Rica of European Tuning (een verschil van 160 euro)

Gestart door Lambal, 12-06-2008 20:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Chris S.D.

#15
Hier ook nog een draadje met wat input van ervaringsdeskundigen.....

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13405.msg217524.html#msg217524

Lambal

Citaat van: JCviggen op 12-06-2008 21:33:23
Als je de T-5 wil voorzien van een chip en daarna nooit extra aanpassingen wil gaan doen, is de RICA chip wegens de lagere prijs misschien de beste weg. Als je later méér wil dan is de MTE oplossing via European tuning wat potenter, maar ook zeker duurder.

Best lastig beslissen dus  ;D

zeg nooit nooit natuurlijk :P

reneetje

Doet Rica nog wel 850 T-5 jes chippen dan ???  ;)

Je mag ze eerst wel eens polsen , het liefst per mail................................ ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jaco S

Citaat van: Ludo op 12-06-2008 21:22:30
Citaat van: Lambal op 12-06-2008 21:19:26
:o :o :o 446.25 voor clubleden  :o :o :o

als je naar de supermarkt gaat, betaal je ook btw.  ;)

375 + 19% btw = ?.

Op de 850club site zag ik 375 incl BTW staan......is dat een fout dan?

TIMON

ik heb samen met 2 andere vrienden op zaterdag 24 mei onze auto laten cippen door MTE (ET) 2 x 850 en 1 V70R 07 zijn allemaal erg heel erg tevreden met hoe de auto,s rijden
ik zelf heb een italiaanse 855 T5 en heb de motor zelf gereviceerd en er een 16T turbo op gezet en een complete ferrita zonder kat hij gaat boven in het toeren gebiet als een kogel hij is iets sneller dan die van mijn maatje is ook een 2 liter maar daar zit een 15g op

een gechipte auto rijd altijd beter !!!!
85011940

J a a p

Over het algemeen is een Rica chip wat agressiever, de power komt er abrubter in. De MTE chip is docieler, maar daardoor zeker niet langzamer, eerder het omgekeerde. Het is maar wat je prefereert.
Wannabe C70 rijder.

V70geRwin

Als je een automaat hebt dan is ET de goede keuze. De MTE software praat beter met de baksoftware dan die van Rica.

-D©©©L-

Ik heb hele goede ervaringen met de MTE (ET) software in de rode 850R automaat. Dat is (zover ik weet) een "standaard" tuning verhaal.
De blauwe krijgt een setje Fasttech maatwerk. MTE dan toch niet goed genoeg ?! Jawel, ben best tevreden.  :)
Soms wil een mens wel eens gewoon wat anders proberen. Dat geeft weer een andere invalshoek en dus een andere voertuig beleving.
Ze blijven allebei in mijn bezit en in een nagenoeg identieke uitrusting (de rode krijgt dus ook nog aangepaste MTE software als de andere turbo erop zit), ik kan straks dus gewoon kiezen waar ik zin in heb. 

Ludo

Citaat van: Jaco S op 12-06-2008 22:17:50
Citaat van: Ludo op 12-06-2008 21:22:30
Citaat van: Lambal op 12-06-2008 21:19:26
:o :o :o 446.25 voor clubleden  :o :o :o

als je naar de supermarkt gaat, betaal je ook btw.  ;)

375 + 19% btw = ?.

Op de 850club site zag ik 375 incl BTW staan......is dat een fout dan?

is toch nog al eens ter sprake geweest dat er btw bij komt. ???

trouwens, ik heb 2x mijn auto laten flashen bij ET.
1x met de automaat, en 1x met de handbak om de rica chip 'over te schrijven".  ;D
niet eens naar korting gevraagd, als je wil chippen, moet je er dat voor over hebben. (vind ik  :P )

;)

850 Ra$ing

Kijk je ook niet suf op de pk winst die Rica beloofd, kan me niet voorstellen dat ze daar ff 304 pk's uit je blokje persen  :o
Als ik zo de topics lees heb ik het idee dat ET wat meer begaan (hoe leg ik dit uit) wat meer betrokken bij de auto is dan Rica.
Mijn keuze zou ET zijn.

