Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

stefanhuijser

Citaat van: Dirk342 op 10-11-2016 07:47:37
Enige echte Range- en Landrovers waren degene met de Rover V8 benzine in het vooronder, in mijn optiek is de rest allemaal pruttel en zeker voor zo'n mooie auto....

Eens! En dan de eerste V8 blokken en niet de latere verder opgeboorde blokken!
Dikke banden eronder en een schitterende auto..
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Taranis

Citaat van: Claudia op 11-02-2017 21:10:04
Citaat van: Sbv op 11-02-2017 21:04:55
Citaat van: Claudia op 11-02-2017 19:22:40
Citaat van: widebody op 11-02-2017 18:38:40
Laat mij maar lekker dieselen.

Nou, ik baal inmiddels wel van het dieselen.
Wilde een paar dagen Berlijn boeken....mag de D5 Berlijn niet in!
De D5 is van 2004, dus helaas pindakaas.
Dan maar vliegen, terwijl dat veel omslachtiger is.
Mijn 2004 XC70D5 had een retrofit roetfilter(ooit actie van Volvo) en dus groene sticker en mocht gewoon Berlijn in

Die van mij niet....toch Ronald? :eusa_shifty:

Ik dacht het even terug te zoeken in je blog maar er staan wat rare foto's in je blog:

Citaat van: Claudia op 30-10-2015 14:57:04
.....en ineens stuur ik dan eindelijk weer in een V70N! :D

<knip>

Toen kwam deze D5 geartronic op mijn pad:

:eusa_think:

Dus als de RDW het niet weet, zal Bart misschien even moeten kijken als ie op de brug staat of er geen retro-fit filter onder zit. Ik kan dat niet op afstand vertellen want Vida weet van niets. Mocht dat zo zijn dan moet het nog wel aan de RDW verteld worden dat er zo'n filter onder zit.
Het was destijds gratis om het filter te laten plaatsen maar dat wil niet zeggen dat het ook echt gebeurd is. Optie is om het alsnog te doen... en dan op voorhand meteen leegkloppen  :eusa_whistle:
Ik kan eventueel eens voor je vragen of er niet nog zo'n filter met korting voor je geroggeld kan worden... kunnen we 't misschien combineren met een etentje ofzo  8)

Ik rij al jaren zonder sticker door Duitsland maar toevallig vandaag een sticker besteld voor de XC. In Keulen met de N al een keer een boete gehad, in de parkeergarages wordt namelijk wel degelijk gecontroleerd. Toen was het nog iets van 35 euro, inmiddels is het 80. Dan liever 13,95 voor een sticker betalen.

Wat overigens ook een optie is: een hotel net buiten de Umweltzone boeken. Hebben wij in Berlijn ook gedaan, het OV is er prima. Jammer dat je wat langer onderweg bent maar ach...

Taranis

Citaat van: Claudia op 12-02-2017 20:53:54
Maar het zou kunnen dat de eerste eigenaar dit heeft laten doen zonder het te melden?

Het is niet waarschijnlijk maar ik ben het al een keer eerder tegen gekomen...

Citaat van: Claudia op 12-02-2017 20:53:54
Kan me herinneren dat jij ooit zei dat zo'n roetfilter alleen maar lastig was ivm verstopt raken.....of was jij dat niet? (vast wel, want ik hóór het je zeggen, milieuactivist! ;D)

Klopt, daarom heb ik bij de groene XC uiteindelijk het filter leeggeklopt ;) Als je er aan de buitenkant niets van ziet en bij het RDW is genoteerd dat je een roetfilter hebt zitten, krijg je keurig een groene sticker en geen gezeur bij de APK.

elianmars

rifwachter

Als je het nummer hebt kan ik morgenvroeg in Zutphen kijken of we het hebben liggen in ons magazijn.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

NinaPaul

Is dat een rubber of een papieren pakking? Indien papier, dan kan je er gewoon een uit pakking papier maken. Rubber pakkingen kan je soms met secondelijm repareren als noodoplossing.
(Als de nood hoog is kan je bij beide vloeibare pakking gebruiken, maar het geeft wel een bende)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Pakkingpapier kan je bij de automaterialenzaak halen. Kijk wel even of je dik of dun papier wilt.

UserID6342

Je kunt idd beide pakkingen prima maken van wat dikker pakkingpapier, wel een beetje laat met antwoorden maar ging ff niet anders ;D.

elianmars

Heeft de WW man niet geprobeerd de shift lock vrij te krijgen? Ik had er een handleiding voor doorgestuurd naar Marije in ons Whatsapp-groepje.

Of zou dat het probleem niet zijn geweest?   :eusa_think:

arjen850

Hmm, Ik heb de eigenschap precies te willen weten wat er nou aan de hand was ;D ook om een volgende keer dit te kunnen tackelen.

razorx

Citaat van: elianmars op 08-08-2017 23:32:33
eeft de WW man niet geprobeerd de shift lock vrij te krijgen? Ik had er een handleiding voor doorgestuurd naar Marije in ons Whatsapp-groepje.

Of zou dat het probleem niet zijn geweest?   :eusa_think:
Klinkt aannemelijk. :eusa_think:

Taranis

Citaat van: elianmars op 08-08-2017 23:32:33
eeft de WW man niet geprobeerd de shift lock vrij te krijgen? Ik had er een handleiding voor doorgestuurd naar Marije in ons Whatsapp-groepje.

Of zou dat het probleem niet zijn geweest?   :eusa_think:

Ik heb geen foto's gezien maar het lijkt er op dat juist dat nu afgebroken is. Toevallig had de cabrio hetzelfde probleem een paar maanden geleden en daar heeft Sander het vakkundig buiten werking gesteld (lees: gewoon finaal afgebroken), die doet het nog steeds prima dus ik zie er geen gevaar in om 't lekker zo te laten.

Overigens wel stoer om je distributieriem gewooon 27.000 km over tijd te rijden terwijl er nog wel eens een riempje van een D5 voortijdig wil breken  :eusa_shifty:
Heb je de waterpomp ook mee laten vervangen of niet?

widebody

Ik heb de distributie vandaag ook laten vervangen, incl. spanrol en waterpomp. Riem zag er niet slecht uit maar mocht wel vervangen worden. 12.000 voor de normale interval ;).

Snellebaksteen

Citaat van: Claudia op 08-08-2017 23:05:24

Moraal van het verhaal: nooit in bijzijn van je eigen auto over andere (nieuwe) Volv's praten!

Bij mij scheurde spontaan de turbo slang toen ik over een lease-auto begon.
Veel excuses, een wasbeurt en een verse turboslang heeft het probleem verholpen.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

)()()sT

Citaat van: widebody op 09-08-2017 18:43:34
Ik heb de distributie vandaag ook laten vervangen, incl. spanrol en waterpomp. Riem zag er niet slecht uit maar mocht wel vervangen worden. 12.000 voor de normale interval ;).

Ik hoop 120.000km? ;D