VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Meer dan een maand geleden dat ik hier nog gepost heb, maar zoals jullie weten heb ik de laatste weken andere prioriteiten gehad.

Moeder en dochter doen het super dus papa kan stilletjes aan terug aan de hobby beginnen. Wat minder intens dan vroeger, maar daarom niet met evenveel plezier.  8)

Deze morgen eindelijk nog eens een ritje gaan maken puur om een ritje te maken. Lekker warm rijden, geen radio, tunneltjes nemen, ...

Eigenlijk heb ik weinig tot geen opmerkingen aan de auto momenteel. Ik merk wat gebonk tijdens het overschakelen, maar dat is de reactiearm van de versnellingsbak. Die mag er dus binnenkort uit. Origineel, pur, imitatie, ...

Ik had er nu een imitatie steun in zitten (fcpgroton) die 35 euro heeft gekost. Die steun heeft het nu toch al 70 000km uitgehouden, waarvan deze meer dan een half jaar onder de olie gezeten heeft.

Verder, zoals gewoonlijk, hier en daar een interieurrammeltje.

De voorbanden zijn ook aan vervanging toe, alsook moet de auto uitgelijnd worden. Ik ga eerst nog de subframerubbers + bouten vervangen (ik moet Thuur maar's lief aankijken), dan de auto laten uitlijnen en dan komen de winterbanden er onder. Ik zal dan ongeveer ook mijn nieuwe zomerbanden bestellen (zullen toch weer Michelins worden)
Afgelopen winter heb ik 2 velgen laten hercoaten, en ik zal deze winter de andere 2 laten doen. Geen stoeprandschade, maar schade van de bandenmachine een 2 tal jaar terug. Het blijft een doorn in het oog op deze manier...

Vulk

Scooby Doo

Vraag eerst de verzendkosten maar op, vanuit Engeland liggen deze aan de redelijk hoge kant.

Vanuit Duitsland is alles veel goedkoper qua verzendkosten.

Maar bougies zijn bij mij altijd NGK, heb namelijk slechte ervaring met Volvo bougies.  :-\
Puppy Power!!!

Vulk

Staat erbij telkens. Ik moet nog even een mailtje sturen om te vragen of ze het samen kunnen versturen.
Die bougies bij de dealer zijn bijna 2x zo duur.

Vulk

Gadver, mijn koppeling kraakt weer. Hetzelfde als ik vroeger had, maar minder luid (voorlopig).

Hulpkoppelingscylinder is 6000km oud (immitatie). Ik twijfel of'k nu garantie moet vragen, gewoon de boel even moet laten ontluchten, er mee leren leven dat die dingen kraken of een nieuwe (originele) moet gaan monteren.

elianmars

Ai, balen man!  :-\

Vulk

Aan de andere kant... Elke 850 handbak waar ik reeds in gereden heb heeft het minstens even erg als de mijne.

Ik wacht even op Thuur zijn advies, maar ik zal beginnen met de boel nog eens te laten ontluchten. Mocht ik zeker weten dat met een originele het gezeik langer weg blijft wil'k het nog wel overwegen.

)()()sT

Mijne kraakt nog niet na 200 km ;D

Wel dat alom bekende hakkelige handbak geluid ;D

Vulk

Jij hebt een originele genomen? Benieuwd hoelang die goed blijft en hoeveel die kost...

)()()sT

Koppelingscilinder €124,-
Bedieningscilininder €83,-

Origineel spul, ex. BTW en korting.

Vulk

Goedkoper dan imitatie dus. ;D

Scooby Doo

Citaat van: Vulk op 18-09-2011 18:42:17
Staat erbij telkens. Ik moet nog even een mailtje sturen om te vragen of ze het samen kunnen versturen.
Die bougies bij de dealer zijn bijna 2x zo duur.

PLEASE NOTE ALL UK POSTAGE CHARGES ARE FOR UK MAINLAND ONLY. FOR NORTHERN IRELAND AND ISLANDS THERE WILL BE AN ADDITIONAL CHARGE. PLEASE CHECK BEFORE PURCHASING

De verzendkosten, vermeld in de aanbieding zijn niet die voor België, zou goedkoper zijn dan nationale pakketjes hier, en dat is het echt niet. Heb er ook al meerdere zaken gekocht (in engeland dan), en die kosten liggen altijd hoger dan een pakketje vanuit Duitsland ofzo.
Puppy Power!!!

Ludo

Originele bougies haal je makkelijk naar hier, voor ±30 euro, incl verzenden, vanuit Engeland.

Vulk

Heb je een linkje Ludo?
Hoe gaat uw koppeling trouwens? Is de hulpkoppelingscylinder nog origineel? Zo nee, hoe oud is die?

Ludo

Héél snel even gekeken: hier is er al 1 : http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-Volvo-Spark-Plugs-TURBO-850-V70-S70-C70-S60-T5-/290607097903?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43a988682f
:D

Mijn koppeling?, niks mis mee.
Koppelingscilinder eigenlijk geen idee, ben net over 3 ton gegaan, bij mijn weten nooit vernieuwd.