starten en toerental

Gestart door )()()sT, 18-08-2008 08:50:49

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Geen probleem, maar wel nieuwsgierig  ;D:

Als het goed is springt een roffelblok in een slag aan en schiet dan even naar ongeveer 1500 toeren, om vervolgens netjes naar 850 r/min. terug te gaan.

Het valt mij op dat mijn auto het netjes doet, maar als ik een aantal dagen niet gereden heb en ik start, dan komt ie bij start net boven de 1000 r/min. Start verder perfect, loopt prima dus eigenlijk niks aan het handje.

Ik vraag me dan alleen af hoe dat zou komen. Paar dagen stilstand betekent misschien lagere spanning in de accu en daardoor niet zo hoog in toeren springen?
Het gebeurde bij mijn vorige 850 ook als de accu een aantal dagen los was geweest (en dat de motor dus een half uurtje ook niet geheel netjes stationair liep -> inleren ecu).

Als ik de auto dagelijks gebruik start ie "normaal", het valt me dus alleen op als ik bv. 3 dagen de auto niet gebruik heb.

thuur

Getwiste kabels waren bij mij destijds de boosdoener:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6564.0.html

Later bleek het reinigen van de injectors nog een merkbaar effect te hebben op het startgedrag.

Gr 8)

V70geRwin

Die van mij heeft hetzelfde, soms door naar 1500 maar meestal start hij naar rond de 900 en blijft daar mooi rustig lopen, komt dan niet boven de 1000 uit tijdens de start. Heb nog niet kunnen ontdekken wat daarop van invloed is en wat bepaald welke van de 2 varianten hij kiest..