doet het spontaan niet meer op gas

Gestart door janmulder, 29-06-2008 11:46:25

Vorige topic - Volgende topic

janmulder

Had last van een lekkende verdamper, heb bij BODO een Vialle F verdamper gekocht en gemonteerd omdat hij geen tijd had en ik 700km per week rijd, bleef naar gas stinken, bleek een fabrieksfout in de verdamper te zijn, geconstateerd dat er een stuk pakking miste. Kreeg meteen een nieuwe Vialle F mee, heb die gemonteerd en weg gaslucht, alles prima, reed als een speer. Bodo een taartje en de kapotte verdamper gebracht en daar getankt om mijn verbruik met de nieuwe verdamper vast te stellen. 2 dagen gereden, ongeveer 150km en alles OK, moest naar de IKEA, kom rijdend op gas aan, na het inladen van de boodschappen wil nooit meer starten op gas,  Op benzine naarhuis gereden, 2 nieuwe zekeringhouders onder het vloeistof reservoir gemonteerd, maar auto staat op gas te schudden en alle dashboard lampjes gaan aan, ook het pijltje van de automaat. Dan slaat hij af, start weer op benzine, schakelt over naar lpg en gaat schudden en slaat af.
Is er iemand die het weet? waar zit de computer? om de contacten schoon te maken??

jan mulder 855 20, 2.5 1996

Ludo

het lijkt me dat er een afsluiter dicht zit.
controleer alle aansluitingen bij de verdamper eerst eens.

janmulder

Beste Ludo, bedankt voor je snelle reactie, ben meteen de afsluiters eraf gaan halen en heb ze gecontroleerd, spoelen omgeruild met die van de oude verdamper, maar hij doet het nog niet, als de motor loopt staat er spanning op het inlatende spoeltje bij de fuel inlet. maar na een paar seconden gaan het driehooekje en het pijltje op mijn dashboard branden en slaat hij af. Gas geven heeft geen resultaat, het lijkt wel of ik een lege tank heb.

janmulder

Ik heb alles 3x gecontroleerd, ik denk dat ook deze verdamper stuk is, ik ga morgen naar Bodo en ik laat het jullie weten.

janmulder

Vanmorgen vroeg bij Bodo geweest, André was heel behulpzaam en zei dat het waarschijnlijk de stappenmotor was. Dat kan je controleren door het contact aan te zetten op LPG (groen) en de 3.5 Amp zekering onder het koelvloeistof reservoir er uit te halen, de gasslang op de stappenmotor eraf halen en als je dan de zekering erin en eruit haalt kan je in de stappenmotor kijken of hij heen en weer gaat. Bij mij zat hij harstikke vast en we hebben hem met een schroevendraaier terug geduwd, de stekker eraf gelaten, gasslang er weer op en starten! Liep in 1X en er wordt een nieuwe stappenmotor besteld. (als hij op voorraad was had ik hem meteen gekocht) André vertelde mij dat als een verdamper gaat lekken er waarschijnlijk ook koelvloeistof bij de stappenmotor komt, en die gaat dan vastkoeken, je kan hem schoonmaken, maar ik koop wel een nieuwe want als je steeds alles los moet halen en naar de LPGboer moet rijden op BENZINE, ben je duurder uit! Volgens mij is het probleem van Arje die ook een topic had geplaatst hetzelfde als bij mij en kan hij dit ook proberen.