VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Vandaag even 'gewoon" de 850 gewassen, niets bijzonders. Ik heb wel enkele (detail)foto's gemaakt van enkele kleine beschadigingen in de lak. Krasjes en dergelijke. De foto's zijn vooral bedoeld voor het archief, kwestie van in de toekomst vooruitgang te zien.  :eusa_dance:

elianmars

Och, dat stelt weinig voor, Thomas. Op mijn wagen zitten diepere en grotere krassen.

Vulk

Dat zijn de ergste. Ik heb een afspraak staan nog dit jaar met Martijn. Met wat geluk is het dan goed weer en kan de auto dan aangepakt worden.

Enige wat met poetsen goed te krijgen is is de steenslag op de kap, maar goed die moet dan ooit maar eens herspoten worden.

)()()sT

Citaat van: elianmars op 26-08-2012 19:41:03
Och, dat stelt weinig voor, Thomas. Op mijn wagen zitten diepere en grotere krassen.

Inderdaad, is dat alles? ;D

fpede

valt idd goed mee! :D
de mijne is na het poetsen ook enorm opgeknapt  :eusa_dance:,... al moeten beide bumpers (& motorkap(& achterklep)) ook een keertje aandacht hebben :o

wat ziet die 16+ jaar oude 'bak' van jou er toch goed uit!  :eusa_clap:

;D

Vulk

De lak heeft nochtans wat aandacht nodig. Het is al meer dan een jaar geleden dat de lak nog eens wat aandacht heeft gekregen. Verder dan kleien en waxen kom ik overigens niet.

Vulk

Vandaag (eindelijk) nog eens tot bij Thuur geraakt.

Er stond zeer veel op de planning: aandrijfas, subframerubbers, hulpkoppelingscylinder, schakelbussen, ...

Door een te late postbode is het uiteindelijk alleen maar bij de aandrijfas gebleven. Dat geeft me gelukkig een reden om snel nog eens terug te gaan. Forumtransporten zijn merkbaar efficiënter dan de post.

De aandrijfas wou niet zo gemakkelijk los, zie foto's.

Op de 2dehands as heeft Thuur nog even een nieuwe hoes gemonteerd (geen kaaiwerk op mijn auto) en een nieuwe borgmoer. Resultaat: trillingen weg bij volgas in hoge toeren en een 'kloenkgeluid' minder bij schakelen.

De sfeerfoto's:

Desondanks het feit dat er niet zoveel gebeurd is vandaag, was het toch een leuke en gezellige dag.

Thuur & Mehn, hartelijk dank. ;D

fpede

Citaat van: Vulk op 12-09-2012 21:04:41

Door een te late postbode is het uiteindelijk alleen maar bij de aandrijfas gebleven. Dat geeft me gelukkig een reden om snel nog eens terug te gaan. Forumtransporten zijn merkbaar efficiënter dan de post.

herkenbaar! murphy moet toch altijd nekeer komen kijken hé!   :evil:
de andere ashoes nog in goeie staat? de mijne waren alletwee in redelijk slechte staat,... al hadden de mijne er wel al 380.000+ km's op zitten!  :P

Vulk

Andere ashoes was nog 'aanvaardbaar'. Die moet ooit ook een keer.

Vulk

Toen ik vorige week bij Thuur was zei hij dat mijn bobine haar beste had gehad. Kon niet volgens mij aangezien ze er nog maar pas 100 000km in zat. Thuur bleef stug volhouden dat het een bobine was met 3 ton op de teller.

Thuisgekomen maar even gekeken in de historie en inderdaad, de bobine was nog nooit vervangen. Ik dacht nochtans dat ik in 2008 de volledige ontsteking vernieuwd had.

Goed, dus snel een nieuwe besteld en vandaag is deze geleverd. Werkelijk een werkje van vijf minuten om ze te plaatsen.

De oude kwam er zo uit:

De nieuwe op zijn plaats:

Daarna een testritje en ondertussen even een parasol opgehaald. ;D De verkoper grijnsde toen hij naar mijn auto toeliep, maar lachtte maar zuur toen het ding er netjes in paste.

De nieuwe bobine maakt overigens voor de rest niets uit qua 'loopcultuur' van de motor. :)

mehn

Met gele sticker  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Piere

Citaat van: Vulk op 20-09-2012 14:30:52
De nieuwe bobine maakt overigens voor de rest niets uit qua 'loopcultuur' van de motor. :)

Eens iemand die het toegeeft :D
Tuurlijk maakt het niets uit; of ze werkt, of ze werkt niet :evil:

Die van mij zit er al 436k in, loopt als een zonnetje 8)

*gaat op zijn gemak grijnzend achter een muurtje schuilen*
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

mehn

Citaat van: koen.s op 20-09-2012 20:51:12
Heb de de bijrijders stoel eruit gehaald?

Nee de leuning plat gelegd ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Citaat van: mehn op 20-09-2012 20:52:39

Zelfs dat niet. Gewoon er tussen geschoven.

elianmars

Citaat van: Vulk op 20-09-2012 20:53:13
Citaat van: mehn op 20-09-2012 20:52:39

Zelfs dat niet. Gewoon er tussen geschoven.

Dan mag je me toch vertellen waar de rugleuning van de bijrijdersstoel is gebleven  :eusa_think: ;D