Resonerend geluid

Gestart door Rudi, 27-07-2008 22:03:05

Vorige topic - Volgende topic

Rudi

Alles gaat goed met de auto,maar sinds een paar dagen hoor ik een resonerend geluid wat gelijk oploopt met de stand van het gasgeven zeg maar.Er brand geen lampje,alles werkt ook de kachel en airco.Bij langzaam rijden hoor je niks,zat zelf te denken aan een aandrijfas,maar dat klinkt anders,heb al 1 vervangen een tijdje terug. iemand een idee in welke richting ik moet denken ???

Rudi ;)
Dr.Go-Fast...

Philip850

Kun je het geluid wat preciezer omschrijven en zijn er ook trillingen o.i.d. merkbaar?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

ovlov 058

heb ook een "resonerend" geluid rechtsvoor, maar dan alleen bij optrekken in eerste en tweede.

Lijkt veel op een trillende metalen plaat, maar kan evengoed een span- of looprol zijn.

Zou dit mogelijk de waterpomp kunnen zijn, is bij de laatste distributiewissel niet mee vervangen(zag er nog als nieuw uit)

Philip850

Zou ook zomaar de riemspanner van je multiriem kunnen zijn.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

ovlov 058

Citaat van: Philip850 op 28-07-2008 19:50:19
Zou ook zomaar de riemspanner van je multiriem kunnen zijn.

Is nog niet vervangen, zou eventueel kunnen :eusa_think:

Rudi

Moeilijk te omschrijven,waterpomp en ditributie riem heb ik nog maar 70K mee gereden.morgen weer richting huis,hopelijk gaat alles goed :)
Dr.Go-Fast...

Rudi

Ik heb nou ook een sterke onbalans in het stuur bij optrekken,hopelijk is het niet de voorste HO...maandag of dinsdag breng ik hem maar weer bij m'n autovrienden,de Audi dealer 8)
Dr.Go-Fast...

ph7

Citaat van: Rudi op 27-07-2008 22:03:05
Alles gaat goed met de auto,maar sinds een paar dagen hoor ik een resonerend geluid wat gelijk oploopt met de stand van het gasgeven zeg maar.Er brand geen lampje,alles werkt ook de kachel en airco.Bij langzaam rijden hoor je niks,zat zelf te denken aan een aandrijfas,maar dat klinkt anders,heb al 1 vervangen een tijdje terug. iemand een idee in welke richting ik moet denken ???Rudi ;)
Heb je het geluid al kunnen plaatsen? Ik heb ook 'last' gehad van een onbenoembaar geluid. Bleek een losse sierstrip zijn. Ik had geen last bij lage snelheid, maar op de autobaan afhankelijk van de richting en kracht van de wind maakte het een behoorlijk lawaai.

tackle

raym

Heb je dit geluid alleen bij het optrekken of ook bij stilstand gasgeven.

ph7

De aircopomp maakt ook lawaai bij stationair draaien en optrekken.
In de 2e versnelling en hoger is het geluid weg.

Versleten lagers?

De airco koelt overigens goed.
Misschien wel te goed.
Ik houd meestal 21-22 graden aan.
Bij inschakelen van de airco merk je duidelijk dat er koele lucht binnenstroomt.

Behoudens het lawaai heb ik niet te klagen.
Dit pak ik nog wel een keer aan. Heeft geen prioriteit.

thuur

Geluiden die meelopen op het toerental: begin bij de meelooprol van de multiriem. Ook de spanrol hier is verdacht. Beide worden namelijk niet snel vervangen. Om uit te sluiten: motor starten zonder multiriem.

Gr ;)