,,Nieuwe,, 850 TDI

Gestart door bupozaanstad, 26-06-2008 18:29:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bupozaanstad

Citaat van: Sbv op 27-06-2008 10:30:16
Dan heb je de auto gisteren laat opgehaald of net op het moment dat ik er was. Ik ben rond 1745 weggereden. Stond buiten te kijken naar een grijze C70 en was zelf met een Cosmic white C30 met bruine bodykit. Deze stond er bijna naast

Ik heb hem gisteravond om een uur of 7 opgehaald, ik was er in eerste instantie met een zwarte V70 met logicx stickers op de deuren. De 850 is mijn eerste Volvo in de 32 jaar dat ik auto rij en mede door de V70 helemaal over naar Volvo. Zoals gezegt: De 850 vind ik qua model helemaal TOP!! Wie weet me te vertellen of de vorige eigenaar nog actief is op dit forum?

Henk

Emiel


FGG

Citaat van: bupozaanstad op 27-06-2008 11:46:21
Wie weet me te vertellen of de vorige eigenaar nog actief is op dit forum?

Een beetje te af en toe...  :evil:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Taranis

#18
Citaat van: FGG op 27-06-2008 12:00:14
Citaat van: bupozaanstad op 27-06-2008 11:46:21
Wie weet me te vertellen of de vorige eigenaar nog actief is op dit forum?

Een beetje te af en toe...  :evil:

Volgens anderen juist veel te weinig laatste tijd :P

Grappig dat je m'n oude auto gekocht hebt :) Eerlijkheidshalve moet ik je melden dat er inderdaad wel wat aan de auto mankeert (maar goed, ik ben dan ook een mierenneuker als het op onderhoud aankomt ;D ). Door het deukje in de wielkast rechtsachter is die plastic wielkastbehuizing verschoven en duwt tegen de onderkant van die spatbordrand. Daar zit wat roest wat ik al eens zelf bij gewerkt heb maar waar eigenlijk iets aan zou moeten gebeuren.
De carterpan is net nieuw (staat ook op 1 van de facturen) alleen lekt de pakking tussen de carterpan en de distributie dankzij de deskundige montage door de Volvo dealer in Goes (je kunt proberen nog garantie te claimen :P ). De carterpan is overigens vervangen nadat de draad van de plug het begeven had en niet omdat ik 'm door een wilde rijstijl oid kapot gereden zou hebben ;)
Verder is de auto aan een beurtje toe. De banden zijn nog redelijk al zijn het wel winterbanden. De laatste beurt is uit m'n hoofd bij 296.000 kilometer ofzoiets geweest en de teller stond ergens op 311.000 en een beetje toen ik 'm ingeruild heb. En de vulling van de zitting van de bestuurdersstoel is versleten, ik vind 'm te ver inzakken als je gaat zitten (maar ik ben dan ook vrij smal ;) ).
Wat niet op de facturen staat omdat dat zonder bonnetje gegaan is: bij 260.000 is de koppeling, krukaskeerring aan versnellingsbakzijde, drukgroep en druklager vervangen, evenals bovenste motorsteunrubber. Ook zonder bonnetje is de nieuwe radiateur die erin zit.

De standkachel heb ik erin laten plaatsen voordat ik ermee naar Zweden ging (daar gestudeerd). Om de kachel optimaal te laten werken is het van belang dat je de temperatuurknoppen in de auto op maximaal (rood) draait voordat je de motor terug afzet. Anders is het circuit niet groot genoeg en wordt het interieur niet lekker verwarmd. Bij vorst heeft de kachel ongeveer 20-25 minuten nodig om heel de auto te ontdooien zodat je de ramen niet hoeft te krabben. Meestal liet ik 'm een half uur voor vertrek aanslaan. De kachel blijft dan een uur draaien en dan zet je 'm gewoon uit als je in de auto stapt. Wel voordat je de auto start, anders gaat de ecc weer over de zeik omdat de snelheid van de ventilator extern aangestuurd wordt en dat snapt ie niet.
Ik ben nog van plan geweest de kachel over te bouwen in de R maar dat was me toen eigenlijk teveel gezeur. In februari/maart de kachel wel gemist ::)
Er zit een tijdklok voor de pook, daarmee kun je 3 vertrekken in 24 uur programmeren. Je kunt de kachel ook aan/uit zetten met de afstandsbediening, maar je kunt de kachel niet aan- of uitzetten met de afstandsbediening en vervolgens op de unit in de auto uitdrukken of andersom, staat niet met elkaar in verbinding. Beetje knullige constructie.

De airco doet het inderdaad prima en ook daar is geen bonnetje van. De verdamper en recirculatieklep zijn iets minder dan 2 jaar terug vervangen (Deltamil). De compressor is toen gereviseerd. Het enige wat wel aan vervanging toe is, is het pollenfilter.

De laatste tijd had de auto wat moeite met starten, moest soms 3 of 4x starten in plaats van altijd in 1x. De bougiekabels, rotorkap en verdeler zijn circa 15.000 kilometer terug vervangen dus het lijkt me sterk dat die het weer zijn. Ik verdenk het brandstofsysteem (pomp of drukregelaar?).

Pas overigens op met je snelheid, de teller geeft iets te weinig aan ;)

Mocht je vragen hebben kunnen we altijd een keer ergens afspreken oid :)

Taranis

Foto's heb ik trouwens ook nog voor je:





























Nog vergeten trouwens: veel plezier, en zorg er een beetje voor ;)

viking_in_shorts

Sow sow Ronald - niets verteld over overstekende paaltjes  :eusa_whistle: ?

Maareuh Henk - welkom hier. Leuke auto (alleen iets te weinig vermogen :evil: ) waar zelfs ik nog een stukje in heb mogen sturen ...

bupozaanstad

Wat een lap tekst, maar wel super om zo toch meer over de auto te weten te komen. Het starten is geen enkel probleem, zonder gas sleutel om en lopen en wie weet heeft Meure er wat aan gedaan. Standkachel al uitgeprobeert en werkt goed en ben er erg blij mee, scheelt krabben in de winter en een lekker warme wagen als je instapt. Vogende week gaat ie even naar een vriend van me die een garagebedrijf heeft en die doet ondanks de nieuwe APK nog een extra check up op het tech gedeelte, is altijd monteur geweest bij Van Vloten Volvo in Amsterdam en zelf al 35 jaar volvo rijder. Ik heb nog wel een vraagje: onder het dashboard aan de passagierskant zit een een of andere ronde bol met wat gleufjes?? Het is me niet duidelijk waar dat voor mag dienen maar daar zal je best een antwoord op hebben, krijg het idee dat je de auto beter kent dan je broekzak  ;D ;D ;D Verder hoop ik nog jaren rijplezier van deze wagen te hebben en ik denk dat dit zeker gezien de staat van de wagen geen probleem zal zijn. Op tijd zijn beurten en dan moet dat wel lukken denk ik. Ik had via mijn navigatie systeem al gezien dat de teller iets afwijkt maar aangezien ik eigenlijk geen snelle rijder ben zal het met de post uit Leeuwarden wel mee vallen  ;D ;D

Ik zal het roffeltje koesteren!!

Henk

bupozaanstad

Citaat van: viking_in_shorts op 27-06-2008 17:41:10
Sow sow Ronald - niets verteld over overstekende paaltjes  :eusa_whistle: ?

Maareuh Henk - welkom hier. Leuke auto (alleen iets te weinig vermogen :evil: ) waar zelfs ik nog een stukje in heb mogen sturen ...

Voor mij als 52 jarige jonge gozer vermogen zat man, hard rijden deed ik vroeger, een gevaarlijke hobby heb ik nog wel maar dat is binnenshuis.

www.ratelslangen.eu

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 27-06-2008 17:41:10
Sow sow Ronald - niets verteld over overstekende paaltjes  :eusa_whistle: ?

