oliepomppakking

Gestart door swoo, 05-08-2008 07:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

swoo

Hoi ik moet zo nieuwe distibutieriemen op mijn auto hebben is het dan verstandig om de oliepomppakking ook gelijk te laten vervangen?


gr martin

-D©©©L-

Citaat van: swoo op 05-08-2008 07:42:24
Hoi ik moet zo nieuwe distibutieriemen op mijn auto hebben is het dan verstandig om de oliepomppakking ook gelijk te laten vervangen?


gr martin

Lekt ie ?

mehn

Wat is de kilometerstand?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

swoo

nou er zweet wel wat aan de distributiezijde en omdat ik toch mijn distributie moeten laten vervangen dacht ik om het er gelijk bij te laten doen
ik begrijp niet helemaal waarom dat zoveel werk is die pakking misschien kan iemand dat toelichten
de tdi heeft 235000 gelopen nu

TIMON

85011940

Emiel

Citaat van: swoo op 05-08-2008 17:24:25
ik begrijp niet helemaal waarom dat zoveel werk is die pakking misschien kan iemand dat toelichten

Er zit nog een aanzuigbuis en zeef aan de oliepomp vast (de buis haal je niet los van buitenaf). Aanzuigbuis zit halverwege het onderblok vast met 2* M6 bout en aan de oliepomp zit ie ook nog een keer vast.  Enige manier om die los te krijgen is door het carter los te halen.

Krukaskeerring is wel makkelijk te vervangen.

mitchelli

....en gaan ook eerder lekken dan de pakking....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

swoo

maar een carter er onder uit halen is toch niet zo,n klus?
denk wel dat ik alles laat vervangen dan weet ik het zeker

-D©©©L-

Ah, het is een TDI.  Geen idee.

Jeroentjuh

Citaat van: swoo op 05-08-2008 21:47:18
maar een carter er onder uit halen is toch niet zo,n klus?
denk wel dat ik alles laat vervangen dan weet ik het zeker

Geen fijn klusje bij de tdi....

swoo

nou laat het heel spul wel vervangen ga naar een vw dealer in duitsland want die kent deze motoren ook zeer goed en is goedkoper dan de dealer in nederland en vriendelijker
weet iemand ook ongeveer wat het kost om dat allemaal te vervangen distributieriemen waterpomp geleide en spanrollen en oliepomppakking

gr martin

jan piet

Citaat van: swoo op 06-08-2008 08:33:56
nou laat het heel spul wel vervangen ga naar een vw dealer in duitsland want die kent deze motoren ook zeer goed en is goedkoper dan de dealer in nederland en vriendelijker
weet iemand ook ongeveer wat het kost om dat allemaal te vervangen distributieriemen waterpomp geleide en spanrollen en oliepomppakking

gr martin



Paar weken geleden € 875 incl BTW betaald. Was zonder pomppakking, maar inclusief keerring en waterpomp, rollen enz.
Niet bij de Volvo dealer, ben je stuk meer kwijt.
Gr, JP

Yilmaz Tosun

#12
Citaat van: jan piet op 06-08-2008 12:02:36
Citaat van: swoo op 06-08-2008 08:33:56
nou laat het heel spul wel vervangen ga naar een vw dealer in duitsland want die kent deze motoren ook zeer goed en is goedkoper dan de dealer in nederland en vriendelijker
weet iemand ook ongeveer wat het kost om dat allemaal te vervangen distributieriemen waterpomp geleide en spanrollen en oliepomppakking

gr martin
Paar weken geleden € 875 incl BTW betaald. Was zonder pomppakking, maar inclusief keerring en waterpomp, rollen enz.
Niet bij de Volvo dealer, ben je stuk meer kwijt.
Gr, JP

Die keerring lekt juist niet het ergst, het gaat om de pomppakking. Als de papieren pakking er nog op zit dan zweet het olie hier doorheen!

Ik hoop dat je het droog houdt ;-)

swoo

ja en ze hebben het toch los dus kunnen ze die pakking beter mee nemen dan
maar is er een sterkere pakking voor te krijgen dan die papieren?

gr martin

pimsam

CiteerDie keerring lekt juist niet het ergst, het gaat om de pomppakking. Als de papieren pakking er nog op zit dan zweet het olie hier doorheen!

Bedoel je dat er 2 soorten pakkingen bestaan (mogelijk gerelateerd aan het bouwjaar)?

De mijne zweet ook een beetje maar ik kan niet zeggen of dit de keerring is en/of de oliepomppakking. Hoe is dit verschil te zien?
Ik ben voorlopig nog niet aan een distributie riemwissel toe (nog 55000 km te gaan) en wil het pas dan in een keer laten maken. Ik hou  wel de riem in de gaten of deze niet vettig wordt. Dan gebeurt het eerder.