850 TDI rijden niet meer zo duur?

Gestart door FelixB, 17-07-2008 13:55:38

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Ik kan toch mijn 850 niet zo goed missen en kijk nog regelmatig even rond.

Valt me op dat 850 TDI's niet zó duur zijn; € 3.000,- voor een station met 370.000 km.

Of vergis ik me?
855R & C70 T5 cabrio automaat

Rayman

Niet zo duur? Dat ligt eraan hoe je het wilt bekijken; diesel kost per liter meer dan 1,40 p. liter, en de mrb is 110 euro per maand. Gezien de focus op alternatieve brandstoffen en milieu, denk ik dat diesel er niet goedkoper op gaat worden. Denk dat dit de verhandelbaarheid van diesels aardig onder druk zet.

FelixB

Het gaat me meer om de aanschafprijs; een 96-er station...
855R & C70 T5 cabrio automaat

Turbo-Geek

Die (de aanschafprijs) is dan idd niet duur, Rayman legt het goed uit waardoor dan tegenwoordig komt.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

denkweb

ik weet nog een fraaie sedan die graag bij de club blijft; ik dacht 2700 euries...  ;D

Turbo-Geek

Je raakt ze over een tijdje aan de straatstenen niet meer kwijt ....

Topsport180

Wat ziek zeg, die MRB in Nederland ... Ik zag dat mijn V70 TDI in Nederland bijna 1.500 Euro aan MRB zou kosten  :eusa_shifty:  Ik heb net mijn belasting voor het komende jaar voldaan: 431 Euro  :eusa_silenced:
En dat noemen ze in Duitsland dan ook nog duur he ... Voor mijn C70 willen ze slechts 162 Euro hebben. Per jaar  :eusa_whistle:

In Duitsland wordt de druk op vuile diesels (zoals de 2.5D) overigens wel steeds groter. Ik mag nu bij een 'milieu-alarm' bepaalde steden niet in en dat aantal steden breidt zich in rap tempo uit. Ook zal de belasting verhoogd worden (nog een lange weg te gaan tov NL...maar toch). Hierdoor zie de vraagprijzen van diesels best snel dalen. Interessant voor koopjesjagers (zoals ik)  ;D
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 19-07-2008 22:06:31

Daar ben ik ook bang voor. Aan de andere kant, als ik mijn vorige wagen zou hebben gehouden (Opel  :P), zou ik meer afschrijving hebben gehad. Al krijg ik geen euro meer voor mijn wagen ;D

Als ik 'm niet kwijt raak, sloop ik 'm wel. De onderdelen leveren altijd wel wat op.

De motor kan dan bijvoorbeeld worden overgenomen door Ben  :evil:

Turbo-Geek

Marcel, jij had gewoon die mooie T-5 moeten blijven rijden :)

Rayman

Citaat van: elianmars op 20-07-2008 10:20:24

Daar ben ik ook bang voor. Aan de andere kant, als ik mijn vorige wagen zou hebben gehouden (Opel  :P), zou ik meer afschrijving hebben gehad. Al krijg ik geen euro meer voor mijn wagen ;D

Als ik 'm niet kwijt raak, sloop ik 'm wel. De onderdelen leveren altijd wel wat op.

De motor kan dan bijvoorbeeld worden overgenomen door Ben  :evil:

Tijd is relatief, dus wat dat betreft moeten we niet meteen het doemscenario erbij pakken, want oh wat zijn we daar toch goed in hier. Ik ben het wel eens met het feit dat diesels in de toekomst flink minder waard zullen worden; denk niet dat we daar omheen kunnen. Maar aan de andere kant (en wat marcel ook al een beetje aangaf met zijn Zafira OPC); de zwaardere en krachtigere auto's zijn anders ook niet meer zo in trek (zeker niet met de huidige benzineprijzen). De compacte klasse doet het niet voor niets goed in de autoverkopen in NL.

Moraal? Ik blijf voorlopig lekker doorrijden.

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 20-07-2008 10:48:06
Marcel, jij had gewoon die mooie T-5 moeten blijven rijden :)

Die T-5 was inderdaad mooi, maar ik heb er geen spijt van dat ik 'm heb weg gedaan.

Benzineverbruik was niet leuk meer (ik stond bijna een jaar geleden al elke week voor 90 euro in de tank te klotsen) en ik wilde gewoon een estate hebben.

Punt  ;)

hathü

Citaat van: elianmars op 20-07-2008 10:20:24

Ik had hiervoor ook een Opel, lang leve mijn TDI  :eusa_whistle:;D ;D ;D

gerardgrobben

tuba or not tuba, that's the question

RRRRR_Ramon

Citaat van: Rayman op 20-07-2008 10:48:29

Moraal? Ik blijf voorlopig lekker doorrijden.

Precies!

Ook hier eerst een LPG 855 en nu een diesel (2.5D). Ik heb gekozen voor meer vermogen en minder onderhoudsgevoelige motor. Inderdaad wordt de milieudruk hoger en hoger. Maar het plan voor "een oude dieselsvrij Amsterdam" is gewoon al in de pan gehakt en gaat (voorlopig) niet door.

Duitse steden boeien me niet, dan ga ik er gewoon niet heen.  ::)

Onlangs las ik een stuk in de Autokampioen waarin werd geschreven dat Volvo erg veel voor z'n klanten heeft betekend op het gebied van roetfilters. Deze werden "gratis" gemonteerd en de subsidieregeling handelde de dealer af. Zo trots hoeven ze niet te zijn ze laten een grote groep dieselrijders in de steek, de 850's, de X70's en ook nog vele S60(?) en V70N rijders waar tot 2001/2002 de VAG motor nog in geleverd is. Het roetfilter is gewoon niet leverbaar voor deze motoren. In Duitsland overigens wel te koop maar dan loop je de subsidie mis en wordt je roetfilter niet erkend door het RDW dus schiet je er niets mee op. :-\

Ik zou er best een gesubsidieerd roetfilter onder willen hebben, maar de mogelijkheden zijn er gewoon niet. :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Quota

Wij waren toch al van plan om de auto helemaal op te rijden  (en ik ben bang dat dat nog een hele tijd gaat duren...), maar met het huidige inzicht had ik een jaar geleden toch voor een G3 moeten gaan. We hebben de auto nog geen jaar, maar de dieselprijs is van onder de euro tot 1,40 euro gegaan aan de goedkope pompen! Wegenbelasting is inmiddels ook al 115 euro per maand....

Maar ach, even roffelen en roeten, en je bent het leed zo weer vergeten...;)