Hoe druk jij je dagelijkse kosten?

Gestart door razorx, 15-07-2008 02:25:22

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Bij ons ook 's nachts alles écht uit ipv op standby. Fooi in de horeca doen we ook niet meer, met de invoering van de euro hebben ze die al doorberekend, zeg maar. Tanken doen we gewoon als t moet, gewoon 65 tot 70 liter Euro 98. Maar de verwarming staat bij ons in de zomer gewoon uit, in de winter 's avonds ook zachter voordat we naar bed gaan.
Internetabbonement wordt vergoed door Eline's werkgever, mijn werkgever heeft voor ons allebei een pasje gemaakt waarmee we gratis met de trein mogen. Zeker leuk als je bedenkt dat Eline haar reiskosten met het OV wel mag declareren bij haar werkgever. En in Arnhem en omstreken rij ik 9 van de 10 keer nog gratis met de bus, al moet ik wel zeggen dat er de laatste tijd een hoop nieuwe chauffeurs rijden, en ik steeds vaker een strippenkaart mee moet nemen...

daytonawim

Citaat van: Turbobiker op 16-07-2008 14:59:00
We kunnen wel mopperen dat de overheid een bodemloze put is, maar daar staan veel voordelen tegenover. Meer wegen die ze nu gaan aanleggen. Een zeer goede gezondheidszorg (ja, dat kan nog beter zoals in Duitsland, maar dat kost per persoon 3 tot 4 maal meer dan in Nederland!!!!) en een opvangsysteem voor arbeidsongeschiktheid. Of als je onverhoopt werkeloos mag worden, dan krijg je een hoop centjes.

Nee, de bodemloze put is vooral de consument voor zichzelf, daar heeft meneer Reitse behoorlijk gelijk.

Mm, mijn zwager betaald een fors stuk minder aan ziektekosten in Duitsland hoor. !!

De aanleg van wegen had 20 jaar geleden al moeten gebeuren.

Het WW systeem in Nederland is al fors versobert, en dat willen ze nog slechter
gaan maken.

Freakybaby

Met name voor wat betreft de aanleg van goed berijdbare wegen heb ik effe de houding: eerst zien dan geloven. Ze leggen nog net geen drempels in de nieuwe (geplande, niet gerealiseerde) snelwegen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Starbuck

Koop een hoogrendements-ketel, levert je een 25 % op per jaar, isolatie vervangen in je dak, 3-dubbele beglazing ter vervanging van al je ramen, plaats zonne-panelen ter vervanging van je warm waterboiler.
Op termijn zal de olie onbetaalbaar worden en zullen we terug  begin jaren '70 staan...
Nu investeren in je eigen energie is het meest verstandigste wat je nu kan doen.
Dus leen nu die som die je nodig hebt, betaal ze af op de termijn die je kan en je zal een gelukkige oude dag tegemoet gaan...
En ondertussen leven mannen, leven alsof het je laatste dag was... ;D

razorx

Citaat van: Starbuck op 17-07-2008 20:22:59
..
Koop een hoogrendements-ketel, levert je een 25 % op per jaar, isolatie vervangen in je dak, 3-dubbele beglazing ter vervanging van al je ramen, plaats zonne-panelen ter vervanging van je warm waterboiler.
..
Even een vraagje Starbuck,

heb je het hier over zonnecollectoren om aan te sluiten op je ketel?
Onze ketel heeft die mogelijkheid en zit al een tijdje met die gedachte te spelen.

Groeten van Yits

Starbuck

Citaat van: razorx op 17-07-2008 20:38:51
Citaat van: Starbuck op 17-07-2008 20:22:59
..
..
Even een vraagje Starbuck,

heb je het hier over zonnecollectoren om aan te sluiten op je ketel?
Onze ketel heeft die mogelijkheid en zit al een tijdje met die gedachte te spelen.

Groeten van Yits

Als je ketel die mogelijkheid heeft ben je zeer vooruitstrevend geweest!
De investering is zeer de moeite waard op lange termijn, en vergeet daarbij de belastingvoordelen niet!
Bij ons in Belgie kan je 2650 euro max aftrekken van je belastingen bij deze investering.
Doe elk jaar iets, de ramen, het dak, de zonnecollectoren en elk jaar trek je een behoorlijk bedrag af van je belastingen.
Maak hier de som van aankoop, de aftrek en het rendement van op en je ziet wat je op lange termijn verdiend hebt op het gebied van energie alleen al.
Dit lijkt me verstandiger dan nu geld te besparen op middellen die je nu nodig hebt om van te leven, snap j'em? ;)

razorx

We hadden de mazzel dat ons huis zo'n mooie ketel had toen we het kochten. Niet zo lang geleden overigens.

We proberen zowel de dagelijkse kosten te drukken, als winst te boeken door te investeren.
En soms die je een gokje, wie niet waagt die niet wint.

Zit dus inderdaad serieus te denken over die collectoren.
Ik zie het al: Een array van 850 radiatoren op het dak  ;) .

Belasting moet ik nog even uitzoeken. Onze overheid is niet zo standvastig op dat punt.

Starbuck

Citaat van: razorx op 17-07-2008 20:54:24
We hadden de mazzel dat ons huis zo'n mooie ketel had toen we het kochten. Niet zo lang geleden overigens.

We proberen zowel de dagelijkse kosten te drukken, als winst te boeken door te investeren.
En soms die je een gokje, wie niet waagt die niet wint.

Zit dus inderdaad serieus te denken over die collectoren.
Ik zie het al: Een array van 850 radiatoren op het dak  ;) .

Belasting moet ik nog even uitzoeken. Onze overheid is niet zo standvastig op dat punt.

Zoek het even uit zou ik zeggen, ook al is de administratie hemeltergend, als je er geld mee verdiend is het altijd de moeite waard, vergeet ook niet de meerwaarde aan je huis, achteraf bij verkoop is de kans groot dat je je investering er dus dubbel uithaalt!
Zoveel geld verdien je nooit door eerlijk te werken en is een onderdeel van je goeie oude dag, denk er maar es over bij ne goeie duvel!
Schol en succes! 8)

razorx

Ah, ge bent ondernemer, lees ik hier uit.
Ik ook. Het is nog waar ook wat je zegt.

En ik ga het zeker uitzoeken!
Groeten van Yits

Starbuck

Citaat van: razorx op 17-07-2008 21:03:33
Ah, ge bent ondernemer, lees ik hier uit.
Ik ook. Het is nog waar ook wat je zegt.

En ik ga het zeker uitzoeken!
Groeten van Yits

Niet alle kappers zijn idioten... ;D ;)

elianmars

Citaat van: Emiel op 15-07-2008 10:30:46
- Energie uit je eigen stront opwekken.
- Niet scheiden.
- 1 spuitbus WD40 per dag ipv 3 gebruiken.
- Dit forum bekijken met de monitor uit.
- Bert?

Komkommertijd?

:eusa_clap: :eusa_clap: