gas bij 'niet hydraulische klepstoters' tco aantrekkelijker dan diesel??

Gestart door Peter, 17-07-2008 16:30:07

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Rayman op 18-07-2008 14:07:43
Feit blijft dat de aanschaf van een auto nooit een 100% rationele aangelegenheid is.

Ah, mijn boodschappen worden wel degelijk begrepen! :D

Gr :eusa_clap:

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 18-07-2008 14:24:03
Citaat van: Rayman op 18-07-2008 14:07:43
Feit blijft dat de aanschaf van een auto nooit een 100% rationele aangelegenheid is.

Ah, mijn boodschappen worden wel degelijk begrepen! :D

Gr :eusa_clap:
Vooral de grote zijn duidelijk.   ;) ;D

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 18-07-2008 13:31:31
Dit is een hele mooie:

http://www.autoselect.nl/htmlpaginas/9010/39-XV-GS.htm

http://www.autoselect.nl/htmlpaginas/images/39XVGS1.JPGhttp://www.autoselect.nl/htmlpaginas/images/39XVGS2.JPG
http://www.autoselect.nl/htmlpaginas/images/39XVGS3.JPG

2001 motoren kenden veel problemen met lpg.
je rekening gaat er zowieso heel anders uitzien als je hier gas in laat leggen.
kleppen stellen is een redelijk dure grap.

BenC70ES

Citaat van: BenC70ES op 18-07-2008 13:21:41
Feit blijft dat de aanschaf van een auto nooit een 100% rationele aangelegenheid is. Peter zal zijn keuze wel met feiten willen onderbouwen.

Dit zijn feiten  (allemaal te staven, maar ga ik niet weer opzoeken):

Citaat van: BenC70ES op 18-07-2008 13:21:41
De benzine motor is gewoon ook veel sneller, zachter, mooier geluid en dan ook nog eens goedkoper en milieuvriendelijker.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Simplicity

Citaat van: BenC70ES op 18-07-2008 13:34:05
Citaat van: thuur op 18-07-2008 13:28:11
Klopt niet, je argumenten zijn subjectief. Een koude diesel is kei-stoer om te horen en technologisch ver de benzinemotor voorbij :D

99,99% (elke normale mens dus  :P )  vind het gedreun en geratel van een diesel storend tot ondraaglijk  ;D .

Technologisch de benzinemotor voorbij?!? ...  

2008: BMW 123d (2 liter met maar liefst twee turbo's en 204pk ) -> sensatie 0
1986: BMW M3  (2,3 liter zonder turbo's en 200pk) -> pure sensatie  ;D

En zo kan je eindeloos doorgaan met voorbeelden.

Zet het koppel er ook eens even bij...
en het verbruik
en het gewicht
en de onderhouds intervallen
en de onderhouds kosten
en ...
en ...

M'n roffel is voorzien van de 2.4 en loopt verder heerlijk op gas maar moest ik een keuze maken tussen een latere D5 en een benzine, viel de keus voor een D5. Het bere koppel tenopzichte van de benzine is echt een enorme vooruitgang en je kan hem flink op z'n staart trappen zonder problemen.

en een D5 klinkt als muziek in je oren  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=60mW6E31v68

en dit klinkt gewoon bruut

http://www.youtube.com/watch?v=S4K2YQsuVeQ&NR=1

Ludo

Citaat van: Simplicity op 29-07-2008 15:47:31

M'n roffel is voorzien van de 2.4 en loopt verder heerlijk op gas maar moest ik een keuze maken tussen een latere D5 en een benzine, viel de keus voor een D5. Het bere koppel tenopzichte van de benzine is echt een enorme vooruitgang en je kan hem flink op z'n staart trappen zonder problemen.

had dan maar een T-5 gekozen.
zo'n D5 kom ik wel vaker tegen.
op de A2 is het helemaal een feest, ze ruiken alleen maar aan het poepje...  :P  ;D
het rijplezier is volgens mij ook een héél pak minder als een gechipte T-5.

Simplicity

Citaat van: Ludo op 29-07-2008 16:09:02
Citaat van: Simplicity op 29-07-2008 15:47:31

had dan maar een T-5 gekozen.
zo'n D5 kom ik wel vaker tegen.
op de A2 is het helemaal een feest, ze ruiken alleen maar aan het poepje...  :P  ;D
het rijplezier is volgens mij ook een héél pak minder als een gechipte T-5.

Moet je wel de juiste auto's met elkaar gaan vergelijken
De D5 van m'n moeder heeft 163pk, ik 140 maar er is echt een hemelsbreed verschil tussen de twee waarbij de D5 echt wel wint...
Denk dat als je de D5 opkietelt tot de 220pk versie, dat een T-5 het behoorlijk moeilijk gaat hebben...
En voor echt rijplezier neem je een beemer  :eusa_whistle:

thuur

Citaat van: Simplicity op 29-07-2008 16:25:20

De 850 is bij de test als betere rijauto dan de 5-serie uit de bus gekomen...

Gr ::)

Simplicity

Citaat van: thuur op 29-07-2008 18:25:24

Ik denk, of weet wel zeker, dat de volvo de comfortabele uit de 2 is en dus de betere is in vooral langere afstanden maar als je wilt gaan planken denk ik toch dat je beter de beemer kan nemen... dat bedoelde ik met rijplezier ;)

BenC70ES

Ik denk dat jij dan gewoon niet veel van auto's kent dan als je dat zegt...    je vergelijkt continu appelen met peren.

Vergelijk dan maar eens een 163pk sterke 2.0T met je 163pk sterke D5, en die D5 moet dan gewoon achterblijven.

Als hij dan op LPI ligt, ben je nog eens veel goedkoper  uit, met veel meer rijplezier.
Je zegt, zet de koppelcijfers er eens bij, nee  je moet de volledige curve zien, want zo'n heel kort koppelpiekje ben je namelijk ook niets mee, en rijdt alles behalve prettig.

En een D5 heerlijk klinken?  ::) in vergelijking met wat?  een 4 cilinder tdi? 

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Denk dat als je de D5 opkietelt tot de 220pk versie, dat een T-5 het behoorlijk moeilijk gaat hebben...

kom maar op... ik laat je niet langs mijn kookpotje komen hoor.  :evil:

Simplicity

CiteerIk denk dat jij dan gewoon niet veel van auto's kent dan als je dat zegt...    je vergelijkt continu appelen met peren.

::)...

CiteerVergelijk dan maar eens een 163pk sterke 2.0T met je 163pk sterke D5, en die D5 moet dan gewoon achterblijven

Meten is weten, heb jij ze al langs elkaar gehad? Heb jij het totale cijferlijstje bekeken?
Ik niet maar vermoed dat ze heel heel dicht bij elkaar zullen liggen

CiteerAls hij dan op LPI ligt, ben je nog eens veel goedkoper  uit, met veel meer rijplezier.
Je zegt, zet de koppelcijfers er eens bij, nee  je moet de volledige curve zien, want zo'n heel kort koppelpiekje ben je namelijk ook niets mee, en rijdt alles behalve prettig.

Veel goedkoper uit is toch wel afhankelijk van veel meer feiten dan alleen brandstof preis ed.
Helaas niet zo snel een koppelcurve kunnen vinden maar bij de D5 heb je een heel breed koppelgebied.
En zo'n koppelpiekje zoals bv uit de oudere volkswagenstal 1.9tdi'tjes met pumpdüse waren/zijn hele fijne motoren, je moet er alleen mee weten om te gaan...

CiteerEn een D5 heerlijk klinken?   in vergelijking met wat?  een 4 cilinder tdi?

Mijn mening maar dat zal jou worst wezen, een D5 heeft een lekkere sound net als bv de 6 en 8 cilincders diesel van BMW, net als de 6 in lijn in de oude Volvo's,...

Citeerkom maar op... ik laat je niet langs mijn kookpotje komen hoor. 

Helaas ben ik niet in het bezit van zo'n machine  ;D

Heren laten we eens realistisch zijn, om te beginnen zijn de mensen die hier zitten allemaal erg Volvo-minded dus is het natuurlijk erg logisch dat we andere merken afkraken... hun auto is heilig en owee er kritiek over te geven, laat staan het toe te geven dat een ander sneller, beter of dergelijke zou zijn...

Zo zitten er ook bij die het helemaal niet voor diesel hebben, maar het feit is hier, dat de techniek bij dieselmotoren wel ontwikkeld is terwijl dat bij benzine motoren pas de jongste jaren terug op gang is aan het komen... (en kom nu niet met het artikel dat dieselmotoren uitontwikkeld zijn)
Als we auto's met hun motoren met elkaar willen gaan vergelijken moeten we al de relevante cijfers hebben om een objectief antwoord te kunnen geven... maar goed ik ben appels met peren aan het vergelijken blijkbaar en uiteindelijk is meten, weten...

Volgens mij een eindeloze en zinloze disscusie, ieder zijn mening en zijn gedachte...

:angel:

hathü

Volgens mij een eindeloze en zinloze disscusie, ieder zijn mening en zijn gedachte...
mee eens  :eusa_hand: :eusa_naughty: 8)

Ludo

Citaat van: Simplicity op 30-07-2008 09:54:03
Als we auto's met hun motoren met elkaar willen gaan vergelijken moeten we al de relevante cijfers hebben om een objectief antwoord te kunnen geven... maar goed ik ben appels met peren aan het vergelijken blijkbaar en uiteindelijk is meten, weten...

cijfers zeggen ook niet alles, de praktijk is dan weer beter.  ;D

maar je hebt ergens gelijk, de huidige diesels zijn zeer goed.... en snel.
en ook, er is er altijd wel ergens een die sneller als jouw is, of dat nou een benzine of diesel is.
maar als ik een diesel moest kopen, zou ik nooit bij Volvo aankloppen.
wat cilinderinhoud en vermogen betreft lopen ze toch nog altijd (ver) achter op bv BMW en Mercedes.

Enno

Citaat van: thuur op 29-07-2008 18:25:24

Zeker als je er wat modificaties op los laat ;)......qua onderstel dan is een 850 een echte rijdersauto.