Uhm nee, ik wilde me nog verontschuldigen voor de schade linksachter op de bumper. Viking_in_shorts had me niet gewaarschuwd dat de paaltjes in Zweden nog wel eens lukraak over willen steken. Dus ja, dat was boem ::)
Linksvoor zit er ook een barst in de bumper, dat had iets te maken met wat spelen op een besneeuwd parkeerterrein, wat eindigde in een sneeuwwal :eusa_whistle:

Op die bal met gleufjes kun je als je goed luistert de radiozenders van Mars horen. Erg goede muziek :eusa_dance:
















Is de speaker van de carkit die er nog in zit ;)

viking_in_shorts

Citaat van: bupozaanstad op 27-06-2008 17:52:12

Voor mij als 52 jarige jonge gozer vermogen zat man,


Heeft er meer mee te maken dat toen Taranis met die auto bij ons op bezoek was ik nog makkelijk van 'm wegreed :eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 27-06-2008 18:35:52
Heeft er meer mee te maken dat toen Taranis met die auto bij ons op bezoek was ik nog makkelijk van 'm wegreed :eusa_whistle:

Ik vond de herhaling een stuk leuker  :eusa_whistle:

bupozaanstad

Citaat van: Taranis op 27-06-2008 17:59:34
Citaat van: viking_in_shorts op 27-06-2008 17:41:10
Sow sow Ronald - niets verteld over overstekende paaltjes  :eusa_whistle: ?

Uhm nee, ik wilde me nog verontschuldigen voor de schade linksachter op de bumper. Viking_in_shorts had me niet gewaarschuwd dat de paaltjes in Zweden nog wel eens lukraak over willen steken. Dus ja, dat was boem ::)
Linksvoor zit er ook een barst in de bumper, dat had iets te maken met wat spelen op een besneeuwd parkeerterrein, wat eindigde in een sneeuwwal :eusa_whistle:

Op die bal met gleufjes kun je als je goed luistert de radiozenders van Mars horen. Erg goede muziek :eusa_dance:
















Is de speaker van de carkit die er nog in zit ;)
Citaat van: Taranis op 27-06-2008 17:59:34
Citaat van: viking_in_shorts op 27-06-2008 17:41:10
Sow sow Ronald - niets verteld over overstekende paaltjes  :eusa_whistle: ?

Uhm nee, ik wilde me nog verontschuldigen voor de schade linksachter op de bumper. Viking_in_shorts had me niet gewaarschuwd dat de paaltjes in Zweden nog wel eens lukraak over willen steken. Dus ja, dat was boem ::)
Linksvoor zit er ook een barst in de bumper, dat had iets te maken met wat spelen op een besneeuwd parkeerterrein, wat eindigde in een sneeuwwal :eusa_whistle:

Op die bal met gleufjes kun je als je goed luistert de radiozenders van Mars horen. Erg goede muziek :eusa_dance:
















Is de speaker van de carkit die er nog in zit ;)

Carkit zit er idd nog in maar die gaat er wel uit, ik heb een Tommie 720 met de 930 software en die heeft ook een carkit functie via blauwtand dus carkit functie via tommie

bupozaanstad

Uhhhhhhhhm Oja nog een vraagje, het lampje ,,service,, brand ongeveer 4 minuten voor het uit gaat is dat normaal???????

Henk

The Saint

Citaat van: bupozaanstad op 27-06-2008 18:45:58
Uhhhhhhhhm Oja nog een vraagje, het lampje ,,service,, brand ongeveer 4 minuten voor het uit gaat is dat normaal???????

Henk

Hallo Henk! Dat betekent dat je auto toe is aan een beurt. OF hij heeft die beurt wel gehad, maar niet bij de dealer. En dan is het lampje niet gereset. Als je ff bij de dealer langsgaat zetten ze 'm wel ff uit is mijn ervaring.

Groetjes uit Alkmaar
No shirt no shoes, no pinball

viking_in_shorts

Citaat van: bupozaanstad op 27-06-2008 18:45:58
Uhhhhhhhhm Oja nog een vraagje, het lampje ,,service,, brand ongeveer 4 minuten voor het uit gaat is dat normaal???????

Henk

Jahoor - dat is normaal. Gaat vanzelf weg als je 'm naar de dealer brengt voor een service beurt ;)