Nog steeds stroef schakelen, OPGELOST

Gestart door sas, 09-06-2008 12:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Je zou kunnen kijken of idd de hoofdkoppelingscilinder vochtig / nat is, vaak wordt dit vergeten maar als de cilinder vettig is, dan vernieuw of reviseer 'm maar.  Hetzelfde geld eigenlijk ook voor de werkcilinder.  Lucht aantrekken kan idd gebeuren en meestal door de genoemde hoofdkoppelingscilinder.  Dmv druk zetten op het potje en dan de nippel op de werkcilinder open zetten is in mijn ogen de juiste methode... je kunt beter op- cq terugpompen van onderuit de werkcilinder af.  Lucht aantrekken zoals jij zegt kan idd door lekkende, zwetende cups. Succes.

sas

Citaat van: Dirk342 op 19-06-2008 18:09:00
Je zou kunnen kijken of idd de hoofdkoppelingscilinder vochtig / nat is, vaak wordt dit vergeten maar als de cilinder vettig is, dan vernieuw of reviseer 'm maar.  Hetzelfde geld eigenlijk ook voor de werkcilinder.  Lucht aantrekken kan idd gebeuren en meestal door de genoemde hoofdkoppelingscilinder.  Dmv druk zetten op het potje en dan de nippel op de werkcilinder open zetten is in mijn ogen de juiste methode... je kunt beter op- cq terugpompen van onderuit de werkcilinder af.  Lucht aantrekken zoals jij zegt kan idd door lekkende, zwetende cups. Succes.

Bedankt allemaal voor jullie tips en opmerkingen.

Ontluchten heb ik gedaan, ik zal dit vanavond nog is doen, beginnende met maximaal gevuld reservoir zoals Johann opmerkte. Kijken of er toch weer lucht in zit.

Maar ik zal eerst de hoofdkopp cilinder bij kopp pedaal checken op nattigheid.

Mocht er weer lucht inzitten, zal ik de hoofdkopp cilinder vervangen? aangezien de hulpkopp cilinder ca 2 jr geleden vervangen is?

UserID6342

Zou ik wel doen ja.  Meestal gaan de werkcilinders naar de kloten , maar het komt wel eens voor dat de hoofdcilinder de geest geeft.  Bovendien, als deze nat is kun je 'm beter vervangen.

sas

Citaat van: Dirk342 op 20-06-2008 12:55:27
Zou ik wel doen ja.  Meestal gaan de werkcilinders naar de kloten , maar het komt wel eens voor dat de hoofdcilinder de geest geeft.  Bovendien, als deze nat is kun je 'm beter vervangen.

Zat inderdaad weer lucht in ja.....
De hoofdkoppelingcilinder is wat vochtig (ook van de olie) maar hoogstwaarschijnlijk is deze toch lek.
Ik kan pas 30 juni terecht bij de garage maar het lijkt mij niet goed zo te blijven rijden omdat je toch soms maar half koppelt.
Of zou dit wel meevallen?
Ga hem ieder geval laten vervangen, en hoop dat het dan opgelost is eindelijk...

V70 classic

Citaat van: sas op 21-06-2008 12:59:23
Citaat van: Dirk342 op 20-06-2008 12:55:27
Zou ik wel doen ja.  Meestal gaan de werkcilinders naar de kloten , maar het komt wel eens voor dat de hoofdcilinder de geest geeft.  Bovendien, als deze nat is kun je 'm beter vervangen.

Zat inderdaad weer lucht in ja.....
De hoofdkoppelingcilinder is wat vochtig (ook van de olie) maar hoogstwaarschijnlijk is deze toch lek.
Ik kan pas 30 juni terecht bij de garage maar het lijkt mij niet goed zo te blijven rijden omdat je toch soms maar half koppelt.
Of zou dit wel meevallen?
Ga hem ieder geval laten vervangen, en hoop dat het dan opgelost is eindelijk...

Zoals eerder verteld komt de bak niet helemaal vrij.
dus nu zal bij elke keer dat je overschakelt de syngromess een flinke opdoffer krijgen.
Ik dou de gok niet wagen.
er zal nu wel een reply komen van iemand die er al een tijdje mee rijdt maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

sas

Citaat van: V70 classic op 21-06-2008 15:04:01
Citaat van: sas op 21-06-2008 12:59:23
Citaat van: Dirk342 op 20-06-2008 12:55:27
Zou ik wel doen ja.  Meestal gaan de werkcilinders naar de kloten , maar het komt wel eens voor dat de hoofdcilinder de geest geeft.  Bovendien, als deze nat is kun je 'm beter vervangen.

Zat inderdaad weer lucht in ja.....
De hoofdkoppelingcilinder is wat vochtig (ook van de olie) maar hoogstwaarschijnlijk is deze toch lek.
Ik kan pas 30 juni terecht bij de garage maar het lijkt mij niet goed zo te blijven rijden omdat je toch soms maar half koppelt.
Of zou dit wel meevallen?
Ga hem ieder geval laten vervangen, en hoop dat het dan opgelost is eindelijk...

Zoals eerder verteld komt de bak niet helemaal vrij.
dus nu zal bij elke keer dat je overschakelt de syngromess een flinke opdoffer krijgen.
Ik dou de gok niet wagen.
er zal nu wel een reply komen van iemand die er al een tijdje mee rijdt maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd.


Mee eens, probeer het onderdeel nu ook sneller ergens anders te laten maken.

Misha

Citaat van: V70 classic op 21-06-2008 15:04:01
er zal nu wel een reply komen van iemand die er al een tijdje mee rijdt maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd.
::)
En als dat niet zo is, is dat nu als waarheid gedeponeerd...


Los daarvan zou ik er idd niet mee blijven rijden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Zo veel werk is het normaliter niet en als je een goede remleidingsleutel hebt kun je het vlgs mij makkelijk zelf, regel zo'n cilinder en schroef het ding er zelf ff tussen, daarna ontluchten op de al eerder beschreven manier dus van onderen uit !!  Niet van bovenaf want dan trap je de cups meteen weer suf (tenzij het een nieuwe cilinder is)

sas

Het was dus de hoofdkoppelings cilinder (bij het pedaal).
Wat een verschil weer.

Bedankt allemaal voor de tips, al moeten we oppassen direct een tip te geven om de spiebaan van de koppeling te reinigen bij slecht schakelen van R naar 1 e.d.
Het is mogelijk maar bij mij was het dus anders... Weer wat geleerd

thuur

Fijn dat het opgelost is!

Citaat van: sas op 24-06-2008 20:57:33
Het was dus de hoofdkoppelings cilinder (bij het pedaal).
Wat een verschil weer.

Was het veel werk of heb je het laten doen?


Gr 8)

sas

Citaat van: thuur op 25-06-2008 18:42:50
Fijn dat het opgelost is!

Citaat van: sas op 24-06-2008 20:57:33
Het was dus de hoofdkoppelings cilinder (bij het pedaal).
Wat een verschil weer.

Was het veel werk of heb je het laten doen?


Gr 8)

Heb het laten doen, was ca 1,5 uur werk (als je weet hoe je het moet doen)
Gr,
Sas