oliepomppakking

Gestart door swoo, 05-08-2008 07:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel

Volgens mij waren er in het begin loodachtige pakkingen en krijg je nu altijd een metalen pakking voor de oliepomp.

Die van de benzinemotoren is wel altijd van papier.

Yilmaz Tosun

Citaat van: Emiel op 08-08-2008 16:39:46
Volgens mij waren er in het begin loodachtige pakkingen en krijg je nu altijd een metalen pakking voor de oliepomp.

Die van de benzinemotoren is wel altijd van papier.

De nieuwe uitvoering is idd van metaal, deze lekt godzijdank niet meer.

dennis850estate

#17





Oude papieren en nieuwe stalen pakking samen op de foto.



Overzichtje als alles weg is.



Carterpakking

Het blijft wel een forse klus waarbij je wel goed moet weten wat je doet. Mijn advies is dan ook: niet aan beginnen als je weinig sleutelervaring hebt, maar gewoon eerst even vragen aan een specialist.







pimsam

Bij mij zweet of de krukas keerring distributiezijde, of de oliepomppakking, of beide. Weet iemand of bij een 2.5D de oude of de nieuwe pakking toegepast is? M.a.w. heeft het zin om preventief de oliepomppakking bij de 2.5D te vervangen als alles toch open ligt?

TOHCIM

Bij mijn nieuw gekochte 2.5D van 01/1999 zat helaas nog de papiere pakking, met alle gevolgen van dien................
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

Yilmaz Tosun

#20
Voor zover ik weet is de pakking iig tot bj 99 nog gewoon van papier, de nieuwere types na '00 zou kunnen.

En als je alles toch los hebt, zou ik het meevervangen...

dennis850estate

Citaat van: pimsam op 17-11-2008 23:31:58
Bij mij zweet of de krukas keerring distributiezijde, of de oliepomppakking, of beide. Weet iemand of bij een 2.5D de oude of de nieuwe pakking toegepast is? M.a.w. heeft het zin om preventief de oliepomppakking bij de 2.5D te vervangen als alles toch open ligt?

Preventief pakking vervangen als hij niet lekt is bij een diesel eigenlijk geen optie. Is een uurtje of 6 extra werk. Eerst goed diagnose laten stellen en daarna repareren. Preventief krukaskeerring vervangen als de oliepomp lekt is wel slim.

VolvoDeMio

Citaat van: dennis850estate op 18-11-2008 23:57:24
Citaat van: pimsam op 17-11-2008 23:31:58
Bij mij zweet of de krukas keerring distributiezijde, of de oliepomppakking, of beide. Weet iemand of bij een 2.5D de oude of de nieuwe pakking toegepast is? M.a.w. heeft het zin om preventief de oliepomppakking bij de 2.5D te vervangen als alles toch open ligt?

Preventief pakking vervangen als hij niet lekt is bij een diesel eigenlijk geen optie. Is een uurtje of 6 extra werk. Eerst goed diagnose laten stellen en daarna repareren. Preventief krukaskeerring vervangen als de oliepomp lekt is wel slim.

Hoe makkelijk stel je die diagnose? Mijn tdi was vorige week bij een Volvo-garage, en vrijwel direct na het losschroeven van de bodemplaat werd me verteld dat de pakking van de oliepomp lek was.
Had ik te maken met een superspecialist of was hij mogelijk te snel met zijn oordeel?

dennis850estate

Het is vaak een grote oliebende. Als je echter precies weet waar je kijken moet is het te doen. Ik ben alleen wel een beetje kritisch bij zo'n snelle diagnose. Er van uitgaande dat je de oude papieren pakking hebt kan het een aanname zijn. Zoek eens naar een second opinion  ;)

dennis850estate

'Volvo' heeft weer 1ns een onderdeel gemodificeerd. De carterpakking is nu ook een stalen type geworden. Ik dacht dat alleen de oliepomppakking veranderd was, maar nu had ik een 'nieuwe' carterpakking met lekkage. De 2 plaatsen die kritisch zijn voor lekkage zijn voorzien van blauw pakkingmateriaal dat gaat afdichten na montage. de oude uitvoering carterpakking heeft dit niet. Het blijft dus een beetje rommelen met die diesels  ;) Heb er nu al een fors aantal gedaan en je leert iedere keer iets nieuws. Dus als je lekkage hebt, vraag me eerst even voor je begint te slopen



Oude uitvoering



nieuwe uitvoering

BasV70

Citaat van: dennis850estate op 10-03-2009 19:14:35
...  Het blijft dus een beetje rommelen met die diesels  ....

:eusa_think: Als dat maar goed gaat...





;)

Pentaforce

De oude pakkingen gaan lekken op de rand van t gat van de spanrolbout.
Ik deed hier en daar vloeibare pakking tussen met als gevolg dat de olie door de spanrol heen kwam en de db-riem snel weer onder de olie zat.
Moest ik weer aan de gang.
Vervangen van de oliepomppakking is dus nooit weggegooid geld.

Pentaforce

Ik haal die pakkingen gewoon bij de VW dealer.
Volkswagen heeft die pakkingen gemodificeerd, niet Volvo.

dennis850estate

Citaat van: Pentaforce op 13-09-2009 19:15:34
Ik haal die pakkingen gewoon bij de VW dealer.
Volkswagen heeft die pakkingen gemodificeerd, niet Volvo.

Even een opgraving. Wat kosten ze daar dan? Ik blijf toch een hollander  ;)

belgiantsm

Ik heb dus bouwjaar 1997.  Als ik vraag aan de Volvogarage om de oliepomppakking en de carterpakking te voorzien van een metalen versie, dan willen ze daar echter niet op antwoorden.  Ik wil dus zeker weten dat ik in mijn auto dus ook die metalen versie's kan steken.  En wat de Volvo OEM partnummers zijn.  Want ze gebruiken echter enkel OEM stukken en geen dingen van bij VW.  Op Vida vindt ik enkel 2 partnummers voor de carterpakking, die afhankelijk is van het chasistype (volgens mij is dat een papieren en metalen versie) , bij de oliepomppakking staat maar 1 nummer.  Ik vindt echter ook niks terug op Vida over aanpassingen/verbeteringen van deze.  Alleen van de voorruit en andere updates.