Blauwe rook na stationair, ik weet het niet meer...

Gestart door thuur, 08-06-2008 17:56:34

Vorige topic - Volgende topic

850 Ra$ing

Citaat van: dennis850estate op 22-04-2009 00:18:59
Ik heb inmiddels nu een serietje of wat koppen voorzien van nieuwe klepsteelrubbers. Bij alle koppen waren de rubbers knetterhard en kon ik ze doorbreken. Heeft volgens mij gewoon te maken met ouderdom/kilometerstand. En ouderdom komt nu eenmaal met gebreken  ;D

Als je al een aantal malen hebt geflushed (uitgaande van resultaat) en de turbo is uitgesloten blijft er weinig meer over.

Voor mij hetzelfde.
Ik heb nu al een stuk of 4 cilinder koppen gedemonteerd en de klepsteel rubbers van vervangen, allen waren ze knetters hard en het rubber brak gewoon af.
Ik ben er voor 100% zeker van dat het bij jou de klepsteel rubbers zijn.

petervolvo

Hier weer een T5 die zich bij het blauwe roken aan kan sluiten, inmiddels gedaan om eraf te komen;
Turbo vervangen door een nette 2ehands 16T
Kleprubbers vervangen, waren erg hard dus dacht kat in et bakkie...
Koppakking vervangen tijdens kleprubbers verv.
Auto rookt steeds meer, erg vervelend!
Koude start weinig rook, ik zie de rook het meest na een stukje rijden, en dan stationair laten draaien. hoe langer hij stationair draait hoe meer rook. Niet normaal meer!
Helemaal als je de auto uit zet, en na een paar minuten weer start en stationair laat draaien, veeeel rook.
Zit zelf te twijfelen aan turbo, of olieschraapveren.

Lees hier ook veel over carterventilatie, maar heb hier niks vreemds aan gezien.
Als de slang van carterventilatie voor de turbo eraf wordt gehaald dampt deze een klein beetje, ziet er normaal uit.
Ook als deze eraf gelaten wordt rookt de auto nog..
Of komt de carterventilatie nog ergens anders uit?

Mvg Peter

axelvr

wij hebben al tijden last van het beruchte roken.

nu krijgen we als het goed over 1.5 week een volledig gereviseerd onderblok van ET!!

dan gelijk kleppen vervangen+uiteraard klepseals , kop laten vlakken , en de turbo zit er net vanaf november op ;D

als ie dan nog durft te roken ;D ;D

gr, Axel

reneetje

Citaat van: petervolvo op 24-06-2009 16:00:02
Hier weer een T5 die zich bij het blauwe roken aan kan sluiten, inmiddels gedaan om eraf te komen;
Turbo vervangen door een nette 2ehands 16T
Kleprubbers vervangen, waren erg hard dus dacht kat in et bakkie...
Koppakking vervangen tijdens kleprubbers verv.
Auto rookt steeds meer, erg vervelend!
Koude start weinig rook, ik zie de rook het meest na een stukje rijden, en dan stationair laten draaien. hoe langer hij stationair draait hoe meer rook. Niet normaal meer!
Helemaal als je de auto uit zet, en na een paar minuten weer start en stationair laat draaien, veeeel rook.
Zit zelf te twijfelen aan turbo, of olieschraapveren.

Lees hier ook veel over carterventilatie, maar heb hier niks vreemds aan gezien
.
Als de slang van carterventilatie voor de turbo eraf wordt gehaald dampt deze een klein beetje, ziet er normaal uit.
Ook als deze eraf gelaten wordt rookt de auto nog..
Of komt de carterventilatie nog ergens anders uit?

Mvg Peter

Om dit te constateren is het inlaat spruitstuk eraf geweest dan?

Onder het spruitstuk zit vaak (90%) de verstoppingen van het carter ventilatie systeem, knietjes die compleet vergaan zijn of slangen die totaal dicht geslipt zitten, wat al met al een leuke blauwe walm kan geven. :-\

Even de zoek functie gebruiken , is vaak langs gekomen hier.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

petervolvo

Klopt, zover was ik ook gekomen..
Heb zelf de kop eraf gehad voor de kleprubbers, er waren geen slangen lek..
Ook kon ik alle slangen doorblazen zonder weerstand, dus geen verstoppingen.
Dat moet goed wezen..
Echt een vervelend probleem moet ik zeggen :eusa_wall:, tuurlijk als je er flink wat euris tegenaan gooit is et wel te verhelpen maar goed. Dat is me ook al wat..
Ik vond zelfs de cillinderwanden er nog prima uit zien, de hoonkrassen waren nog te zien.
Dus kan haast niet geloven dat de schraapveren de oorzaak kunnen wezen.
Dus jah, turbo dan toch maar? Heb geen zin om 450 euris neer te leggen voor een nieuwe.
Is er geen manier om echt te zien of het uit de turbo komt?

