stotterende tdi tussen 2000-2500 rpm

Gestart door Bart de B, 09-07-2008 10:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MICHEL306

is een lokale dealer die wel veel volvo verkoopt...

trouwens tijdens het rijden lijkt het wel of er een schokbreker defect is...elke hobbel lijkt een soort van na dreun te geven door de hele auto heen...maar eens snuffelen voor een R setje  staat ie ook wat lager meteen..maar das eigelijk een ander toppic..


gr M

hathü

Stotteren is soms ook iets simpels, de mijne stotterde vorige week ook,  en bij flink gas geven een gevoel alsof ik een enorm turbogat had. Als ik rustig reed was er niets aan de hand. Na enig speurwerk ontdekte ik een slangetje naar de turbo die wat los zat, deze voorzien van een nieuwe klem en hoppa hij gaat weer als een speer.

MICHEL306

Inderdaad, afstellen inspuitpomp en weg is het euvel...

gr M

850estatetdi

als je je brandstof pomp laat af stellen word de inspuitpomp dan ook gedaan?
ik heb zelf nog steeds het volgende.
als ik rond de 1500 2500 toerren blijf rijden dat is het net of die ff terug valt en dan gelijk weer op pakt zou dat daar mee te maken kunnen hebben,me brandstof pomp is 2 weken geleden afgestelt

gr barry

pimsam

Brandstofpomp = inspuitpomp.

Klinkt meer als een versleten LMM. Is al een boel over geschreven.

850estatetdi

lmm is vandaag een nieuwe voor op de plaats gekomen en heb nog steeds het probleem dat die niet wil starten als die warm is,pomp is afgestelt nieuwe lmm.wat zou het nog meer kunnen zijn

ik-rol

KLopt het dat ik lees dat je auto slecht start als hij warm/heet is? Dan heeft het met misschien de inspuitpompt te maken, maar ik ben geen kenner. Zo geeft de inspuitpompt bij koude start bv. 80% diesel en bij hete motor 10% diesel. Bij slijtage van de inspuitpomp is de opbrengst 0% bij heet weer. Ik ben er al eens een topic over begonnen (slecht starten bij warm weer en aftakken brandstoffilter). Ook Jan Piet heeft hier ervaring mee gehad; valt ook op dit forum te lezen (slechte inspuitpomp en/of radiator). Speelt met name lange ritten bij erg warm weer. Zoals Jan Piet al opmerkte heeft Terlouw ervaring hiermee.
Ik-rol

jan piet

Citaat van: barry26 op 26-09-2009 20:47:55
lmm is vandaag een nieuwe voor op de plaats gekomen en heb nog steeds het probleem dat die niet wil starten als die warm is,pomp is afgestelt nieuwe lmm.wat zou het nog meer kunnen zijn

Hoi Barry,
Je bent nu al meer dan een maand aan het kloten, maar nauwelijks een steek verder lijkt het wel.  :-X  Inderdaad zoals ik-rol aan geeft kán het dus gewoon een slecht ventiel of klep in je pomp zijn. Onderdelen van €40-80 per stuk, maar daar komt nog wel 2 uur arbeid bij. Ga nu gewoon eens naar een échte dieselspecialist  :eusa_shhh: , uiteindelijk gaat je dat én minder geld kosten én krijg je een auto die gewoon rijdt zoals ie ooit bedoeld is. Een dealer of 'merk-specialist' of "Bosch garage' zal in 999 van de 1000 gevallen hier gewoon niet uitkomen.....
Mijn ervaring, zoals al veel eerder en ook op andere plaatsen op het forum met zówel mijn V70 diesel áls met mijn 745 gasbak is dat men alleen de nieuwste uitleesapparatuur gebruikt bij de garage. En die pikt bepaalde storingscodes niet (meer) op die je auto wél meldt! ( Blijkbaar kun je voor €75 per uur niet verwachten dat ze even een kast uit d ehoek halen.... :eusa_wall: )
Toen ik bij, daar is ie weer, Terlouw was met mijn V70 kwamen er storingen uitrollen van klachten die ik had maar altijd 'onvindbaar' waren feilloos vaststelden. Gewoon door de JUISTE software te gebruiken ( wat je bij een dealer zou mogen verwachten..) kwam het ellendige fluiten van mijn airco ná stopzetten van de motor er na ruim 2 jaar uit. 1 slecht ventieltje vervangen probleem opgelost! ( en had dus NIKS van doen met mijn probleem waar ik voor kwam: een slecht functionerende klep in mijn pomp)

't kost wat, maar je krijgt er vervolgens ook veel voor. Inclusief een grijns die nauwelijks in je gezicht past omdat je auto rijdt als nooit tevoren.

Gr, JP  :eusa_think:

850estatetdi

ik ga vandaag denk ik dan toch maar een afspraak maken met terlouw,Het is wel een best stukje rijden vanuit almelo maar jullie hebben wel gelijk het moet nu maar is geld gaan kosten.iets wat me wel op viel gisteren 400km gereden achter 1 stuk toen ik thuis aan kwam de motor laten lopen totdat de vin aan sloeg auto uit gedaan vin ook uit contact aan vin laten draaie opnieuw starten en gelijk lopen.

franknadine

barry, 65 berichten, en nog geen bezoek aan dieselspecialist??


ik had nog geen eens een volvo en toen kwam ik daar al :laugh:


suc 6

V70 classic

Ik neem even aan dat je de onterecht vervangen onderdelen of hebt terug gegeven of niet hebt betaald.
Ik ben in totaal 2 keer bij bleukens Roosendaal geweest ivm een brandend lampje en hier vondt men de storing al vrij snel.
De LMM die was vervangen omdat dit de eerste verdachte was ging gewoon terug in doos kosten iets van 15 euri voor een stukje slang incl klemmen en dan nog een uurtje arbeid (incl de testrit).
Het kan dus wel.

Ik ga overgens wel in het verhaal mee dat de huidige garages eigenlijk meer assemblage bedrijven zijn.
Zo van  ohh hij doet het niet ik vervang even dit en daarna dat, en dan zonder na te denken.

Dat stotteren kan ook een lekkage zijn in de aanzuigleiding en dan tussen tank en opvoerpomp.
Je krijgt dan lucht in het systeem als de motor loopt.
Hij slaat wel aan omdat de brandstof niet afloopt maar zodra er aan gezogen wordt krijg je schuimvorming in je aanvoer.
Het is gewoon zaak om even staps gewijs te gaan zoeken.
zo van is de tank vol dan hoe is het leidingwerk.
hoe is het filter en is er misschien een grof filter dat dicht zit.
Hoeveel brandstofdruk heb je.
Staat de pomp op tijd hoe zijn de verstuivers.

Het is zaak dat je eerst tackelt wat makkelijk / goedkoop is,of veel voorkomt.
is het dat niet kom je bij het oude zoekwerk.

En daarvoor moet je bij de specialist zijn doet de dealert vaak ook (vaak komt dan een specialist vanuit de importeur of fabriek maar dat is het zelfde).

Sk6 met de TDI
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

850estatetdi

#26
Nou vandaag gebelt met jb uit dieverbrug en kon gelijk langskomen.
Brandstofpomp op nieuw afgestelt stond niet goed en de een nieuwe tempratuur sensor er in,Reslutaat als nieuw motor loopt als een bijna nieuwe en start ook bij erg warm blok als een nieuwe :eusa_dance:.
Het probleem met starten bij warm weer en een warme motor kwam door de tempratuur sensor had dus niets met de brandstof pomp te maken.
Het was het ritje van bijna 170 kilometer en ruim 2 uur in e auto zitten zeker waard 8)
(Heb gelijk vanmiddag een turbo druk meter gehaalt morgen ff in bouwen ;D)
En heb weer een les geleerd gewoon naar een specalist gaan en luisteren en lezen wat hier gezegt word :-[

elianmars

Citaat van: barry26 op 28-09-2009 23:06:13

En heb weer een les geleerd gewoon naar een specalist gaan en luisteren en lezen wat hier gezegd word :-[


:eusa_clap:


Mooi dat nu eindelijk alles in orde is, Barry!  :D

850estatetdi

Ben er ook wel blij mee en trouwens een super service bij jb

jan piet

kijk dat is na 2 maanden aankloten eindelijk weer goed nieuws!!