Nog steeds stroef schakelen, OPGELOST

Gestart door sas, 09-06-2008 12:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: sas op 10-06-2008 12:42:38
Citaat van: Philip850 op 09-06-2008 15:28:35
Nee juist niet.

Oh, want?
Lijkt me dat hij dat dan in alle versnellingen zou doen.

Afstelling van het schakelhuis wel ok ? zit met van die positioneerschroeven. Niet te diagonaal teruggezet door iemand ooit ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sas

Heb nu in de gaten dat als ik tijdens het probleem 3a4x het koppelingspedaal indruk
de koppeling wel goed (beter) werkt.
Dus wellicht lucht, iemand nog andere ideeën?

axelvr


UserID6342

Ontluchten kun je makkelijk zelf doen, en ja je koppeling heeft idd 2 cylinders, een hoofdkoppeling- en een werkcylinder, de laatste zit bijna altijd op de bak zelf en de hoofd vaak boven je pedaal in de binnenruimte en anders bijvoorbeeld tegen de paravan aan.  Ontuchten met een schone oliespuit gevuld met remolie en een slangetje, ontluchtingsnippel op werkcylinder een slag open zetten en hierop het slangetje drukken, dan de olie vanuit de spuit naar boven pompen totdat je in het oliereservoir een stijging van je niveau ziet.  nippel weer dichtdraaien, zou het in principe weer goed moeten zijn.

sas


sas

Citaat van: Dirk342 op 11-06-2008 13:57:18
Ontluchten kun je makkelijk zelf doen, en ja je koppeling heeft idd 2 cylinders, een hoofdkoppeling- en een werkcylinder, de laatste zit bijna altijd op de bak zelf en de hoofd vaak boven je pedaal in de binnenruimte en anders bijvoorbeeld tegen de paravan aan.  Ontuchten met een schone oliespuit gevuld met remolie en een slangetje, ontluchtingsnippel op werkcylinder een slag open zetten en hierop het slangetje drukken, dan de olie vanuit de spuit naar boven pompen totdat je in het oliereservoir een stijging van je niveau ziet.  nippel weer dichtdraaien, zou het in principe weer goed moeten zijn.

Ik ga hier mee beginnen, echter is het vreemd dat als ik 3a4x het kopp pedaal indruk het wel goed gaat. En alleen van R naar 1 het probleem is, maar ja.

sas

Citaat van: Dirk342 op 11-06-2008 13:57:18
Ontluchten kun je makkelijk zelf doen, en ja je koppeling heeft idd 2 cylinders, een hoofdkoppeling- en een werkcylinder, de laatste zit bijna altijd op de bak zelf en de hoofd vaak boven je pedaal in de binnenruimte en anders bijvoorbeeld tegen de paravan aan.  Ontuchten met een schone oliespuit gevuld met remolie en een slangetje, ontluchtingsnippel op werkcylinder een slag open zetten en hierop het slangetje drukken, dan de olie vanuit de spuit naar boven pompen totdat je in het oliereservoir een stijging van je niveau ziet.  nippel weer dichtdraaien, zou het in principe weer goed moeten zijn.

Ben gisteren bij de garage geweest en samen ontlucht, inderdaad zoals hierboven beschreven. Er kwam direct een behoorlijke partij lucht uit, dat was niet normaal. 
De koppeling zat hierna heeel laag, greep direct aan. Nogmaals ontluchten leverde een normaal aangrijpende koppeling op, ongeveer op de helft. Voorheen zat de koppeling wat hoger en ging véél zwaarder. Het lijkt nu wel een Jap zo licht gaat de koppeling. Van R naar 1 levert tot dusver nog geen problemen op  8), al vind ik de bak af en toe wat hakerig, maar dit is denk ik inherent aan de 850/S70 bak, net als de bijgeluiden van de koppeling (klak klak, schuur schuur). Ga nu wel overal op letten natuurlijk... :eusa_pray: Even aankijken nu!

)()()sT

Ben benieuwd!!!

Ik had in de 850 vorig jaar een nieuwe koppeling, ook vederlicht, maar zoals je al zegt blijft het hakkrige geluid. Dat is nou eenmaal onze bakken-eigen ;)

sas

Citaat van: )()()sT op 17-06-2008 10:52:51
Ben benieuwd!!!

Ik had in de 850 vorig jaar een nieuwe koppeling, ook vederlicht, maar zoals je al zegt blijft het hakkrige geluid. Dat is nou eenmaal onze bakken-eigen ;)

Istie bij jou ook beetje hakerig? wil ie soms makkelijker in een bepaalde versnelling dan anders?

Ik hou er wel van hoor, dit soort 850 eigenschappen  :eusa_liar:

Haha, nee als je maar weet dat het goed is, dan heb ik er geen probleem mee  :eusa_whistle:

sas

Helaas... het probleem is er nog steeds......

Iemand nog ideeën?

Kan een koppelings cilinder lucht trekken als ie kapot is?  Het leek namelijk even goed te gaan...

M a r c

Het is dus duidelijk dat het probleem wordt veroorzaakt door het niet goed vrijkomen van de koppeling, dus zit dit in de bediening of de koppeling zelf.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Probeer eens met een powerbleeder. Ontluchten op de hulpcylinder.

sas

Citaat van: Johann op 19-06-2008 13:45:42
Probeer eens met een powerbleeder. Ontluchten op de hulpcylinder.

Weet niet wat een powerbleeder is, maar er is ontlucht op de hulpcilinder (openzetten) dmv pressie op het remvloeistof reservoir (die ook weer aangevuld word direct).

Maar het lijkt wel of er weer lucht in cilinder terugkomt. Deze is 2 jaar geleden vervangen omdat ie lekte. Misschien maar weer hier mee beginnen?

Johann

met pressie bedoel je een externe aansluiting van een druk/vloeistof systeem of door het pedaal in te drukken?

Wat mij opviel bij mijn eigen auto was dat het reservoir echt helemaal tot aan de nok toe vol met vloeistof moest zitten wou dit redelijk het koppeling traject vullen.



sas

Citaat van: Johann op 19-06-2008 15:24:27
met pressie bedoel je een externe aansluiting van een druk/vloeistof systeem of door het pedaal in te drukken?

Wat mij opviel bij mijn eigen auto was dat het reservoir echt helemaal tot aan de nok toe vol met vloeistof moest zitten wou dit redelijk het koppeling traject vullen.




een externe aansluiting van een druk/vloeistof systeem