto).
Foto's volgen vanavond als ik thuis ben. ;D

FGG

Citaat van: Vulk op 24-06-2008 17:52:40
De garagist heeft deze 2 onderdelen nu besteld, maar wist nog geen prijs (is specilist in Mercedes en niet in Volvo).

Heeft er iemand een idee van wat het vervangen van die 2 motorsteunen mij zouden kosten?

Citaat van: Ludo op 24-06-2008 19:45:39
de bovenste motorsteun kost zowat 10-15 euro, tenzij ze de hele arm mee vernieuwen, dan kost het ongeveer 80 euro.

Het zou zo maar kunnen dat ze de hele arm hebben besteld, da's volgens mij minder werk dat de werkelijke steun in dat gat prutsen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

RRRRR_Ramon

Citaat van: FGG op 24-06-2008 21:29:04
Citaat van: Vulk op 24-06-2008 17:52:40
De garagist heeft deze 2 onderdelen nu besteld, maar wist nog geen prijs (is specilist in Mercedes en niet in Volvo).

Heeft er iemand een idee van wat het vervangen van die 2 motorsteunen mij zouden kosten?

Citaat van: Ludo op 24-06-2008 19:45:39
de bovenste motorsteun kost zowat 10-15 euro, tenzij ze de hele arm mee vernieuwen, dan kost het ongeveer 80 euro.

Het zou zo maar kunnen dat ze de hele arm hebben besteld, da's volgens mij minder werk dat de werkelijke steun in dat gat prutsen.

In een beetje garage hebben ze een pers en dan is het een  :eusa_whistle: van een cent  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Vulk

We gaan binnenkort op vakantie dus heb ik een kadootje van ons Joke gekregen. Aangezien ik gek ben van schildpadden en ik zelf een levend exemplaar heb heb ik er nu ééntje om mee te nemen op vakantie...

Eugene

Haha, maargoed dat je een estate hebt ;)

If it's not blown, it sucks...

Vulk

Het doosje waar dat beest inzat was stukken kleiner, maar ik kon het niet laten van hem even op te blazen. Voorlopig blijft hij er in zitten, maar ik vrees dat als we op vakantie vertrekken dat de lucht er weer uitmoet. :(

GeertG

Citaat van: Vulk op 24-06-2008 23:11:34
Het doosje waar dat beest inzat was stukken kleiner, maar ik kon het niet laten van hem even op te blazen. Voorlopig blijft hij er in zitten, maar ik vrees dat als we op vakantie vertrekken dat de lucht er weer uitmoet. :(

Dat ligt er maar helemaal aan wat je allemaal mee wilt nemen  :eusa_whistle:

(en wat je vriendin mee wilt nemen, dus de lucht gaat eruit)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Vulk

Het zou een tweetal weken duren eer mijn garage die steunen heeft.
Autoservices Aalst (waar mijn wagen vandaag komt) heeft ze op stock. Straks ga ik ze ophalen en woensdag worden ze ingebouwd.

Ik ga beginnen met de bovenste steun, indien het schokken dan niet volledig weg is neem ik de andere erbij.

Vulk

Motorsteun zit er in en het merendeel van de schokken is weg. Nu nog even alles nagelopen en de auto is klaar voor de grote trip naar het Zuiden. :)

J a a p

Citaat van: Eugene op 24-06-2008 23:10:22
Haha, maargoed dat je een estate hebt ;)

Je kan hem ook leeg laten lopen, dan past ie ook in een sedan ;-)
Wannabe C70 rijder.

Vulk

Zo, net terug uit vakantie. We hebben twee streken bezocht en beide waren fantastisch. Het kleine schier-eilandje Île de Noirmoutiers en Chinon in de Loire streek.

Op de paar duizend kilometer heeft de auto zich fantastisch gedragen, de vele verhalen hier op het forum bleken waar te zijn.
Na een tocht van ongeveer 1000km  stap je gewoon fris uit de wagen alsof je even naar de bakker bent gereden. De remmen bleken al gauw enorm underpowerd te zijn dus ben ik maar heel defensief beginnen te rijden om geen brokken te maken. Zodoende is het totale verbruik over de hele reis 12,1liter/100 km.

Nu even de wagen poetsen, want de bumper en voorruit zijn precies een kerkhof. Tips voor een goede en relatief goedkope remmenupgrade zijn altijd welkom, ik wens wel mijn Columba's eronder te houden. De blokken vanvoor zijn voor de reis vernieuwd, maar de schijven zijn zo goed als op denk ik.

Vakantiefoto's hier te vinden (staat hier en daar wel een Volvo tussen)

http://www.vulk850.be/mappen/gueriniere/

http://www.vulk850.be/mappen/chinon/

Vulk

Gisteren samen met Joke de auto gepoetst en dit is het resultaat:

Tijdens het poetsen (en ervoor ook al) kwamen vele kleine beschadigingen aan het licht die ik stilletjesaan wil gaan aanpaken. Zie het advertentieboard hiervoor. Ontwikkelingen hiervan zal ik hier posten.

Vulk

De laatste dagen bezig geweest met een golfje van 19 jaar oud van een vriendin. Die was een beetje verkleurd.
In ruil voor mijn werk vandaag de Volvo gepoetst. Wat foto's:
http://www.vulk850.be/mappen/poetsgolfvolvo/

ondertussen een hele nieuwe ontstekingsset besteld voor de 850 ook.

thuur

Zoooodan, dat bumpertje van die Golf :o :o

Mooi hoor!

Gr ;D