ABS + Tracs branden, volgens garage geen defecte controller

Gestart door onnaj, 11-07-2008 14:07:21

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik heb nu met de garage afgesproken dat ze toch gaan solderen, overal op internet kom je bij ABS + Tracs uit op: ABS pump module, ABS computer, ABS controller etc etc..hopelijk is t dan gefixt en kan ik de Yaris van ma weer teruggeven en eindelijk in de Volvo stappen. Helaas kan op zaterdag er geen apk plaatsvinden zover ik weet, dus wordt t maandag...ff weekendje doorbijten.

onnaj

http://www.matthewsvolvosite.com/chat/phpBB2/viewtopic.php?t=12651

hierboven nog een keer de reparatieinstructie voor de liefhebber...ik heb zelf niet zo'n vaste handen dus zal er niet snel aan beginnen ;)

heutink

:D
Bij mij heeft de garage hem ook doorgesoldeerd en alles weer ok ;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

thuur

Citaat van: onnaj op 12-07-2008 16:11:16

hierboven nog een keer de reparatieinstructie voor de liefhebber...ik heb zelf niet zo'n vaste handen dus zal er niet snel aan beginnen ;)

Ai ai ai, ja zo krijg ik ze ook wel open...

Gr :-X

elianmars

Citaat van: thuur op 12-07-2008 17:24:16

:o :o

Gewoon met heel veel geduld en een scherp mesje aan de gang gaan.

onnaj

FYI: Voor diegenen die niet in de buurt van Maastrieg wonen  :eusa_whistle: ;D, Svenska-auto.nl uit Grave reviseert de controllers voor € 75,-.

Sbv

Citaat van: elianmars op 12-07-2008 22:52:01
Citaat van: thuur op 12-07-2008 17:24:16

:o :o

Gewoon met heel veel geduld en een scherp mesje aan de gang gaan.
En de verbandtrommel in de buurt

thuur

Citaat van: onnaj op 14-07-2008 14:07:48
FYI: Voor diegenen die niet in de buurt van Maastrieg wonen  :eusa_whistle: ;D, Svenska-auto.nl uit Grave reviseert de controllers voor € 75,-.

Met een beetje porto kun je toch goedkoper uit zijn ;)

Gr ;D

onnaj

Grrrr...heb ik me auto straks opgehaald nadat ze de abs computer ingebouwd hadden en de auto gekeurd hebben...alles uitvoerig getest abs en tracs werkte allebei, ben ik thuis en rijd ik weer weg en ineens, ja hoor ABS + tracs brand weer!
Leek of ik net van te voren ook een soort kortsluiting geluidje hoorde rechtsvoor ma kan verbeelding zijn.

Morgen ma ff met de garage bellen, scandcar durfde geen garantie op de reparatie te geven omda ie al los was geweest. Zal ben ik bang dus toch een nieuwe computer worden :(

onnaj

Ik hoor elke keer idd een soort kortsluiting geluid en snel daarna springen het abs en tracs lampje aan. Laten uitlezen bij de dealer, stonden 8!! foutcodes in. Alle sensoren + ook de pomp iig. Zou het nog wat anders dan de computer kunnen zijn? Wellicht dat ie echt kortsluiting maakt?

thanks

thuur

Iets anders dan de computer met foutcodes op alle sensoren en de pomp ??? Wat denk je zelf? ;D

Controleer in ieder geval de bekabeling bij de controller.

Gr ;)

onnaj

CiteerIets anders dan de computer met foutcodes op alle sensoren en de pomp  Wat denk je zelf?

ik denk zelf idd van niet :D

Maar ik had gehoopt dat ene Thuur (een mede limburger) zou reageren en deze dit mij zou kunnen bevestigen :)

thuur

Nee, die Thuur denkt dat je het toch echt in de controller moet zoeken ;)

Of althans daar beginnen, dat is redelijk eenvoudig en je sluit de grootste verdachte meteen uit.

Gr 8)

barrel

Ik had het zelfde probleem met de ABS en Tracs lampje met daarbij dat mijn motormanagement lampje bleef branden.
Zoals jullie allen moeten weten hebben wij een forumlid die, naast zijn studie, deze ABS controllers repareert. Hij bouwt hem uit, maakt het open met een speciaal gereedschap, soldeert en bouwt het weer in. Voor forum leden voor €50.
Hij doet dit ook voor vele Volvo garages, maar dan voor €125 inkl verzending.
Vanmorgen heeft hij, Martijn Spaan, mijn ABS compu. zoals beschreven, in 35 minuten gedaan. Vlekkeloos!!
Zie www.goabs.nl voor zijn adres en tel.nummer
Goede vrienden zie je niet, zij staan achter je...

onnaj

CiteerZoals jullie allen moeten weten hebben wij een forumlid die, naast zijn studie, deze ABS controllers repareert. Hij bouwt hem uit, maakt het open met een speciaal gereedschap, soldeert en bouwt het weer in. Voor forum leden voor €50.

Ik ken nog zo'n forumlid  ;)  ;D

Maar ik ben bang door al het gepruts aan deze controller, dat er weinig eer meer te behalen valt.

Ik ben dan ook van plan om via fcpgroton maar een gereviseerde te bestellen, maar ga eerst alles (laten) controleren op kortsluiting zodat ik niet weer een defecte controller heb.