Op benzine slaat ie af,op gas loopt ie super

Gestart door ambunicht, 21-08-2008 12:26:01

Vorige topic - Volgende topic

ambunicht

Hoi allemaal,

Ben in het bezit van een 855 2.5 10V met 344.000 op de teller.Toen ik gisteren naar m'n nachtdienst wilde gaan,had t volvootje ook niet zo veel zin.Ik rij op gas en deze was op dus schakel ik hem over,NOPE.

OeiOei,dicht bij huis gelukkig dus op n pietsie gas toch thuis gekomen.
Vanochtend kon ik natuurlijk niet slapen, dus even gekeken.

Hij loopt op benzine stationair ongeveer een minuutje en dan slaat ie af,dit kan ik verschillende malen herhalen.Hij startte de laatste week ook wat slechter dan normaal.
Op gas net de pomp gehaald, alleen de laatste 10 meter moest ik even duwen, dus megamazzel gehad.
Na het tanken, loopt ie op gas super, maar benzine blijft hetzelfde.

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt

Hans Duiven

Brandstofpomp is aan het overlijden denk ik.

Hans (Ambuneef)

elmarconi

Als de LPG installatie niet achter relais 103 zit zou dit ook nog de oorzaak kunnen zijn?
--
Autogas Inside . . .

ambunicht

Ha Hans,ook nachtdienst gehad?Zat hier ook aan te denken, heb de auto nu 1.5 jaar en op benzine liep ie nooit zo mooi als op gas.Heb ook het idee dat ik de pomp minder hoor dan een tijdje terug, of ik word wat doof van die herrie op het dak  ;D.
Bedankt voor je snelle reactie.

Groetjes

GeertG

Brandstofpomp kan, relais 103 kan.
Neem aan dat je wel op benzine start ? Zo ja, hoe snel over op gas ?

Wat ook nog een probleem kan veroorzaken is de leeftijd van de aanwezige benzine !
Hoeveel benzine verbruik je per maand/jaar ? Wanneer benzine sterk verouderd is kan dat ook nadelig werken.........

Succes met zoeken.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

ambunicht

Hij start op benzine en heb een maand geleden op vakantie gewoon op benzine gereden en geen probleem gehad.

Hij slaat vrijwel meteen over op gas en dat is misschien wel n gelukje.Duurt hooguit 1a2 seconden.

Als het gas achter dat relais zit, kan ik dat dan checken door als ie loopt op gas, deze gewoon te verwijderen?Of gebeuren er dan hele rare dingen?

ambunicht

Heb even gekeken,zonder relais start ie niet.Logisch.

Met relais start ie wel en blijft ie lopen op gas als ik hem eruit haal.Conclusie, Het gas zit dus achter dit relais.

Is er nog n manier om te checken of het aan dit relais ligt of aan de pomp?

PeterM

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Ik heb destijds de bekleding etc. boven de pomp weggehaald, sleutel op contact gezet en vervolgens gaan luisteren of de pomp ook in werking was. Ik hoorde helemaal niks, dus pomp kapot. Pomp vervangen en hetzelfde weer gedaan en ik hoorde dat er leven in zat en het probleem was opgelost.

Succes met je speurtocht.

Peter

GeertG

Mijn ervaring is dat wanneer de pomp kapot is je ook niet kunt starten.
Controle van pomp is eenvoudig.
Bij mij hetzelfde: starten op benzine en gelijk, na een seconde of wat, over op gas.

Hoe oud is de benzine die je nu gebruikt ?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Hans Duiven

Citaat van: GeertG op 21-08-2008 13:56:57
Mijn ervaring is dat wanneer de pomp kapot is je ook niet kunt starten.
Controle van pomp is eenvoudig.
Bij mij hetzelfde: starten op benzine en gelijk, na een seconde of wat, over op gas.

Hoe oud is de benzine die je nu gebruikt ?

Soms gaat een pomp niet in één keer stuk maar hapert ie af en toe. Zo is het ook bij mijn pomp begonnen.

Hans

Ludo

Citaat van: Hans Duiven op 21-08-2008 15:42:22
Soms gaat een pomp niet in één keer stuk maar hapert ie af en toe.

hoe zei men dat hier ook weer?.
o ja, meten = weten.  ;D

ambunicht

Ha Hans,

Neven en nichten hebben soms de zelfde symptomen en ziektebeelden.Zo ook waarschijnlijk de pomp.Heb de kap er af gehaald en geluisterd met een schroevendraaier.
De pomp klinkt wat onregelmatig en het lijkt er op of de motor de zelfde onregelmatigheid heeft.

Maar gauw eens kijken of er ergens een protocolletje, pomp reanimeren is.  

Bedankt

elmarconi

Citaat van: ambunicht op 21-08-2008 13:08:26
Heb even gekeken,zonder relais start ie niet.Logisch.

Met relais start ie wel en blijft ie lopen op gas als ik hem eruit haal. Conclusie, Het gas zit dus achter dit relais.

???  ??? ???

Conclusie: Het LPG gebeuren zit NIET achter relais 103 ??
--
Autogas Inside . . .

Hans Duiven

Citaat van: Ludo op 21-08-2008 15:57:10

o ja, meten = weten.  ;D

Yep, ben ik ook een groot voorstander van, maar bovengenoemde is mijn ervaring met die brandstofpomp.
Soms startte die prima op benzine en de volgende keer helemaal niet, om het daarna wel weer te doen.
En als ie niet start dan druk je je LPG switch op groen tijdens het starten. Ff doorstarten en dan start ie echt wel op gas. Als je tenminste een oude installatie hebt  ;D

Hans

Ludo

Citaat van: Hans Duiven op 21-08-2008 16:52:26
Citaat van: Ludo op 21-08-2008 15:57:10

o ja, meten = weten.  ;D

Yep, ben ik ook een groot voorstander van, maar bovengenoemde is mijn ervaring met die brandstofpomp.

is ook mijn ervaring.
ik durf stellen dat bij ambunicht (?) de druk ook wegvalt na dat eerste minuutje.