54km te hard op 70km weg in Duitsland....

Gestart door mitchelli, 26-08-2008 16:30:45

Vorige topic - Volgende topic

regiorunner

Citaat van: walsjes op 27-08-2008 22:27:22
Ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij staat er rechts onderaan de brief dat het feit wordt doorgegeven aan de RDW. De vertaling van ermittelt is vastgesteld. Dus hoe dat precies gaat weet ik niet, ik neem aan dat de hoogte van de boete niet wordt vastgesteld door de RDW, maar door de Duitsers, maar de RDW zal het wel weer doorgeven naar het ons helaas al te bekende C.J.I.B. En die zorgt dan wel weer voor de incasso. Dus eigenlijk zitten er helaas maar drie dingen op, slikken, betalen en doorgaan. En wanneer je ontzegging krijgt, vooral niet rijden!

Hans (vandaag 2 keer door het netje van de flitser geglipt! Met dank aan de medeweggebruikers!)

Alsjeblieft geen foute adviezen geven als je er geen verstand van hebt.

Germania heeft G.E.E.N. overeenkomst met het C.J.I.B over incasso.... Niet niet en nog eens niet.

Topicstarter doet er verstandig aan de raad van Mehn (of van Brakefire op Flitsservice.nl) en vooral rustig te blijven, te ontkennen dat hij de auto bestuurde, niet weet wie het wel deed (zijn sleutels zitten standaard in de keukenlade, waar eenieder  bij kan) en geen Duits kan. Ze hebben 3 maanden de tijd om de bestuurder te vinden. Daarna hebben ze vette pech. Kijk maareens op Flitsservice -->Forum --> Juridisch.... Genoeg leesvoer aldaar.

Ondergetekende heeft net een Einstellungsbescheid binnengekregen *grinnik* voor ook een flitsboete in Germania met de TDI ;)

Ludo

Citaat van: regiorunner op 27-08-2008 23:49:36

Topicstarter doet er verstandig aan de raad van Mehn (of van Brakefire op Flitsservice.nl) en vooral rustig te blijven, te ontkennen dat hij de auto bestuurde,
en geen Duits kan.

als je geen Duits kan, versta ik daaronder dat je niet weet waar het over gaat.
waarom dan ontkennen als je naar eigen zeggen de briefinhoud niet kan lezen.   ??? 

Freakybaby

Citaat van: Turbobiker op 27-08-2008 12:10:57
Ja, ik vraag me af waarom iemand die er niet trots op is te hard rijdt.

Mitchelli reed in dit geval min of meer per ongeluk te hard.

En ik rijd sneller dan de toegelaten maximum snelheid omdat ik dat leuk vind. Niet om die grens te overschrijden, maar vanwege de snelheidsensatie.

In dat laatste geval moet je dan inderdaad de consequenties dragen.

In het geval van 'per ongeluk' ligt het er nog maar aan. In dit geval (Mitchelli) staat de flitser bij een gevaarlijker kruispunt,

Hier ben ik het dus mee eens.

Noem me een klein kind, maar ik geniet ervan. De consequenties zijn er, en die draag ik. MAAR als ze mij gaan mierenneuken op regeltjes dan moeten ze zelf ook wel hun eigen regeltjes volgen.

Ik geniet van mooie bochten, veel minder van het rechtuit hard gaan. Dat is meer gewoon lekker opschieten als het rustig is (ja 160 kunnen de volvo's makkelijk en veilig aan als kruissnelheid in NL)

Daarom wederom mijn dank aan heer TB voor de begeleiding door de nachtelijk Eiffel. Ik heb genoten. Krijg ik daar nog een factuurtje voor binnen dan betaal ik graag wat busgeld.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Gaat toch niets veranderen aan mijn rijstijl.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

R o b

Citaat van: Laserblue op 27-08-2008 22:14:05
een jaar of 5 terug ergens in Germanië reed ik 'snachts naar de wintersport.
lekker continu 200... plots bord 120, laat m'n gas los, bord 100 en flits  :eusa_doh:
reed nog iets van 190.  Kreeg een brief of m'n gegevens klopte, dan hoefde ik niet te reageren.

Nooit meer wat van gehoord  ???

Hier idem vorig jaar nog met de kerstvakantie, ineens 120 toen 100 en flits.....ook niets van gehoord!

Schrijf eerst maar eens dat je het duits niet kan lezen.......

walsjes

Lees even mee:

Ik heb laatst een keer gehoord dat als je een snelheidsovertreding maakt in het buitenland (bijv. Duitsland) en je betaalt deze niet dat ze er niet achter komen en je er geen gezeur mee krijgt.

Als u in het buitenland bent bekeurd, krijgt u daar uiteraard vanuit het buitenland een acceptgiro van. Deze betaalt u dus niet. U krijgt vervolgens de Nederlandse politie een keer aan de deur om u een Buss-Bescheit uit te reiken.

Op dit "Bescheit" zult u zien, dat het boetebedrag ondertussen minimaal 100% is verhoogd. Als u vervolgens weer niet betaalt, zult u inderdaad bij een controle in Duitsland alsnog het volle pond moeten betalen. Uw overtreding is dan ondertussen al voor de rechter geweest en nogmaals heeft het bedrag een verhoging ondergaan. Hoeveel die verhoging zal zijn is mij niet bekend.

Bij een aanhouding, dit kan ook aan een grenscontrole zijn, zult u verplicht worden om het bedrag alsnog te voldoen, waarbij bij niet betaling uw auto wordt veilig gesteld. Dit lijkt mij geen prettig vooruitzicht, vooral indien de controle ergens diep in het zuiden van Duitsland plaatsvindt. Men zal u immers op geen enkele manier tegemoet komen in de wijze, waarop u dan maar thuis moet komen zonder auto.

Overigens is deze regeling in Nederland hetzelfde. Een parkeerbekeuring kan, als u nergens op reageert oplopen tot een bedrag van € 300,-.  Deurwaarderskosten en dergelijke zijn daar niet bij inbegrepen en komen wel ten laste van degene, die de bekeuring heeft gepleegd. Al met al blijft het het beste om gewoon de bekeuring te betalen, u bent dan het goedkoopste uit.

Dit is van de site infopolitie.nl. Of dit een officiele overheidssite is weet ik niet. Ik denk het eigenlijk niet omdat er "lijkt mij geen pretig vooruitzicht". Dat zou bij een overheidssite niet staan, lijkt me.

Hans

M a r c

Toen ik nog wagenparkbeheerder was bij een groot transportbedrijf kreeg ik dit soort brieven iedere week.... Alleen als er een foto bij zat van de bestuurder (ja, dat doen ze daar) vulde ik 'm in en stuurde ik 'm terug. Alle andere gingen linea recta de prullenbak in  8)  Nooit meer iets van gehoord op één geval na, toen kwamen er 2 rechercheurs om de papieren in te vullen, ook die heb ik weggestuurd.... Sinds wanneer werkt de Tilburgse politie voor de Duitse overheid ?? Daarna nooit meer iets van gehoord.  Is wel inmiddels al 5 jaar geleden, dus wellicht is het momenteel anders....  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Citaat van: walsjes op 28-08-2008 09:16:59
Lees even mee:

Ik heb laatst een keer gehoord dat als je een snelheidsovertreding maakt in het buitenland (bijv. Duitsland) en je betaalt deze niet dat ze er niet achter komen en je er geen gezeur mee krijgt.

Als u in het buitenland bent bekeurd, krijgt u daar uiteraard vanuit het buitenland een acceptgiro van. Deze betaalt u dus niet. U krijgt vervolgens de Nederlandse politie een keer aan de deur om u een Buss-Bescheit uit te reiken.

Op dit "Bescheit" zult u zien, dat het boetebedrag ondertussen minimaal 100% is verhoogd. Als u vervolgens weer niet betaalt, zult u inderdaad bij een controle in Duitsland alsnog het volle pond moeten betalen. Uw overtreding is dan ondertussen al voor de rechter geweest en nogmaals heeft het bedrag een verhoging ondergaan. Hoeveel die verhoging zal zijn is mij niet bekend.

Bij een aanhouding, dit kan ook aan een grenscontrole zijn, zult u verplicht worden om het bedrag alsnog te voldoen, waarbij bij niet betaling uw auto wordt veilig gesteld. Dit lijkt mij geen prettig vooruitzicht, vooral indien de controle ergens diep in het zuiden van Duitsland plaatsvindt. Men zal u immers op geen enkele manier tegemoet komen in de wijze, waarop u dan maar thuis moet komen zonder auto.

Overigens is deze regeling in Nederland hetzelfde. Een parkeerbekeuring kan, als u nergens op reageert oplopen tot een bedrag van € 300,-.  Deurwaarderskosten en dergelijke zijn daar niet bij inbegrepen en komen wel ten laste van degene, die de bekeuring heeft gepleegd. Al met al blijft het het beste om gewoon de bekeuring te betalen, u bent dan het goedkoopste uit.

Dit is van de site infopolitie.nl. Of dit een officiele overheidssite is weet ik niet. Ik denk het eigenlijk niet omdat er "lijkt mij geen pretig vooruitzicht". Dat zou bij een overheidssite niet staan, lijkt me.

Hans

Infopolitie is 1 van de sites die de Spee retoriek zonder enig nadenken ondersteund. Niet teveel waarde aan hechten.

mitchelli

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Freakybaby

De vraag blijft wat jij een acceptabel risico vindt. Jij zit tenslotte met het gezeik als dat ervan zou komen, een ander niet.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

denkweb

Ik mag spreken uit ervaring: er is geen uitwisseling tussen duitse justitie en CJIB; wel kunnen zij bij elkaar de gegevens van de kentekenhouder aanvragen... dus feitelijk krijg je de boel toch wel op de mat.

Daarnaast heeft de duitse justitie ook een aantal fraaie incassobureau's (waar ik op mijn werk bij de sleepdienst ook nog wel eens door ingeschakeld wordt) wanneer de bedragen de pan uit rijzen... en das minder leuk  ;)

Omgekeerd heb ik bepaalde bonnetjes ook nooit ontvangen...

denkweb

En 50 euro meesturen met een briefje 'en nou niet meer zeuren', zou dat nog werken in Duitsland?    :eusa_whistle:

Turbobiker

Goed, zoals eerder gezegd, ze willen alleen weten of jij de eigenaar bent en of je eventueel gereden hebt. Enige wat je dus in moet vullen zijn alle gegevens en onderin 'Nein'  aankruisen. Je hoeft dus geen reden te geven.

Dit had ik dus al geschreven, maar tussendoor verschijnt weer zoveel off-topic gewauwel dat je het misschien weer zou vergeten.

Hoef je dus ook geen andere website voor te lezen.
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: Freakybaby op 28-08-2008 10:21:43
De vraag blijft wat jij een acceptabel risico vindt. Jij zit tenslotte met het gezeik als dat ervan zou komen, een ander niet.

en terecht.
hij is tenslotte ook de crimineel!.

:evil:

V70geRwin

Je kunt ook eerst de fiets van je opa terugvragen.

Taranis

Citaat van: spekkie99 op 28-08-2008 12:42:41
Je kunt ook eerst de fiets van je opa terugvragen.

Pff... dat deze opmerking pas op pagina 6 komt valt me nog mee  :eusa_doh:

Citaat van: Turbobiker op 28-08-2008 12:12:41
Goed, zoals eerder gezegd, ze willen alleen weten of jij de eigenaar bent en of je eventueel gereden hebt. Enige wat je dus in moet vullen zijn alle gegevens en onderin 'Nein'  aankruisen. Je hoeft dus geen reden te geven.

Dit had ik dus al geschreven, maar tussendoor verschijnt weer zoveel off-topic gewauwel dat je het misschien weer zou vergeten.

Hoef je dus ook geen andere website voor te lezen.

+ 1

En nu niet meer zeuren :evil: