Geratel koppeling

Gestart door Dave, 27-07-2008 12:16:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

Sinds kort produceert mijn wagen een vervelend tikkend geluid. Niet hoorbaar in de wagen zelf maar wel duidelijk hoorbaar naast de wagen, vooral ter hoogte van de versnellingsbak. In oorsprong vreesde ik dat het misschien de drijfstangen waren maar wanneer ik mijn koppeling induw dan stop het geluid.

Suggesties? Is dit een bekend probleem?

Als ik mijn koppeling ga vervangen dan zou ik er ineens een sterkere willen monteren. Momenteel zit hierin nog de orignele S70 T5 koppeling. Welke raden jullie mij aan? (In gedachte dat ik in de toekomst mss nog wat meer vermogen wil.)

de geneRaal

het ratelend geluid is je druklager,als je toch een andere koppeling neemt,dan zou ik deze gelijk vervangen.
voor meer vermogen ,zou ik een R koppeling monteren.

ratelende druklager kan je nog zat mee rijden,heb het zelf ook nl ongeveer een jaar lang al....... :eusa_whistle:
Blackstone under construction

Dave

Dat is een hele opluchting. Wat is de normale termijn voor het vervangen van de koppeling? Zit nu op 104.000 km.

arjenT5R

koppeling kan nog wel een tijdje mee,
maar als je toch het drukgroep lager gaat vervangen
kan je je koppelingsplaat even bekijken
als ie nog dik genoeg is zou ik hem lekker laten zitten
maar als je er niet om geeft dan zou ik gelijk die R koppeling
en drukgroep er in zetten ;).
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Citaat van: arjenT5R op 09-08-2008 15:35:14
als ie nog dik genoeg is zou ik hem lekker laten zitten

Tuurlijk niet.
Je hele bak moet eraf, en meestal is het een complete koppelingsset (plaat, lager en drukgroep) (bij de standaard sets i.i.g.).
Je gaat toch niet je bak eraf halen, 10 uur zwoegen en dan de oude plaat er weer in zetten?

Ik had bij de 850 een kreunend lager, heb er 2 jaar mee rondgereden en kon nog wel blijven rijden.
Moet wel zeggen dat de plaat zelf dus nog top was (220k) maar natuurlijk gelijk een nieuwe erin gemonteerd.

arjenT5R

tsja,
dat is natuurlijk pp verschillend....
wat je er aan wil besteden en wat je het waard vind enzo.
Maar natuurlijk is het wel beter als je het hele spul los hebt om alles te vervangen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Dave

Ik heb het geheel eraf gehaald maar er is niets aan te zien. Alles ziet er nog netjes uit. Suggesties? Waar moet ik naar kijken?

mitchelli

of de tangetiaal vingers ingesleten zijn.Of het binnenwerk niet los zit van de kopp plaat,of er bijgeluid te horen is als je druklager rond draait,of er veel speling op zit,of er weinig profiel op de kopp plaat zit...
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

thuur

Toplager kan ook nog herrie maken als het uitgelopen is.


Gr ;)