Voorruitschade door 'freeskiezels'

Gestart door Fokke 01.01.005, 19-09-2002 21:55:58

Vorige topic - Volgende topic

Fokke 01.01.005

goeiendag!@@#@#$@@$%56

Vanmorgen op de A2 van Ouderkerk naar Amsterdam, 100meter lang een gruis/kiezelwolk van zeker een meter hoog doordat er 's nachts gefreesd is (Nederlandse Freesmij, Mijdrecht, danku) en vervolgens nauwelijks geveegd/geborsteld.  Een grote ster in mijn voorruit.

Gebeld met Rijkswaterstaat, kón niet hun schuld zijn, ze ruimen alles netjes op. jaja. Gemeld bij de verzekering, noclaim gaat alleen niet achteruit als bewezen kan worden dat Rijkswaterstaat nalatig is geweest.

Dus, wie vanochtend ook door een gravel-gordijn heen heeft moeten rijden, meld u, om Rijkswaterstaat te kunnen aanspreken op hun verantwoordelijkheid.

groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Jan_D.

Ja, dat is balen. Heb dat een aantal jaren terug binnen een half jaar twee keer gehad: weg gefreesd, ruit kapot, nieuw asfalt met wat grove toplaag en weer raak. Kostte mij toen 2 keer alleen een eigen bijdrage van 150 gulden.
Sinds een jaar of wat is de verzekering voor ruitschades veel minder royaal geworden. (Car-glass had zeker teveel omzet gekregen).
Ben daar vandaag trouwens niet geweest.

denkweb

ALTIJD fototoestel meenemen in de auto.. gewoon zo'n wegwerpding...

Komt altijd weer van pas.

Ro

Fokke,

Je bent niet de enige, rij daar elke dag (woon-werk) en heb inmiddels 2 putjes in de voorruit. De motorkap heeft er ook een paar putjes bij.  >:(

Fokke 01.01.005

Goeiendag dan !

vanmorgen was het dus wéér raak. Op het zelfde wegvak, nu een paar honderd meter verder. Iedereen vanaf het mooie nieuwe ZOAB zonder waarschuwing een grijze mist van gruis in. Weer gemeld bij de politie die er nu hopelijk druk op zet bij Rijkswaterstaat.

Wordt vervolgd.

Fokke

Reitse

Getver Fokke, je weet je lak wel tot het uiterste te testen, niet? Misschien tijd voor een andere route?  ;) [smiley=cwm1.gif]
Zonder gein, erg vervelend voor je, en ik hoop voor je dat er of snel wat aan die weg gedaan wordt, of dat ze je auto netjes overspuiten...

Fokke 01.01.005

Tja, ik heb het voor elkaar.

die ster in de voorruit, toen niet te repareren volgens CarGlass, is gisterochtend in de file op de A10 gegroeid tot een barst van 30 cm.  Hijsfijn ! Vóór 11 februari APK keuring.

Dat wordt dus de 4e voorruit in 5 jaar !

Johann

Vraag wel om een DIKKE nieuwe voorruit.

Fokke 01.01.005

Ik heb mijn voorruit elke keer bij de Volvodealer laten vervangen, neem toch aan dat sinds die sores van 10 jaar geleden met de te dunne voorruiten bij Volvo inmiddels wakker zijn geworden.

Kun je die ruitdikte trouwens ergens aan een Pilkingtoncode/nummer herkennen?

ex_beamerman

hallo allemaal,
ben voor het eerst op jullie site en zoals te zien aan de naam ben ik net overgestapt naar volvo850glt,lees ik toevallig over de voorruit dikte.
ik werk zelf voor carglass en kan melden dat er niet zoiets bestaat als een originele of imitatie ruit,het verschil tussen de twee is simpelweg het logo van volvo.
wat de ruitdikte aangaat,het is in de e.u.alleen toegestaan om ruiten met een zogenaamd eurokeur te plaatsen en dit kun je controleren door te kijken of er naast het logo (van volvo of b.v.pilkington) een e met een nr staat.
dit betekend dus dat alle ruiten gelijk moeten zijn.
tip van mij;als je bij carglass een beetje doorvraagd om een ''orginele'' ruit dan bieden ze die na het verhaal dat ik net heb geschreven wel aan zij het met enige tegenzin omdat die duurder is en ze maar een standaard bedrag mogen declareren bij de verzekerings my.
met de groeten een toekomstig clublid.jhonn