VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Da's geen project maar gewoon een onderhouds-weblog. En volgens mij willen (en doen) we dat allemaal  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 06-06-2008 23:22:49
Da's geen project maar gewoon een onderhouds-weblog. En volgens mij willen (en doen) we dat allemaal  ;)
Dan staat ie toch in het goede board.  ;)

M a r c

Maar klopt de titel niet....  ;)

info@europeantuning.nl

Marc O.

Definitie van een project:

"Een project is een tijdelijke inspanning met als doel het creëren van een uniek product of een unieke service."

Tijdens een project doorloopt het projectbeheer een periodieke cyclus van planning, uitvoering, controle en bijsturing. Een project wordt benaderd vanuit 9 verschillende aandachtsgebieden (PMBOK):

1. Integraal beheer van alle aspecten van het project: die aspecten moeten ook in relatie gezien worden tot de portfolio en de strategie waar het project een onderdeel van is. Opstellen en verspreiden van planningen en voortgangsrapporten zijn hier de sleutelwoorden.
2. Beheer van het doel van het project: wat valt binnen de opdracht en wat niet?
3. Tijdsbeheer: controleren of het project nog steeds binnen de afgesproken tijdslimieten klaar zal zijn.
4. Kostenbeheer: controleren of het project binnen de afgesproken budgetten gerealiseerd kan worden.
5. Kwaliteitsbeheer: controleren of het project nog steeds tegemoet komt aan alle contractueel vastgelegde eisen van de opdrachtgever.
6. Beheer van de risico's: alle mogelijke operaties opzetten om potentiële extra uitdagingen onder controle te houden.
7. Personeelsbeheer: controleren of alle nodige competenties aanwezig zijn in het projectteam.
8. Communicatiebeheer: respecteren van de afspraken over communicatie en rapporteringslijnen.
9. Aankoopbeheer: controleren of de nodige infrastructuur op tijd besteld en beschikbaar is.

Of met andere woorden: ik denk dat de meeste zogenoemde "projecten" op dit forum eigenlijk geen project genoemd mogen worden ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Enno

of het waren ooit projecten...maar die zijn overgedragen aan beheer ;)

M a r c

Citaat van: Marc O. op 06-06-2008 23:34:00

Of met andere woorden: ik denk dat de meeste zogenoemde "projecten" op dit forum eigenlijk geen project genoemd mogen worden ;)

that's my point...

info@europeantuning.nl

Enno

Citaat van: M a r c op 07-06-2008 00:16:32

that's my point...

Daar mag je het woordje meer aan toevoegen.........je kunt van alles een project maken.........dat gelft voor een gewone GLT maar ook voor een RACER. Op een gegeven moment is het einde van het project nabij.

ALs je daarna weer verder gaat met je "project" dan wordt het een nieuw project. In mijn ogen de racer van Marc ook een afgerond project. Dat je in het volgende kalenderjaar verder gaat met om de gereed te maken voor een nieuw race seizoen betekent dat je projectmatig een aantal dingen wilt wijzigen. Dan ontstaat project fase 2.....enzovoort.

Vulk

Of het nu een project is, of een hobby, of weet ik veel,... het kind moet een naam hebben. :P
Om Marc gelukkig te maken de titel maar aangepast.

Vulk

Speciaal voor Thuur:

Radio is ingebouwd, maar werkt nog niet
http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,26.0.html

)()()sT

Mooi Thomas!!!

Ik zie dat het bij jullie ook al van dat schitterende weer is  :eusa_shifty:

Vertigo

Mooie wagen thomas!

Zal je veel plezier mee hebben.

Vulk

Net het gehele interieur gereinigd, nu nog even die tapijtreiniger laten inwerken en dan kan ik alles eruit stofzuigen.

Straks maar eens de bandenspanning in orde gaan brengen.

Marc O.

Ziet er netjes uit, Thomas.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Rayman

Citaat van: M a r c op 07-06-2008 00:16:32

that's my point...

Of gewoon iemand plezier laten hebben en het met een korreltje zout nemen ;)
What's in a name...
Dark Side of the Force is German

Ben

Hé da's een bekende :D