Wat me echt opvalt is dat de auto na +- kwartier rijden en dus goed op temperatuur is praktisch niet meer rookt, ook niet na een tijdje stationiar...  ???
Dus alleen tijdens opwarmfase....
Iemand ook ervaring mee..? :P

onnaj

Het lijkt toch wel enigszins op hetzelfde probleem als mij: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33307.0.html

Rookt de jouwe ook tijdens overschakelen en rookt hij meer als je een flink stuk hard gereden hebt? Als ik een stuk flink gereden heb en daarna een paar minuten stationair draait dan is een oude dieselloc haast jaloers op de rook die ik produceer :D

Kijk eens even of je olie rond de peilstok ziet zitten, dan kun je zien of ie teveel druk opbouwt. Als je met stationair draaien redelijk wat rook bij de oliepeilstok vandaan ziet komen is het vaak de carterontluchting.

Succes ermee.

kawa11

hoi thuur dat wat jij beschrijft hoort sich verdachtig veel naar mijn probleem aan die ik toen der tijd had met mijn 760 2,3 ltr turbo ik had dat probleem ook en dat was goed te merken als je in de file stond de motor was warm en als hij een tijdje stationair gedraaid had en je dan gas hat gegeven kon je bijna nix meer zien in de achreruitkijk spiegel :( zo,n walm) als je dan een paar km gereden had was het weer weg. ik ben met dit probleem naar volvo gegaan en die hebben mij verteld dat de turbo dit probleem veroorzaakt door dat er een keerring ondicht is en er doordat bei het stationair de turbo niet draait er druppeltjes olie in de turbo lopen en als die begint te draaien de rook veroorzaakt door het rijden een 100 m of een paar km is de olie weg uit de turbo en houd het roken ook op. ik hoop dat je wat mee kunt beginnen grtn marcel

)()()sT

petervolvo

Dus toch echt die turbo maar weer vervangen...?
Iemand nog een leuke niet lekkende liggen? :P

Sbv

Thuur,

Inmiddels al weer een update ? Of nog steeds hetzelfde ondanks de lange vakantierit ?

thuur

Na 3.000km krap 2 liter olie opgestookt tijdens de (korte) files. Ik ben me nog aan het beraden voor een klepsteelrubberrevisie :D

Gr 8)

Sbv

Citaat van: thuur op 04-09-2009 02:14:18
Na 3.000km krap 2 liter olie opgestookt tijdens de (korte) files. Ik ben me nog aan het beraden voor een klepsteelrubberrevisie :D

Gr 8)
Had je het ook al met de originele downpipe ?

Sinds 2 dagen lijkt het erop dat ik er ook last van heb met de S70 en dat is sinds een andere downpipe etc. Voorheen viel het me niet op. Misschien dat de originele downpipe met cat meer wegfilterde ??

Chris

Citaat van: Sbv op 04-09-2009 07:15:02
Citaat van: thuur op 04-09-2009 02:14:18

Gr 8)
Had je het ook al met de originele downpipe ?

Sinds 2 dagen lijkt het erop dat ik er ook last van heb met de S70 en dat is sinds een andere downpipe etc. Voorheen viel het me niet op. Misschien dat de originele downpipe met cat meer wegfilterde ??

Checkte je het voorheen weleens?

Het lijkt me toch sterk dat het aan de downpipe ligt. Wellicht dat het door het 3" systeem  meer zichtbaar is geworden. Was het veel rook dat het opviel, of zag je een pluimpje? In het laatste geval zou het natuurlijk prima kunnen dat het voorheen nog niet opgevallen is.

Ik zou een paar keer testen. Keertje goed doorblazen met de wagen. Neerzetten en na een minuut of 5 gas geven.. Ook keertje doen na normaal gereden te hebben met weinig turbo gebruik. Kijken wat je dan ziet.

onnaj

De kat houdt zeker oliewalmen tegen. Als je die er onderuit haalt kun je ineens wel eens blauwe pluimpjes zien die je eerst niet zag.

Misha

Citaat van: onnaj op 04-09-2009 09:06:48
De kat houdt zeker oliewalmen tegen. Als je die er onderuit haalt kun je ineens wel eens blauwe pluimpjes zien die je eerst niet zag.

Er zit nog wel een kat onder.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het