VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

maruska

pomp gaat al in contactstand 2 idd lopen. het is een ronde plaat.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

thuur

Citaat van: Vulk op 06-08-2012 17:59:33
Als de pomp dan wel draait en de auto start niet, wat is het dan wel? :)

Inderdaad waarschijnlijk een ontstekingsprobleem (nokkenassensor/krukassensor). Uitlezen dus. Vaak doen defecte sensoren van dit type het wel weer als de boel wat bekoeld is. Maar luister maar eerst naar de pomp.

Gr ;)

Vulk

Goed, hij loopt!

Hij startte niet en het enige wat de pomp deed was "tik". Dus daar maar een strategische tik op gegeven en direct lopen.

Goed, pomp om zeep dus. Dat wordt een nieuwe pomp.
Ik heb al wat gelezen, maar ik heb nog enkele vragen.

Ik wil enkel een nieuwe pomp, geen 2de handse, tenzij voor tijdelijk.

Origineel is 325 ex btw, Walbro is een 100 euro. Walbro schijnt een goed alternatief te zijn, klopt?
Hoe erg is mijn probleem? Oftwel, hoelang kan ik hier nog mee door (eventueel met de hamertechniek?) Kwestie van uren, dagen, weken?

Als de auto eens op gas loopt, dan loopt de benzinepomp nog mee. Als de benzinepomp dan finaal zou sterven, kan ik dan nog doorrijden of kan ik gewoon niet meer starten de volgende keer? Ofwel: kan ik nog lange afstanden rijden ( op gas)?

Hoelang is een ervaren monteur hier mee bezig? Kan ik dit makkelijk zelf? Ik kan wel wat schroeven, maar ik ben een ramp met slangetjes en dergelijke.  ;D

Een pomp van een niet turbo levert niet voldoende peut lees ik. Kan ik die tijdelijk monteren? Kan ik dan gas geven op gas of volledig rustig aan doen? Ik denk hier aan omdat Pierre in de buurt woont en een niet turbo sloper heeft.

Ludo

Citaat van: Vulk op 06-08-2012 19:11:43
Als de auto eens op gas loopt, dan loopt de benzinepomp nog mee. Als de benzinepomp dan finaal zou sterven, kan ik dan nog doorrijden of kan ik gewoon niet meer starten de volgende keer? Ofwel: kan ik nog lange afstanden rijden ( op gas)?

Voor het motormanagement rij je benzine, geen benzinedruk betekent dus... duwen.

mehn

Ofwel: kan ik nog lange afstanden rijden ( op gas)?

Als je de auto gestart krijgt en het lukt om op LPi over te schakelen dan kun je de benzinepomp uitzetten (stekker lostrekken). De auto blijft dan gewoon op LPi lopen.

De mijne althans ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Dat opent perspectieven. Mocht Thuur dan nog zo'n pomp op voorraad hebben en even tijd hebben op een avond... :)
Andere optie is bestellen bij Marc en zelf gaan klooien.

NinaPaul

Wanneer je pomp sterft is het inderdaad duwen, soms helpt het brandstofrelais doorverbinden (afhankelijk van systeem en inbouwer).

Je kan ook enkel de nieuwe pomp monteren, plastic behuizing dus niet vervangen. Scheelt kosten.

Ervaren monteur zal hier niet lang mee bezig zijn, een leek kan er zo meer dan een uurtje mee zoet zijn.
Met een dosis goede moed en humeur gaat het vast wel lukken.

Een brandstofpomp die te weinig levert is geen probleem wanneer je lpg rijdt, de pomp draait gewoon rond en de benzine stroomt gewoon weer terug langs de retour. Voor het rijden op benzine raad ik het af, zeker bij mengsel verrijking is er nogal wat vraag naar benzine (tot 3keer normale hoeveelheid). Lage druk en eventuele extra problemen gevend.

Er zijn veel bedrijven die een pomp setje leveren, inclusief slangen en klemmen. Gewoon even een paar foto's maken voordat je begint zo kan het niet fout gaan. Hier een voorbeeld: Brandstof pomp set.

1,5 uur heen rijden is net wat teveel van het goede om "even" te komen helpen in Marke.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Ik woon tegenwoordig in Moorsele. ;D

Ik heb intussen Marc even gemaild om te vragen hoe snel hij een Walbro tot bij mij zou krijgen. :) Mocht Thuur eventueel een pomp op stock hebben, dan rijd/duw ik nog wel even heen- en weer.

Piere

Citaat van: Ludo op 06-08-2012 19:36:17

Voor het motormanagement rij je benzine, geen benzinedruk betekent dus... duwen.

Citaat van: mehn op 06-08-2012 20:12:10

Als je de auto gestart krijgt en het lukt om op LPi over te schakelen dan kun je de benzinepomp uitzetten (stekker lostrekken). De auto blijft dan gewoon op LPi lopen.

De mijne althans ;)

Wat is het nu? :D
Belangrijk detail lijkt me wel...

Als je een pomp vindt wil ik wel een hand komen helpen om'm te monteren hoor, zelf heb ik echter geen meer liggen...
Ik heb es zo'n Walbro-exemplaar besteld ergens in UK en dat was denk ik iets van 85 euro. En hij loopt nog altijd :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

Super dat je het zou zien zitten om te komen helpen. Ik probeer asap een pomp te scoren en hoop dat de auto intussen blijft lopen.

Piere

Tip: laat die afdekplaat eraf en hou een hamer in de buurt... Just in case :D

Laat maar weten wanneer ik moet afkomen ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Vulk

Van zodra ik nieuws heb bel ik. Zal er van afhangen of Thuur wat op stock heeft en tijd heeft of wanneer Marc de pomp zou kunnen opsturen. :)

Ludo

Citaat van: Piere op 06-08-2012 20:39:35
Citaat van: Ludo op 06-08-2012 19:36:17

Citaat van: mehn op 06-08-2012 20:12:10

De mijne althans ;)

Wat is het nu? :D
Belangrijk detail lijkt me wel...

Brandstof/benzinedruk is cruciaal voor de (hoeveelheid) inspuiting.
Ben dan ook benieuwd of Maikel op die manier gereden heeft, of dat de motor stationair liep. ??

mehn

Citaat van: Ludo op 06-08-2012 20:59:54
Ben dan ook benieuwd of Maikel op die manier gereden heeft, of dat de motor stationair liep. ??

Gewoon gereden. Een kilometer of 30 op de Duitse snelweg ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Hmm, dat is interessant.   ;D