MarkoC70T5

#25
Citaat van: 850 Ra$ing op 12-06-2008 22:55:25
Kijk je ook niet suf op de pk winst die Rica beloofd, kan me niet voorstellen dat ze daar ff 304 pk's uit je blokje persen  :o
Als ik zo de topics lees heb ik het idee dat ET wat meer begaan (hoe leg ik dit uit) wat meer betrokken bij de auto is dan Rica.
Mijn keuze zou ET zijn.

Zonder uitlaat verandering en DP is zeker geen 304pk  te verkrijgen.  Rica gebruikte dat gewoon altijd als verkoop argument.  En ja ET is gewoon een top zaak waar ze goed de tijd voor je nemen. En zijn geven je gewoon een super rijbare auto mee terug.  PK zeggen toch niet zo erg veel. Gaat er uit eindelijk over of jij het lekker vindt rijden.




mods edit
quote hersteld
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

michiel

Ik heb geen ervaring met Rica, wel met ET/MTE. Wat ik wel weet is dat er hier op het forum wel eens wat negatieve geluiden over Rica te horen zijn, en over ET/MTE niet.

En inderdaad, met die benzineprijzen van vandaag de dag vanuit Moergestel e.o. op en neer naar Wateringen doet het kennelijke financiele voordeel  al heel snel verminderen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

-D©©©L-

Citaat van: michiel op 13-06-2008 09:53:49
Ik heb geen ervaring met Rica, wel met ET/MTE. Wat ik wel weet is dat er hier op het forum wel eens wat negatieve geluiden over Rica te horen zijn, en over ET/MTE niet.

En inderdaad, met die benzineprijzen van vandaag de dag vanuit Moergestel e.o. op en neer naar Wateringen doet het kennelijke financiele voordeel  al heel snel verminderen.

Die geluiden zijn er wel, zoals ze er zijn voor elk tuningsbedrijf.
Ook ET heeft ook wel drijfstang, injector en andere perikelen gehad met de daaruit volgende schades en kosten voor de klant.
Het soms moeten "wachten" op de mensen van MTE (en de "deadlines" die daaruit onstaan) is voor enkelen een reden geweest hun heil elders te zoeken.
Wat dat betreft zeg je het precies goed; de geluiden zijn op het forum niet tot nauwelijks te horen geweest. Zoals de doelgroep betaamd zijn ze er -natuurlijk- wel.

Daarnaast besteed ET (Marc) middels dit forum veel tijd aan zijn (potentiële) klanten, beantwoord veel vragen (ook van beginners) en doet misschien ook nog wel een duit in het zakje in het PB verkeer. Veel Nederlandse klanten van ET geven hier (met goed recht) positieve feedback. Dat blijft bij klanten van andere bedrijven nog wel eens achter. Dat het bij de andere bedrijven "dus" niet positief is, is veel te kort door de bocht. De houding van de forum eigenaar (Ben) is wegens de sponsoring  (toch wel een beetje tot mijn verbazing) openlijk sterk pro "ET". Dit alles kleurt de beeldvorming al snel als je voor je informatie afhankelijk bent van enkel dit forum als informatie bron. Niets ten nadele van wie dan ook, voor het verkrijgen van een objectief oordeel in de volle breedte is de informatie op dit forum, denk ik,  onvoldoende neutraal.

Waarbij ik meteen roep dat ik met mijn "standaard" MTE (ET) tuning op mijn 850R automaat best wel tevreden ben.

Wout309t

Kortom, beiden zijn een goede keus..... Zo simpel is het toch?
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ben

Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2008 10:21:51
De houding van de forum eigenaar (Ben) is wegens de sponsoring  (toch wel een beetje tot mijn verbazing) openlijk sterk pro "ET".

Er zijn 3 tuners die het forum sponsoren, European Tuning, Fasttech en Hartog Tuning. Wanneer naar mijn mening gevraagd wordt en er een keus is tussen een forumsponsor en een bedrijf dat niet sponsort, gaat mijn voorkeur uit naar de forumsponsor.