Balanceren na uitlijnen?

Gestart door SIPS Master, 09-07-2008 20:03:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SIPS Master

ff een kort vraagje, aangezien mijn auto uitgelijnt moest worden. Moet je na het uitlijnen nog laten balanceren? linksvoor is de binnenkant aardig weggesleten en je merkt tijdens het rijden dat het allemaal nog al trilt.

Of moet ik gewoon de band vervangen?

Groet,

JoBBe
Up the Irons!

Marty

eh...... balanceren wordt los van de auto gedaan toch? Al staan je wielen haaks op de auto, dat zal echt geen effect hebben. Als je band scheef afslijt, kun je volgens mij hoogstens een nieuwe band halen.

Maar in ieder geval... succes!

Kizzy

Slijtage binnenkant komt door slechte uilijning. Balanceren dient tegen bibberen van het stuur.
Best zet je twee nieuwe banden ok kost gauw 150€ maar wat kost je een ongeval?
Indien je dit niet doet gaat de band veel sneller verslijten daar er maar een klein deel de weg raakt en bij remmen of nat wegdek heb je slechts een heel klein deel van de band aan het wegdek..... !

razorx

#3
Citaat van: SIPS Master op 09-07-2008 20:03:31
ff een kort vraagje, aangezien mijn auto uitgelijnt moest worden. Moet je na het uitlijnen nog laten balanceren? linksvoor is de binnenkant aardig weggesleten en je merkt tijdens het rijden dat het allemaal nog al trilt.

Of moet ik gewoon de band vervangen?

Groet,

JoBBe
Dag mister SIPS!

Balanceren en uitlijnen staat los van elkaar.
Kort gezegd balanceren tegen de trillingen en utilijnen dat het mooi loopt.
Overmatige slijtage aan één kant van de banden duidt op slechte uitlijning of een enorme liefde voor bochten.
So-wie-so is het verstandig om de 5000km je linker voor en achterband te wisselen Doe het zelde aan de rechterkant.

Trillen kan overigens nog een aantal andere oorzaken hebben. Is het trillen, gedreun?

Groeten, Yits


SIPS Master

Er zat toch nogal wat onbalans in. Ik dacht dat met het veranderen van de stand van de wielen te maken had. Nu nog ff 1 voorband vervangen en alles is weer goed.
Up the Irons!