Rica of European Tuning (een verschil van 160 euro)

Gestart door Lambal, 12-06-2008 20:20:05

Vorige topic - Volgende topic

J a a p

Hmmm, apart argument. Als je zo weinig km's hebt op je 850, waarom dan niet JUIST het maximale eruit halen?
Wannabe C70 rijder.

JCviggen

Citaat van: Enno op 14-06-2008 21:17:43
Jammer alleen dat de invloed van een top-gear reactie zo groot is.

Auto af kraken betekent mislukte introductie van een auto in het verenigd koninkrijk.

Wat ik er van hoor en lees is dat helemaal niet het geval. Het is een entertainment programma en de Engelsen kijken er zeker niet naar voor autoadvies. Trouwens, ze "reviewen" toch bijna uitsluitend supercars en sportwagens. 99% van de Britten kopen die auto's toch niet.

Dat van die kilometerstand volg ik overigens ook niet zo  ??? Je kan veilig veel meer pk's er uit halen zonder aan de levensduur wat te doen. Met een heel grote turbo op't randje gaan draaien moet je niet doen, maar een 18 of 19T tje met degelijke software en iets reserve is nooit een probleem.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

rené97v70

Citaat van: VolvoJaap op 14-06-2008 23:21:28
Hmmm, apart argument. Als je zo weinig km's hebt op je 850, waarom dan niet JUIST het maximale eruit halen?

En zo kom je weer uit bij de vraag "Wat is waar(devol) bij het maken van een keuze"
Het antwoord is dus niet makkelijk en zoals blijkt niet eenduidig.
Kortom,zoals al eerder gesteld is: kwestie van voorkeur en vertrouwen, lijkt mij.

:eusa_think:René W.

Turbobiker

Onzin in dit topic met een korreltje zout nemen en lekker naar ET gaan: dichtbij en qua kwaliteit van het produkt maakt het weinig uit.
De Tussenpaus

Frans Harkema

Mijn ervaringen met ET zijn tot dusver zondermeer positief geweest. Goede service, acceptabele prijzen en goede adviezen. De MTE software die in mijn auto zit doet z'n werk goed, niets op aan te merken.

ECHTER, die enkele keer dat ik daar kom, moet ik dan altijd zelf gevulde koeken meenemen?  ;D

V70geRwin

Arjan T4

Citaat van: Turbobiker op 16-06-2008 13:05:17
Onzin in dit topic met een korreltje zout nemen en lekker naar ET gaan: dichtbij en qua kwaliteit van het produkt maakt het weinig uit.

ET Is dichtbij, maar als je na het chippen/flashen door MTE dingen tegenkomt die niet helemaal lekker zijn (wat ik nu mee maak, niet boven de 220/230Km/u komen en voorheen 245km/u). Dan is MTE toch wel heel erg ver weg om een diagnose te maken van je wagen en dat is dan wel een nadeel.

Geduld is dan ook een schone zaak zeggen ze aangezien MTE maar 3x per jaar in Nederland is.

Voordeel van MTE is wel dat ze veel ervaring hebben met het verder tunen dan alleen een standaard chippie.

Walter

Citaat van: Arjan T4 op 09-07-2008 08:41:18
Voordeel van MTE is wel dat ze veel ervaring hebben met het verder tunen dan alleen een standaard chippie.

ten opzichte van ET? Geloof niet dat die veel voor elkaar onderdoen. Zo lang als ik Marc ken, loopt ie al met grotere turbo's te jongleren.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Arjan T4

Citaat van: VolvoMafia op 09-07-2008 09:25:55
Citaat van: Arjan T4 op 09-07-2008 08:41:18

ten opzichte van ET? Geloof niet dat die veel voor elkaar onderdoen. Zo lang als ik Marc ken, loopt ie al met grotere turbo's te jongleren.

Marc past de software niet aan, maar alleen hardware. Software wordt door MTE gedaan en ik bedoelde dan ook MTE tov Rica.

JoostG

hmm top topic dit. Na dit lezen heb ik vanmiddag dan ook een afspraak gemakt bij ET om de boel te laten chippen
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

JoostG

Citaat van: VolvoJaap op 12-06-2008 20:34:31
Of je wordt lid van de club. Kost geen drol en dan krijg je bij beide bedrijven korting. De prijzen zitten dan heel dicht bij elkaar...Dat alleen al is het lidmaatschap van de 850 club waard.

Done :)

denkweb

Citaat van: JoostG op 27-08-2008 16:37:58
Of je wordt lid van de club. Kost geen drol en dan krijg je bij beide bedrijven korting. De prijzen zitten dan heel dicht bij elkaar...Dat alleen al is het lidmaatschap van de 850 club waard.

Zou eigenlijk geen criteria mogen wezen om lid te worden  :eusa_naughty:  ;)

-D©©©L-

Citaat van: denkweb op 28-08-2008 10:27:41
Citaat van: JoostG op 27-08-2008 16:37:58

Waarom niet  ;)

Eric

Is het niet zo dat je bij Rica een uitdraai krijgt van een rollenbankmeting van voor en na de tijd? of zeg ik nu hele rare dingen.... ???

En is dit iets om je beslissing op te baseren? maw is dit van belang?

Eric die geen ervaring heeft met tuning maar dit nog wel op verlanglijstje heeft staan  ;D
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

JoostG

Citaat van: denkweb op 28-08-2008 10:27:41

Hahah. Nee het was geen criteria, maar wel het laatste zetje. (ben nl al lid van 4 auto clubs.. :eusa_wall:)