bijvullen automaatbakolie

Gestart door )()()sT, 25-08-2008 08:53:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Vooruitlopend op een algehele flush of vervanging:

Zijn er wat tips en trucs over hoe je het best olie kunt bijvullen in de automaatbak?
Vooral bij een turbo is de peilstok eruit halen al wat lastig, dus bijvullen lijkt me helemaal een feest  :eusa_whistle:

Trechter, stukje slang o.i.d.?

Thanks alvast!

ief

Ow das een leuke, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

)()()sT

Ik zie op de site van Maikel een foto met een stukje stalen buis waarop een stuk tuinslag gemonteerd is....
Dat is een oplossing natuurlijk, maar dan moet ik eerst een stukkie pijp scoren  8)

mehn

Citaat van: )()()sT op 25-08-2008 10:00:04
Ik zie op de site van Maikel een foto met een stukje stalen buis waarop een stuk tuinslag gemonteerd is....

Nee niet doen.

Ik ben inmiddels tot een beter inzicht gekomen ;)

Gewoon een trechter met lange "slurf"

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Oké thanks...

Kun je die gewoon in de (automaterialen)handel kopen?

:)

mehn

Yep, of je komt m even ophalen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jans Duiven

-D©©©L- heeft er nog een goed stukkie over geschreven in zijn blok,

Hans (zoek en gij zult vinden...hopelijk)

)()()sT

Citaat van: mehn op 25-08-2008 11:07:23
Yep, of je komt m even ophalen ;)

Ik rijd straks even naar Heuts voor de olie en dan kijk ik wel ff of er eentje te krijgen is, zo niet dan geef ik wel een gil. Bedankt alvast :)

V70geRwin

Luchtkanaal naar filterbak kan er makkelijk tussenuit, maak het een stuk makkelijker.
Maar een trechter is wel aan te raden tenzij je een vaste hand hebt en het windstil is  :eusa_whistle:

)()()sT

Vanmiddag een trechter gescoord met een smalle uitloop en de bak iets kunnen bijvullen.
Wat me wel zorgen baart is dat ik wat olie aan de onderkant van de bak zag. Heb de boel gereinigd en nu dus het peil goed in de gaten houden  ::)

Eugene

Citaat van: )()()sT op 25-08-2008 22:11:30
Vanmiddag een trechter gescoord met een smalle uitloop en de bak iets kunnen bijvullen.
Wat me wel zorgen baart is dat ik wat olie aan de onderkant van de bak zag. Heb de boel gereinigd en nu dus het peil goed in de gaten houden  ::)

Waar zat die olie dan?

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Onderzijde bak, voor zover ik het vanaf de straat kon zien. Heb net hier in de parkeergarage een stuk karton eronder gelegd, straks eens even kijken.

Jans Duiven

Citaat van: )()()sT op 26-08-2008 10:02:20
Onderzijde bak, voor zover ik het vanaf de straat kon zien. Heb net hier in de parkeergarage een stuk karton eronder gelegd, straks eens even kijken.

Hopelijk ben je geen lid geworden van de krukaskeeringclub  :(

Hans

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 26-08-2008 10:14:32
Citaat van: )()()sT op 26-08-2008 10:02:20
Onderzijde bak, voor zover ik het vanaf de straat kon zien. Heb net hier in de parkeergarage een stuk karton eronder gelegd, straks eens even kijken.

Hopelijk ben je geen lid geworden van de krukaskeeringclub  :(

Hans

Ook een lekkende achterste nokkenas keerring of zwetende automaatbak oliekoelerslang geeft een nat blok aan de onderkant.
Race is dus nog niet gelopen.  :) Bij de 422R stond de keerring achter de verdelerkap op springen (wel lek, maar nog geen smeerboel), en dat met nog geen twee ton achter de kiezen.

)()()sT

#14
Ik zal de verkoper er eens op aanspreken  :evil:

;D

Edit: net al eens even gekeken, maar er ligt niks en de bak is aan de onderzijde nog even "droog" als gisteren na schoonvegen  :eusa_pray: