Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Eerste in het lijstje met V70's waarschijnlijk.

Ben

Wow, die is mooi!
en zotezien met alles dropendran!
Telefoon - RTI - alles met stuurbediening

oldostofjas

Automaat, schuifdak, leren bekleding. Alleen die velgen...
There is no place like 127.0.0.1

Ben

Nu nog wat plastic aan de buitenkant en iets hoger op de poten en het is het broertje van mijn XC  :eusa_whistle:

daytonawim

Kijk eens op www.vwe.nl  daar kan je een berekening maken.

Indien gewenst kan ik ook nog even zoeken naar de site waar je gewoon een compleet
formulier kan invullen en dat door de douane wordt geacepteerd.

Overigens er is een afdekkapje voor een RTI scherm bij de Volvo dealer verkrijgbaar,
over optie's betaal je stevig BPM.

volvlo

Citaat van: hathu op 30-06-2008 16:23:27
Tip,  schadevrije Volvo  G3
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=303120&from=0
Tsja tis een automaat, wel een opvallend kleurtje.(like CY)

Als je kiest voor meer foto's zie je zijn dashboard ook.
Is dat eigenlijk orgineel ,dat opzetstuk bovenop zijn dashboard?
Is wel een mooie ruimte om een portable navigatie in te zetten.
Dat lijkt me persoonlijk mooier dan een zuignap.l

daytonawim

Mm, ik zal eens even verder kijken.

Het belangrijkste is een prijslijst van de auto ( juiste bouwjaar)  als je die wilt hebben , even met de Volvo
in Beest bellen die faxen em zo naar je toe.

Wel heel belangrijk omdat er nogal vaak paketten op de auto zitten, dat is goedkoper dan de losse extra's.

Hier heb je een indicatie : http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php od iets completer http://www.bpmberekenen.com/

uitstoot kan je vinden in de folder of even de Volvo in Beest bellen.

Jeroentjuh

Gewoon een mooie auto uit Duitsland halen, scheelt een hoop in de prijs.....

ief

Als je die in Munchen gaat bekijken Clau, kom je dan gezellig een bakkie doen? ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

FGG

Citaat van: Jeroentjuh op 30-06-2008 21:44:55
Gewoon een mooie auto uit Duitsland halen, scheelt een hoop in de prijs.....

Je moet toch minimaal zo'n 1300 euro aan BPM incalculeren bij een 2.4T van de eerste lichting.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ief

Dan is het nog steeds goedkoper dan in Nederland en in een weekend heb je de auto in Nl staan.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

V70geRwin

Citaat van: Claudia op 30-06-2008 22:37:13
Heb eerder het idee dat het richting 2000,- gaat.....en dan de tijd die je er kwijt aan bent om hem hier te krijgen.

Voor dat gemak betaal je dan wel  ;)

BPM en CO2 is helaas niet anders, maar prijzen en km standen in DLD zijn wel dermate beter dat het blijft lonen.
Kost inderdaad wel tijd en iets meer romslomp maar het is niet moeilijk. Zelf vond ik het erg leuk om uit te zoeken en zo met je auto bezig te zijn, maar je kan er natuurlijk ook alleen in willen rijden  ;D

EVV

Tegenwoordig hoef je toch geen afspraak meer te maken met de RDW? 4 jaar geleden moest ik inderdaad 2 maanden wachten voordat mijn auto voor de keuring mocht, tegenwoordig hoef je helemaal geen afspraak te maken. En het papier werk valt ook best mee, het meeste doet de douane wel voor je. Alleen zorgen dat je de nieuwprijs van de auto weet, daar vragen ze naar, en ze kunnen erg vervelend doen als je dat niet weet. En zorgen dat je het "Certificaat van Overeenstemming" (http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/Certificaat_van_Overeenstemming.htm) hebt.

Het nadeel van een auto invoeren heb ik trouwens wel ondekt: Op het moment van inruilen is de eerste opmerking: Tja, moeilijk, eigen import, auto uit duitsland, vage kilometerstand, onderhoud onbekend...En mijn auto kwam nogwel bij de Fiat dealer vandaag, met bijna volledige onderhoudshistory  :(

pwassink

Citaat van: EVV op 01-07-2008 08:28:15
Tegenwoordig hoef je toch geen afspraak meer te maken met de RDW? 4 jaar geleden moest ik inderdaad 2 maanden wachten voordat mijn auto voor de keuring mocht, tegenwoordig hoef je helemaal geen afspraak te maken. En het papier werk valt ook best mee, het meeste doet de douane wel voor je. Alleen zorgen dat je de nieuwprijs van de auto weet, daar vragen ze naar, en ze kunnen erg vervelend doen als je dat niet weet. En zorgen dat je het "Certificaat van Overeenstemming" (http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/Certificaat_van_Overeenstemming.htm) hebt.

Het nadeel van een auto invoeren heb ik trouwens wel ondekt: Op het moment van inruilen is de eerste opmerking: Tja, moeilijk, eigen import, auto uit duitsland, vage kilometerstand, onderhoud onbekend...En mijn auto kwam nogwel bij de Fiat dealer vandaag, met bijna volledige onderhoudshistory  :(

Beetje vreemd, 

Tenzij er nadrukkelijk "nur fur export"  bijstaat is het daar een misdrijf als je willens en wetens boel vernaggeld bij onze oosterburen, middels de TUV is er ook een registratie van heb ik begrepen.
Geen idee of dat ook voor particulieren inzichtelijk is overigens ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

EVV

Bij mijn Fiat was het CVO overgens gewoon het Duitse kenteken bewijs, dus dat was geen probleem. Ik vond trouwens deze http://www.broeren.net/inhoud.asp?Page=3 site, hier staan nog wat tips op, waaronder de duitse benaming voor de CVO. Als het goed is weet inderdaad de (Duitse) dealer of je alle juiste papieren hebt.

Mocht je met een een-dags kenteken naar de keuring rijden is het wel belangrijk de auto ook te verzekeren. Helaas verzekeren niet alle maatschappijen autos zonder kenteken, ik kwam bij Centraal Beheer terecht die een auto ook op chassis nummer wilden verzekeren.

Overgens is men in Duitsland verplicht te vermelden of een auto schade gehad heeft, dat geeft wat meer zekerheid dan hierzo