Klepstelsysteem T5 van na 1999

Gestart door Wijnand, 24-08-2008 17:54:45

Vorige topic - Volgende topic

Wijnand

Je denkt wel eens na over de toekomst en de inbouw van gas in een jongere Volvo. En toen kwam de volgende vraag bij mij op: de 2.5l motoren kregen in 1999 de aanduiding 2.4, waarbij onder andere de hydraulische klepstoters zijn vervangen door vaste met een stelsysteem. Hoe zit dit bij de 2.3 en 2.0 T5´s? Hebben de jongere T5´s nog wel hydraulische klepstoters of niet?

Groeten,
Wijnand.

Wijnand

Is er echt niemand die weet of een T5 van na 1999 hydraulische klepstoters heeft of niet???

Groet,
Wijnand.

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Wijnand

Hoi Ramon,

In dat topic staat inderdaad het e.e.a., alleen niet echt over de T5. Het gaat vooral over de 2.5 en de 2.5T. Het topic waarnaar doorverwezen wordt voor een T5 ervaring lijkt niet meer te bestaan (want ik krijg dan een foutmelding).

Groet,
Wijnand.

Ludo

met flashlube lopen die motoren net zo goed op lpg, er zijn er je al tientallen voorgegaan...
klepspeling controleren is dan wel belangrijk.

FelixB

Hai Wijnand,

Kijk eens op het Volvo-forum, zoeken op 'kleppen stellen' in de afdeling 60-70-80 MY 2000 - 2007.

Heb zelf een V70n T5 ook met 'vaste kleppen'; klepspeling controleren + afstellen kost zo'n € 800,-  :o
(maar is gelukkig weinig nodig).
Ik neem aan dat je dan ook kunt bedenken om daar eens op 'flashlube' te gaan zoeken.  ;)

Veel suc6
855R & C70 T5 cabrio automaat

Wijnand

Citaat van: Ludo op 26-08-2008 20:57:26
met flashlube lopen die motoren net zo goed op lpg, er zijn er je al tientallen voorgegaan...
klepspeling controleren is dan wel belangrijk.

Hoi Ludo,
Dat weet ik, maar als ik kan kiezen tussen een motor met hydraulische klepstoters of één met vaste stoters en flash lube, ga ik toch liever voor de eerste variant. Controle van de klepspeling is volgens mij ook niet echt voor niets. Maar voordat dit topic belandt in een discussie over het al dan niet toepassen van flash lube ;D: heeft een T5 van na ´99 nu wel of geen hydraulische klepstoters? En dan kijk ik vooral naar de V70 classic.

@FelixB: dank voor de tip, zal er zeker even kijken!

Groet,
Wijnand.

Marc O.

Citaat van: FelixB op 26-08-2008 21:08:59
Ik neem aan dat je dan ook kunt bedenken om daar eens op 'flashlube' te gaan zoeken.  ;)

En als je dan besluit om flashlube te installeren, kies dan voor de electronische variant. Is wat duurder (heb net een offerte binnen: EUR 320 incl. BTW en montage), maar het bespaart je het wekelijkse ritueel van het opnieuw afstellen van het manuele regelventieltje.
...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

Misschien dat de "schroefjestip" van Johann ook voor een 2.3 geldt?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Ja ook voor de T5.

Ik heb zelf een T5 blok van MY99 met hydro stoters. Vanaf 2000 of laat 99 zijn de hydro stoters vervangen door vaste stoters en dit zou je kunnen zien aan de schroefjes in het nokkenas deksel.

Wijnand

Citaat van: Johann op 26-08-2008 21:20:55
Ja ook voor de T5.

Ik heb zelf een T5 blok van MY99 met hydro stoters. Vanaf 2000 of laat 99 zijn de hydro stoters vervangen door vaste stoters en dit zou je kunnen zien aan de schroefjes in het nokkenas deksel.

Hoi Johann,

Dank voor je antwoord! Ik had gehoopt dat de jongere T5´s ook hydraulische stoters hadden, maar helaas. Ik begrijp dat bij de grensgevallen MY99/2000 het dus per auto kan verschillen en zal het nodig zijn om het nokkenas deksel er even af te halen. Weer iets opgestoken!

Groet,
Wijnand.

Marc O.

Die van mij is van sept. '99 en heeft vaste stoters. Weet niet of die overgang voor alle typen motoren tegelijk is gegaan. Je zou in dat geval moeten zoeken naar < sept. '99.
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: Wijnand op 26-08-2008 20:52:06
Het topic waarnaar doorverwezen wordt voor een T5 ervaring lijkt niet meer te bestaan (want ik krijg dan een foutmelding).

De link verwees nog naar een oude forumversie en de automatische conversie werkt niet goed. Kortom, gefixt!

Gr 8)

RRRRR_Ramon

Citaat van: Marc O. op 26-08-2008 21:33:29
Die van mij is van sept. '99 en heeft vaste stoters. Weet niet of die overgang voor alle typen motoren tegelijk is gegaan. Je zou in dat geval moeten zoeken naar < sept. '99.

Dat zegt niet zoveel. Mijn auto is op 5-5-'99 op kenteken gezet maar is een MY00.....   :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

BenC70ES

Naargelang de motor is het inderdaad rond Mei/Juni '99 de overgang van MY'99 -> MY'00.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!