Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Enige echte Range- en Landrovers waren degene met de Rover V8 benzine in het vooronder, in mijn optiek is de rest allemaal pruttel en zeker voor zo'n mooie auto....

Snellebaksteen

Nu heb ik gisteren meegereden in een nieuwe XC90 4pittert maar ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was.
Wat een gave bak zeg, en wat een heerlijk koppelrijk blok, het spuit echt weg.
Nu was het de T8 hybride dinges dus dat vertekent aardig maar toch, ik ben wel om.
Nu eens kijken hoe goed ze nog zijn met een half miljoen op de teller.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Citaat van: Snellebaksteen op 10-11-2016 10:02:58
Nu heb ik gisteren meegereden in een nieuwe XC90 4pittert maar ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was.
Wat een gave bak zeg, en wat een heerlijk koppelrijk blok, het spuit echt weg.
Nu was het de T8 hybride dinges dus dat vertekent aardig maar toch, ik ben wel om.
Nu eens kijken hoe goed ze nog zijn met een half miljoen op de teller.

Nah.... ik heb er ook in gereden, maar echt snel vind ik 'm niet.
En ik mis gewoon echt een lekker motorgeluid.

UserID6342

Die half miljoen met het originele blokje gaan ze, hoogstwaarschijnlijk, allemaal niet halen.  Zeker niet als ik de verhalen van de Volvo monteurs hoor in de werkplaats en zeker ook niet wat ik zelf daar iedere keer zie staan.... Het zit goed, stuurt verder ook meer als prima, maar motorisch is het 3x niks met die pruttel voorin :(

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 09-11-2016 21:20:50
Voor hetzelfde geld als een V90 met viercilinder diesel, rij je ook een Audi A6 met zescilinder diesel. En ja ik weet dat Ewout me al heel lang waarschuwt voor VAG en ja alle Audi-rijders zijn onaardig :P

;D Je vergeet nog de Mercedes-rijder. Altijd goed voor een corrigerend tikje om de oren... :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Citaat van: Claudia op 09-11-2016 19:31:21
Tja, de V90 is toch een waardige opvolger?
Maar ik blijf de Landrover Vogue ook erg leuk vinden....en daar past mijn koffer ook prima in! :D
Ik weet het niet hoor. Smaken verschillen.
Ik ga nu iets zeggen waardoor je die Vogue misschien wel nooit meer mooi vindt. ;)

De achterkant van die wagen oogt als iets met een te grote of volle luier aan.



classicT5

Rijd wel lekker zon engels theehuis :) krijg altijd zon onthaast gevoel erin. Zowel oude als nieuwe versies.

Range rover classic 4.2 LSE zou ik graag hebben, mag alleen niet van mijn vrouw, neemt teveel plek in de garage in :(

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 10-11-2016 07:47:37
Enige echte Range- en Landrovers waren degene met de Rover V8 benzine in het vooronder

Ja, geweldig! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Snellebaksteen

Citaat van: elianmars op 10-11-2016 10:17:40
Citaat van: Snellebaksteen op 10-11-2016 10:02:58
Nu heb ik gisteren meegereden in een nieuwe XC90 4pittert maar ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was.
Wat een gave bak zeg, en wat een heerlijk koppelrijk blok, het spuit echt weg.
Nu was het de T8 hybride dinges dus dat vertekent aardig maar toch, ik ben wel om.
Nu eens kijken hoe goed ze nog zijn met een half miljoen op de teller.

Nah.... ik heb er ook in gereden, maar echt snel vind ik 'm niet.
En ik mis gewoon echt een lekker motorgeluid.
Je moet het ook niet gaan vergelijken met een lage V70 maar bijvoorbeeld met een xc90 uit de eerste generatie. Ik heb aardig wat kilometers afgelegd in een T6 uit 2003, het topmodel uit die tijd, met een verbruik van een Poolse vrachtwagen chauffeur die vakantie heeft in een all-inclusive-hotel in Egypte.maar met een luchtweerstand van een overmaats tuinhuisje en de sportieve prestaties van Erika Terpstra nu.
Dan is een nieuwe T8 ineens een hele vlotte zuinige auto die niet alleen vele malen geavanceerder is maar ook werkelijk zo aanvoelt.

Die T6 was trouwens ook net zo betrouwbaar als postnl. Je wist van te voren nooit of de aankomst op tijd zou zijn.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Claudia

Citaat van: razorx op 10-11-2016 21:06:14
Citaat van: Claudia op 09-11-2016 19:31:21
Tja, de V90 is toch een waardige opvolger?
Maar ik blijf de Landrover Vogue ook erg leuk vinden....en daar past mijn koffer ook prima in! :D
Ik weet het niet hoor. Smaken verschillen.
Ik ga nu iets zeggen waardoor je die Vogue misschien wel nooit meer mooi vindt. ;)

De achterkant van die wagen oogt als iets met een te grote of volle luier aan.




Ach, vind de kont van de V70NN ook lelijk....maar die zie je zelf toch niet. ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

stefanhuijser

Citaat van: Dirk342 op 10-11-2016 07:47:37
Enige echte Range- en Landrovers waren degene met de Rover V8 benzine in het vooronder, in mijn optiek is de rest allemaal pruttel en zeker voor zo'n mooie auto....

Eens! En dan de eerste V8 blokken en niet de latere verder opgeboorde blokken!
Dikke banden eronder en een schitterende auto..
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Claudia

Om Ewout's draadje niet verder te vervuilen met mijn Umweltplakette-sjips, de reacties maar even naar mijn eigen ho(n)k verplaatst:

Citaat van: Claudia op 11-02-2017 21:10:04
Citaat van: Sbv op 11-02-2017 21:04:55
Citaat van: Claudia op 11-02-2017 19:22:40
Citaat van: widebody op 11-02-2017 18:38:40
Laat mij maar lekker dieselen.


Nou, ik baal inmiddels wel van het dieselen.
Wilde een paar dagen Berlijn boeken....mag de D5 Berlijn niet in!
De D5 is van 2004, dus helaas pindakaas.
Dan maar vliegen, terwijl dat veel omslachtiger is.
Mijn 2004 XC70D5 had een retrofit roetfilter(ooit actie van Volvo) en dus groene sticker en mocht gewoon Berlijn in

Die van mij niet....toch Ronald? :eusa_shifty:


Citaat van: Sbv op 11-02-2017 21:21:41
zie rdw site. voer je kenteken in
https://ovi.rdw.nl/default.aspx
ga naar tabblad motor en mileu  en dan naar mileu prestaties er zou dan ergens retrofit roetfilter ja of nee moeten staan



Citaat van: Sbv op 11-02-2017 22:05:20
Citaat van: Claudia op 11-02-2017 21:24:02
Thx! ;D

Vliegen naar Berlijn dussss. :P
of domme toerist spelen en gelijk parkeergarage van hotel in rijden

Citaat van: elianmars op 11-02-2017 22:21:13
Je mag mijn groene sticker wel lenen, hoor ;D

Citaat van: Claudia op 11-02-2017 22:27:07
Citaat van: Sbv op 11-02-2017 22:05:20
Citaat van: Claudia op 11-02-2017 21:24:02
Thx! ;D

Vliegen naar Berlijn dussss. :P
of domme toerist spelen en gelijk parkeergarage van hotel in rijden
[

Dat durf ik dan weer niet.

@ Marcel, dan moet dat met raam en kentekenplaten en al.



Citaat van: elmarconi op 11-02-2017 22:47:12
Boete is 80 € https://www.bussgeldkatalog.org/umweltplakette/
Vliegen/parkeergeld/taxi is duurder.

Calculated risk. ;)

Citaat van: Marc O. op 11-02-2017 22:50:00
Ben ooit eens met de S80 zonder groene sticker dwars door München gereden. Reed er niet minder om hoor. En nooit een bon gehad ;D

Citaat van: Dirk342 op 12-02-2017 06:06:52
Precies, ik zou die boete gewoon in calculeren in je reiskosten.... Krijg je hem heb je pech (maar is dan wel berekende pech), zet je de auto meteen op de parkeerplaats van hotel e.d. is de kans heel groot dat er niets aan de hand is.


Oké, het overwegen waard dus.
Omdat ik familie in de omgeving van Berlijn heb is het hebben van een auto wel leuker, na jaren weer eens op de Kaffee und Kuchen kunnen. Vliegen heeft ook wel weer wat....we wonen een uurtje van Düsseldorf, het hotel heeft een luchthavenshuttle, en in Berlijn is jezelf met OV verplaatsen natuurlijk een must.

Met de vorige Volvo's was het nooit een probleem....groene stickers aanvragen, klaar!
Bart opperde nog met de Amazon te gaan, de grapjas. :eusa_snooty:

Bij de weg, iemand nog geïnteresseerd in een retro Mazda Legato?
Is een tijd in het bezit geweest van Bart's neefje, maar hij vindt de kosten van de RDW niet leuk meer.
Motorisch een goede auto (motorrevisie, etc), maar cosmetisch niet de mooiste.
Er rijden nog maar een paar exemplaren rond in het land, dus vrij uniek.
Hij rijdt een beetje net als een 850, ook qua uitzicht op de neus. ;D
Voor 1300,'mag hij weg.

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: Claudia op 11-02-2017 21:10:04
Citaat van: Sbv op 11-02-2017 21:04:55
Citaat van: Claudia op 11-02-2017 19:22:40
Citaat van: widebody op 11-02-2017 18:38:40
Laat mij maar lekker dieselen.


Nou, ik baal inmiddels wel van het dieselen.
Wilde een paar dagen Berlijn boeken....mag de D5 Berlijn niet in!
De D5 is van 2004, dus helaas pindakaas.
Dan maar vliegen, terwijl dat veel omslachtiger is.
Mijn 2004 XC70D5 had een retrofit roetfilter(ooit actie van Volvo) en dus groene sticker en mocht gewoon Berlijn in

Die van mij niet....toch Ronald? :eusa_shifty:

Ik dacht het even terug te zoeken in je blog maar er staan wat rare foto's in je blog:

Citaat van: Claudia op 30-10-2015 14:57:04
.....en ineens stuur ik dan eindelijk weer in een V70N! :D

<knip>

Toen kwam deze D5 geartronic op mijn pad:






:eusa_think:

Dus als de RDW het niet weet, zal Bart misschien even moeten kijken als ie op de brug staat of er geen retro-fit filter onder zit. Ik kan dat niet op afstand vertellen want Vida weet van niets. Mocht dat zo zijn dan moet het nog wel aan de RDW verteld worden dat er zo'n filter onder zit.
Het was destijds gratis om het filter te laten plaatsen maar dat wil niet zeggen dat het ook echt gebeurd is. Optie is om het alsnog te doen... en dan op voorhand meteen leegkloppen  :eusa_whistle:
Ik kan eventueel eens voor je vragen of er niet nog zo'n filter met korting voor je geroggeld kan worden... kunnen we 't misschien combineren met een etentje ofzo  8)

Ik rij al jaren zonder sticker door Duitsland maar toevallig vandaag een sticker besteld voor de XC. In Keulen met de N al een keer een boete gehad, in de parkeergarages wordt namelijk wel degelijk gecontroleerd. Toen was het nog iets van 35 euro, inmiddels is het 80. Dan liever 13,95 voor een sticker betalen.

Wat overigens ook een optie is: een hotel net buiten de Umweltzone boeken. Hebben wij in Berlijn ook gedaan, het OV is er prima. Jammer dat je wat langer onderweg bent maar ach...

Claudia

Sander gaf het advies dit bij de RDW in te zien, en volgens de RDW zit er geen roetfilter onder.
Maar het zou kunnen dat de eerste eigenaar dit heeft laten doen zonder het te melden?
Kan me herinneren dat jij ooit zei dat zo'n roetfilter alleen maar lastig was ivm verstopt raken.....of was jij dat niet? (vast wel, want ik hóór het je zeggen, milieuactivist! ;D)

Bart moet eerst maar eens ff checken op de brug.

Nee, hotel is al uitgezocht...geen concessies meer mogelijk. :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: Claudia op 12-02-2017 20:53:54
Maar het zou kunnen dat de eerste eigenaar dit heeft laten doen zonder het te melden?

Het is niet waarschijnlijk maar ik ben het al een keer eerder tegen gekomen...

Citaat van: Claudia op 12-02-2017 20:53:54
Kan me herinneren dat jij ooit zei dat zo'n roetfilter alleen maar lastig was ivm verstopt raken.....of was jij dat niet? (vast wel, want ik hóór het je zeggen, milieuactivist! ;D)

Klopt, daarom heb ik bij de groene XC uiteindelijk het filter leeggeklopt ;) Als je er aan de buitenkant niets van ziet en bij het RDW is genoteerd dat je een roetfilter hebt zitten, krijg je keurig een groene sticker en geen gezeur bij de APK.