stotterende tdi tussen 2000-2500 rpm

Gestart door Bart de B, 09-07-2008 10:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart de B

Hello out there,

Na mezelf en mijn auto net te hebben voorgesteld hierbij mijn (auto) probleem.

Volvo 850 tdi uit '96 met 373000 km. liep tot afgelopen week als een zonnetje, en toen......

Begon schokkend te lopen als het toerental constant werd gehouden in het gebied tussen 1900-2300 rpm. stationair gewoon goed en doortrekken tot rood ook geen probleem (gewoon snel dus!). Alleen in dit eerder genoemde toerentalgebied waren er een soort kleine haperingen.
Ik heb via onderdelenzoeken.nl een (goede -> werd mij verzekerd) LMM (LHM) met klep dus geen draad gekocht en deze erin gezet. resultaat: Geen merkbare verbetering. Gisterenavond reed ze nog, vanmorgen nog een beetje hoesten bij de start en vervolgens helemaal niemand meer thuis. Motor draaid op goede snelheid rond maar er vind geen enkele ontbranding plaats. Er branden geen (foute) waarschuwingslampjes......

iemand een idee...?

Groet,
Bart

jan piet

Hallo Bart,

Krijgt de auto wel brandstof?? Kan een storing in de brandstofpomp oid zijn, krijgt deze überhaupt wel stroom?

Gr, JP

Bart de B

Hi JP,

Yep heb nog geen tijd gehad om dat te checken...moest (met de fiets) naar mijn wer...
Zal vanavond kijken of pomp stroom krijgt en diesel levert.
iIs hiermee het stotteren te verklaren?!

Groet,
Bart

thuur

Maak de oude LMM eens schoon en zet deze terug. Kijk of je verandering merkt.

Een diesel-LMM 'slijt' nu eenmaal door de jaren. Een verse zal je ook iets verloren motorkracht teruggeven.


Gr ;)

reneetje

Een diesel die stotternd loopt is in 99% de pomp de boosdoener.

LMM komt idd ook veel voor maar sluipt er meestal langzamerhand in, maar de wagen blijft er wel om lopen.

Vooral omdat ie geheel niet wil aanslaan, is de pomp de eerste verdachte.  :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Bart de B

Heren,

bedoelen jullie met pomp, de inspuitpomp of de brandstofopvoerpomp..?

Groet,
Bart

jan piet

't Is een diesel.. dus de brandstof INSPUIT pomp. Zit voor aan de motor vrij kort voor de radiateur. Wordt aangedreven door de riem rechts van het blok. Weet inmiddels dat áls je trubbles hebt je níet bij de dealer moet zijn, maar bij een dieselspecialist. Die vervangen ook klepjes en sensoren ipv er een hele nieuwe pomp in te knallen... Maar zoek eerst maar eens op de pomp, denk dat je dan érg warm zit.. Heb zelf sinds afgelopen week érg goede ervaringen met Terlouw in Mijnsherenland.

Gr, JP

Bart de B

Heren,

Probleem is opgelost.......
het bleek dat de getande riem van de inspuitpomp bijna geen tandjes meer had!
Of dit ook het stotteren oplost neem ik even aan....ga ervan uit dat ze ook een testritje maken.

Bedankt voor de reakties,
Groet,
Bart

VolvoDeMio

Ennuh....... is het testritje goed verlopen..?

jan piet

Citaat van: Bart de B op 10-07-2008 19:33:08
Heren,

Probleem is opgelost.......
het bleek dat de getande riem van de inspuitpomp bijna geen tandjes meer had!
Of dit ook het stotteren oplost neem ik even aan....ga ervan uit dat ze ook een testritje maken.



Dat probleem had ik ook tijdens de reparatie van de pomp. Maar deze dient vervangen te worden bij de wissel van de distributieriem, iets wat echter nog al eens 'vergeten' wordt.

Gr, JP

MICHEL306

ikzelf heb ook zoiets denk ik,zodra de motor harder draait dan stationair lijkt het wel of hij op 4 poten loopt  zo ruw looptie dan .....ook op de motor afremmen voel je enige keren de motor stotteren. overigens rijdt hij verder prima  trekt als een beer en haalt nog steeds de 190 + en doet gemiddeld 1:17
...ra ra ra...



reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

MoundMan

Citaat van: Bart de B op 10-07-2008 19:33:08
Heren,

Probleem is opgelost.......
het bleek dat de getande riem van de inspuitpomp bijna geen tandjes meer had!
Of dit ook het stotteren oplost neem ik even aan....ga ervan uit dat ze ook een testritje maken.

Bedankt voor de reakties,
Groet,
Bart

En was dat het probleem? heb nl. sinds vanochtend ook een dergelijk probleem.

gr,
MoundMan

MICHEL306

#13
offerte laten maken volledige reviesie distributie met water pomp  6 a 700 euro afhankelijk of het afstellen veel tijd gaat kosten....trouwens het stotteren doetie nog steeds

jan piet

Citaat van: MICHEL306 op 14-01-2009 17:11:09
offerte laten maken volledige reviesie distributie met water pomp  6 a 700 euro afhankelijk of het aftellen veel yijd gaat kosten....trouwens het stotteren doetie nog steeds

Laat je het bij een dealer of dieselspecialist doen? Heb nml de ervaring dat 'algemene' garages of dealers van andere merken daar niet altijd 'even goed in zijn'. Bij mijn laatste wissel zijn ze ook elders gaan afstellen omdat ze ', met geen mogelijkheid goed kregen.... € 108,- er bij, die ik overigens niét betaald heb omdat ik tevoren duidelijke afspraken had gemaakt. Ze waren niét blij maar gingen wel akkoord.

Gr, JP