Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claudia

Arjen, ik vertrouw er altijd op dat anderen dat doen.  :)

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: elianmars op 08-08-2017 23:32:33
eeft de WW man niet geprobeerd de shift lock vrij te krijgen? Ik had er een handleiding voor doorgestuurd naar Marije in ons Whatsapp-groepje.

Of zou dat het probleem niet zijn geweest?   :eusa_think:

Ik heb geen foto's gezien maar het lijkt er op dat juist dat nu afgebroken is. Toevallig had de cabrio hetzelfde probleem een paar maanden geleden en daar heeft Sander het vakkundig buiten werking gesteld (lees: gewoon finaal afgebroken), die doet het nog steeds prima dus ik zie er geen gevaar in om 't lekker zo te laten.

Overigens wel stoer om je distributieriem gewooon 27.000 km over tijd te rijden terwijl er nog wel eens een riempje van een D5 voortijdig wil breken  :eusa_shifty:
Heb je de waterpomp ook mee laten vervangen of niet?

Claudia

Ja, die is ook vervangen.
Overigens vermoeden wij (lees Bart en monteur) dat de riem toch tussentijds door de vorige eigenaar is vervangen, maar dat er geen nieuwe sticker is geplakt. Riem zag er namelijk nog te goed uit. Maar omdat we het niet zeker weten....
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

widebody

Ik heb de distributie vandaag ook laten vervangen, incl. spanrol en waterpomp. Riem zag er niet slecht uit maar mocht wel vervangen worden. 12.000 voor de normale interval ;).

Snellebaksteen

Citaat van: Claudia op 08-08-2017 23:05:24


Moraal van het verhaal: nooit in bijzijn van je eigen auto over andere (nieuwe) Volv's praten!

Bij mij scheurde spontaan de turbo slang toen ik over een lease-auto begon.
Veel excuses, een wasbeurt en een verse turboslang heeft het probleem verholpen.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

)()()sT

Citaat van: widebody op 09-08-2017 18:43:34
Ik heb de distributie vandaag ook laten vervangen, incl. spanrol en waterpomp. Riem zag er niet slecht uit maar mocht wel vervangen worden. 12.000 voor de normale interval ;).

Ik hoop 120.000km? ;D

Ewout Schalkwijk

En ik heb het vandaag echt niet over andere auto's gehad, waarom dan toch? ::)


Je hebt dan ook nog lekker lang met die slicks doorgereden he? ;D :-*
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-08-2017 20:44:06
Je hebt dan ook nog lekker lang met die slicks doorgereden he? ;D :-*

Ik dacht het, jij zegt het ;D

En dan ook nog durven mopperen als die auto ook een keer denkt 'doe 't dan zelf maar'....  :eusa_snooty:

Claudia

Bij jou was het de wraak van de XC, Ewout.....hem uitschelden voor fossiel!

Ik doe het niet meer, over andere auto's praten. :eusa_snooty:
Eens, die banden hadden echt eerder vervangen moeten worden.

Maar ook het versnellingsdrama ging vandaag verder.
Vanmorgen getankt, en toen ik weg wilde rijden bleef de automaat weer in de P hangen. Geen handige plek voor de tankstationhouder ;D Gelukkig zat Bart naast me, en die was klaar met het ding.
Hij gaf er een hengst tegenaan, en daar vlogen de onderdelen al door de auto....de pook had hij in zijn hand.
Meteen stuurde hij een foto via Whatsapp naar Ronald en Ewout, met 'zo kan het ook'. :P
Toch maar even naar Harrie Arendsen gereden om een verse te kopen. Wel blij dat het aan de pook lag, nu bleef de schade beperkt tot 95,-.

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

)()()sT

Citaat van: elianmars op 08-08-2017 23:32:33
Heeft de WW man niet geprobeerd de shift lock vrij te krijgen? Ik had er een handleiding voor doorgestuurd naar Marije in ons Whatsapp-groepje.

Of zou dat het probleem niet zijn geweest?   :eusa_think:

Dat heb ik bij de cabrio al gedaan door een paar keer flink met die pook te rammen.
Scheelde Ronald weer wat sloopwerk ;D

Sbv

Citaat van: )()()sT op 09-08-2017 21:42:40
Citaat van: elianmars op 08-08-2017 23:32:33
Heeft de WW man niet geprobeerd de shift lock vrij te krijgen? Ik had er een handleiding voor doorgestuurd naar Marije in ons Whatsapp-groepje.

Of zou dat het probleem niet zijn geweest?   :eusa_think:

Dat heb ik bij de cabrio al gedaan door een paar keer flink met die pook te rammen.
Scheelde Ronald weer wat sloopwerk ;D
Aha daarom was het palletje doorgebroken  ;D

razorx

Citaat van: Claudia op 09-08-2017 21:11:45
Bij jou was het de wraak van de XC, Ewout.....hem uitschelden voor fossiel!

Ik doe het niet meer, over andere auto's praten. :eusa_snooty:
Eens, die banden hadden echt eerder vervangen moeten worden.

Maar ook het versnellingsdrama ging vandaag verder.
Vanmorgen getankt, en toen ik weg wilde rijden bleef de automaat weer in de P hangen. Geen handige plek voor de tankstationhouder ;D Gelukkig zat Bart naast me, en die was klaar met het ding.
Hij gaf er een hengst tegenaan, en daar vlogen de onderdelen al door de auto....de pook had hij in zijn hand.
Meteen stuurde hij een foto via Whatsapp naar Ronald en Ewout, met 'zo kan het ook'. :P
Toch maar even naar Harrie Arendsen gereden om een verse te kopen. Wel blij dat het aan de pook lag, nu bleef de schade beperkt tot 95,-.


Ghegheghe,

De flex, de moker of brute kracht. Zeer effectief. ;D
Citaat van: Snellebaksteen op 09-08-2017 19:07:54
Citaat van: Claudia op 08-08-2017 23:05:24


Moraal van het verhaal: nooit in bijzijn van je eigen auto over andere (nieuwe) Volv's praten!

Bij mij scheurde spontaan de turbo slang toen ik over een lease-auto begon.
Veel excuses, een wasbeurt en een verse turboslang heeft het probleem verholpen.
;D

Je moet zo op je woorden passen met die wagens. Te veel complimenten werkt ook averechts heb ik gemerkt.

Claudia

Vanmiddag reden we naar Harrie Arendsen om de nieuwe pook op te halen, en uiteraard passeerden we het rijtje XC90's en V90's.
Ik was voorbereid, dus riep: "Getver....lelijke auto's!"
Toch wat credits kweken bij de D5.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Citaat van: Claudia op 09-08-2017 21:55:07
Vanmiddag reden we naar Harrie Arendsen om de nieuwe pook op te halen, en uiteraard passeerden we het rijtje XC90's en V90's.
Ik was voorbereid, dus riep: "Getver....lelijke auto's!"
Toch wat credits kweken bij de D5.

;D ;D

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein