Auto slaat af bij remmen

Gestart door mauckel, 29-08-2008 23:23:08

Vorige topic - Volgende topic

mauckel

Zo we zijn een aantal weken verder en de uitkomst is meer als positief.

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor zijn tijd en energie.

Ik heb uiteindelijk de Volvo toch maar weggedaan en nu een Fiat Panda gekocht,  ;D

Nee, grapje.
De Volvo loopt als een zonnetje, het vertrouwen is 100% terug en komende maandag krijg ikzelf een Volvo 850 Glt, wel een schakel, in tegenstelling tot de automaat van mijn vrouw.

Via GeertG ben ik terecht gekomen bij Eugene van het forum.
En dit is toch echt wel een toppertje in mijn ogen.

Ondertussen hebben we vervangen aan de auto:
- Benzinefilter
- Benzinepomp
- Benzine-Retour Leiding (op de foto waar dat rupsje omheen zat)
- Bougies
- Rotor
- Rotorkap
- Benzinedrukregelaar
- Luchtslang
- Luchtmassameter
- Remblokken achter
- Gaskleppenhuis gereinigd
- Vaccuumslang vervangen

Nog te vervangen:
- Oliefilter
- As-Hoes linksvoor
- Motorsteun, rechts voor.
- Remblokken en schijven voren (wordt pas over paar maandjes)

Er bleek dus achteraf weinig of geen onderhoud meer aan de auto uitgevoerd te zijn.

En het afslaan heeft er achteraf waarschijnlijk aan gelegen dat de slang welke het luchtfilter ingaat, ergens omlaag gericht weggeduwd zat, i.p.v. naar de radiator toe gericht. De heren van Auto Klijn hadden deze na het vervangen van de condensor niet meer op zijn plek gezet.

Hij rijdt nu echt als een zonnetje en we zijn er super blij mee.
Maar de grootste dank gaat uit naar Eugene, welke de auto in 3 avonden compleet in orde had.  :eusa_clap:

Groeten Michel

GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

-D©©©L-

Goed te horen dat hij weer netjes loopt. Die verse lucht slang hoort naar beneden te zitten; dat is om te voorkomen dat de venturi werking van het gasmengstuk verstoord word (backfire risico !) door een drukgolf van bijv. tegemoet komend vrachtverkeer. Mocht ie toch een keer hikken, dan snel de slang weer terug zetten waar ie zat of gewoon helemaal tot aan het filter weghalen. 

GeertG

Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2008 10:38:09
Goed te horen dat hij weer netjes loopt. Die verse lucht slang hoort naar beneden te zitten; dat is om te voorkomen dat de venturi werking van het gasmengstuk verstoord word (backfire risico !) door een drukgolf van bijv. tegemoet komend vrachtverkeer. Mocht ie toch een keer hikken, dan snel de slang weer terug zetten waar ie zat of gewoon helemaal tot aan het filter weghalen. 

Hoort dit in de categorie van het 'metalen plaatje' en 'uitblazen'   :eusa_think:
(wijlen NBP V70R LPi)

-D©©©L-

Citaat van: GeertG op 29-09-2008 11:01:42

Hoort dit in de categorie van het 'metalen plaatje' en 'uitblazen'   :eusa_think:

Zou heel goed kunnen. Weet niet precies wat je er mee bedoeld.

)()()sT

Mooi dat ie weer goed loopt (wist ik al, heb je immers zaterdag gezien  ;D).
Ik moet bekennen dat ik dit topic helemaal niet gelezen had tot nu, dus heb net even 4 pagina's bijgelezen.

Er is inderdaad geprutst aan de wagen, ongelooflijk.

Citaat van: mauckel op 27-09-2008 21:49:50
De Volvo loopt als een zonnetje, het vertrouwen is 100% terug en komende maandag krijg ikzelf een Volvo 850 Glt, wel een schakel, in tegenstelling tot de automaat van mijn vrouw.

Dat exemplaar is ook een mooie, een heuse oer-850 in een goed en nette staat; veel plezier ermee  :eusa_dance:

Gr. Joost

GeertG

Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2008 11:11:10

Hoort dit in de categorie van het 'metalen plaatje' en 'uitblazen'   :eusa_think:

Moest effe zoeken : klik
(wijlen NBP V70R LPi)

Eugene

Hoe bevalt de Panda? ;D

Citaat van: GeertG op 29-09-2008 11:25:05
Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2008 11:11:10

Moest effe zoeken : klik

Er zit idd een metalen plaatje voor de luchtingang boven de radiator, hier ligt de slang zo goed als tegenaan, waardoor die zich wel genoeg lucht kan aanzuigen, maar het niet als een venturi gaat werken. Hij had juist last van backfires, toen de slang omlaag gericht zat

If it's not blown, it sucks...