De Grijze V70N R

Gestart door TIMON, 20-07-2008 20:01:03

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Gave foto Dennis, waar zitten jullie ergens?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

TIMON

Citaat van: cornelis-b op 04-09-2015 21:43:27
Gave foto Dennis, waar zitten jullie ergens?
thuis ☺
85011940

TIMON

85011940

UserID6342

Idd erg mooie foto's !  Waar zijn jullie geweest, ik meen Rovinj en Pula te herkennen....

TIMON

We zijn op vrijdag ochtend vroeg vertrokken richting Kroatie. We Waren om half 4 in Rosenheim prima doen de rest morgen dachten we.....Zo gezegt zo gedaan . Zaterdag was een ramp over 480km 15 uur gedaan.....bestemming was Rovinj in Kroatië. Daar zijn we een dag of 5 gebleven de plaatsjes Porec Pula en Rovinj zelf bezocht. Het natuurgebied kamenjak onder Pula is ook super mooi daar zijn we ook nog even geweest. Na 5 dagen door naar eiland KRK ook super mooi! Vandaar uit met de boot Rab stad bezocht en Pac.
We zijn vanuit KRK ook naar plitvice meren geweest mooi door het binnenland daar naar toe gereden. Het was vanaf de camping 125km ofzo iets 3 uur over gereden. Na 4 dagen weer door richting Sibenik daar vandaan Zadar bezocht en Split. Split is een aanrader wij vonden dat een hele mooi stad. Zijn vanuit Sibenik ook nog naar de KRKA watervallen geweest. Na 3 dagen zijn we met de boot overgevaren vanaf Zadar naar Ancona (iItalië) 6,5 uur varen. Daar vandaan naar het gardameer gereden en daar nog 7 dagen lekker rustig aan gedaan.
5200km op teller er bij.....
85011940

TIMON

85011940

henry classic v70

Citaat van: TIMON op 05-09-2015 11:29:51
We zijn op vrijdag ochtend vroeg vertrokken richting Kroatie. We Waren om half 4 in Rosenheim prima doen de rest morgen dachten we.....Zo gezegt zo gedaan . Zaterdag was een ramp over 480km 15 uur gedaan.....bestemming was Rovinj in Kroatië. Daar zijn we een dag of 5 gebleven de plaatsjes Porec Pula en Rovinj zelf bezocht. Het natuurgebied kamenjak onder Pula is ook super mooi daar zijn we ook nog even geweest. Na 5 dagen door naar eiland KRK ook super mooi! Vandaar uit met de boot Rab stad bezocht en Pac.
We zijn vanuit KRK ook naar plitvice meren geweest mooi door het binnenland daar naar toe gereden. Het was vanaf de camping 125km ofzo iets 3 uur over gereden. Na 4 dagen weer door richting Sibenik daar vandaan Zadar bezocht en Split. Split is een aanrader wij vonden dat een hele mooi stad. Zijn vanuit Sibenik ook nog naar de KRKA watervallen geweest. Na 3 dagen zijn we met de boot overgevaren vanaf Zadar naar Ancona (iItalië) 6,5 uur varen. Daar vandaan naar het gardameer gereden en daar nog 7 dagen lekker rustig aan gedaan.
5200km op teller er bij.....

Gaaf dit!
Wat jij beschrijft heb ik (en m'n vriendinnetje destijds) in 1986 gedaan op de motor  ;D
Super gave vakantie met een prachtige natuur; Plitvice meren vanuit Bihac bezocht (ligt zuid-oost van de meren) later naar Starigrad Patlenica verhuisd en Krk/Rab bezocht, lijkt wel tropisch als je die eilanden op rijdt met palmbomen etc.
Leuk, ik haal direct herinneringen op  :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Heel mooi zeg! En die Volvo, tja  :eusa_drool: :eusa_drool:

razorx

Ik heb gesmuld van de foto's. Zeker als Kroatië liefhebber.

UserID6342

Hier nog eentje en een schitterende route hebben jullie gehad  :eusa_clap: :eusa_clap:

Kroatië is en blijft een schitterend land, zowel qua natuur, als qua mensen en eten ;D

TIMON

Kroatië is een heel mooi land. Maar als je door het binnenland heen rijd zie je toch nog
veel sporen van de oorlog......Wij hadden daar zelf niet over nagedacht dat het nog maar 20 jaar geleden is.
Dat brengt je dan toch wel aan het denken. We hebben zelf aan een locale jongen van
onze leeftijd gevraagd of we hem een persoonlijke vraag mochten stellen en dat de vraag
misschien wel pijnlijk is. Nou dat mocht.....De jonge man werd stil en moest wel even slikken
Hij zei dat het zeker nog 50 tot 60 jaar duurt voordat het een beetje vergeten is en liet zijn
kippenvel op zijn armen zien (slik)
85011940

UserID6342

Erg herkenbaar dit..... Een vriendin van mij komt uit Bosnië en als je haar verhalen hoort dan heb je idd kippenvel op de armen staan.  Bij haar ouderlijk huis in Bosnië, kun je nog steeds niet normaal door het bos lopen ivm de landmijnen die in de oorlog zijn geplaatst en nog steeds niet zijn opgeruimd.

De mensen, of het nu een Kroaat, Bosniër of Serviër is, zijn allemaal erg voorzichtig met uitspraken doen als het over de oorlog gaat.....  En ze worden er ook liever niet aan herinnert.  Wat mij wel opviel is dat als je met deze verschillende bevolkingsgroepen praat, dat iedereen Tito (dictator voormalig Joegoslavië) allemaal nog niet eens zo echt slecht vonden.  Ze hadden zelf niets en Tito alles, maar hij hield wel de rust tussen de verschillende groepen in stand.  Toen Tito weg was, is al dat geouwehoer begonnen (even heel simpel gezegd) en dat is ook weer vergelijkbaar met Irak.

Wij hebben die privè eilanden van Tito toen bezocht, je kunt er met een bootje vanuit Pula zo heen.  Onvoorstelbaar wat je dan ziet aan luxe, aan beveiliging, etc.  Wachttorens midden op zee, etc.  En de mensen zelf hadden echt niets in Joegoslavië.  Tito had zelfs een privè dierentuin met allerlei exotische dieren op een van die eilanden (dit hebben we alleen vanaf de boot gezien).  Als hij iemand belangrijks moest ontvangen van een andere regering had hij als rare eis, dat ze dan een dier moesten meebrengen die hij privè nog niet had voor zijn dierentuin ???  Absurd gewoon....

razorx

@TIMON: Mijn excuses voor eventuele weblog vervuiling. ;)
Ik denk dat ik mag vervuilen omdat ik veel mensen ken in dat fijne Kroatië.

Of je nou naar Kroatië, Slovenië of Servië gaat: Je treft fijne mensen aan. De andere delen van voormalig Joegoslavië ken ik te slecht.
Zoals jij al vertelde: Er is te veel leed uit een recent verleden. Erger nog is dat die mensen elkaar alleen maar haten, en dat doen ze door gemanipuleerd te zijn door een paar ellendelingen die verrijking als enige doel hebben.

Die mensen verschillen niet zo veel.

UserID6342

Eensch met Yits  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: