Xenon in een x70

Gestart door JoostG, 03-09-2008 11:03:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JoostG

Nu heb ik de afgelopen veel gereden in een auto met xenon, en vind dat toch wel ontspannender rijden. Nu vraag ik mij echter af"

Mij v70 heeft 2 lampen voor dimlicht, en 2 voor grootlicht. Kan ik deze beidde xenon maken, en heeft iemand een idee waar ik dit soort kits kan halen?

gr Joost
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Misha

Xenon in je grootlicht heeft niet veel zin; de lamp moet immers inschakelen. Even knipperen is dus slecht voor je trafo's en de lampen en het is bovenal zinloos.

Je kunt rustig je dimlicht op Xenon zetten, en de grootlicht op gewoon lampen houden, voor de kleur eventueel een SuperBlue halogeen lamp in je grootlicht zetten.

Je kunt ook Bi-Xenon overwegen; dan wordt het grootlicht verzorgd door dezelde lamp als het dimlicht maar er zit een klein elementje in de lamp zelf die de bundel wat hoger zet, dit veroorzaakt een soort van grootliicht en knipper effekt.

Als je xenon in je x70 zet, zou ik de originele heldere C70 koplampen kunnen aanraden. Rib uit je lijf, maar erg mooi en goede combinatie.
Als je de gewone lampen wilt houden, lenzen goed schoonmaken en eventueel vernieuwen, maar je blijft dan strooilicht houden.

Je kunt ook voor aftermarket koplampen gaan. :eusa_sick:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Ik begreep van Eugene wel dat het een enorm ge%^%$% was om de (Pilot) xenon fitting erin te pielen.
Zelf heb ik even met de nieuwe koplamp unit op mijn knieën zitten kijken en kan me er wel iets bij voorstellen.

Bij de 850 was het klooien om die veer over de dikkere fitting te pielen, maar bij die heldere C70-lampen is het weer helemaal anders.
Als ik beide lampen heb wordt dat dus grappig.

sander_v70r

ik heb een set carnamics 8000k in de immi lampen zitten en het xenon licht is super.
en geen gepiel met de fitting.

Turbo-Geek

Al weer een jaar lang Pilot 10000K in Heldere koplampen en past prima na minimale inspanning van 30 seconden.
Laat je niet foppen door een merknaam (Pilot, Xvision, etc) want 9 van de 10 sets komen allemaal uit een en dezelfde fabriek uit Azie en worden later voorzien van een andere sticker of iets andere behuizing.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Misha

Citaat van: )()()sT op 03-09-2008 15:19:42
Ik begreep van Eugene wel dat het een enorm ge%^%$% was om de (Pilot) xenon fitting erin te pielen.
Zelf heb ik even met de nieuwe koplamp unit op mijn knieën zitten kijken en kan me er wel iets bij voorstellen.

Bij de 850 was het klooien om die veer over de dikkere fitting te pielen, maar bij die heldere C70-lampen is het weer helemaal anders.
Als ik beide lampen heb wordt dat dus grappig.

Bij de helder lampen moet het echt lukken zonder knippen en solderen !
Wel geklooi, maar past echt.
Wel even de connectorpennetjes uit de connectors pielen, dan stuk voor stuk doorvoeren, hoesje wrotten en de connectorhuls er weer om heen pielen.

Kost 5-10 minuten per lamp, dat wel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

innocenti

GEEN XENON IN DE GEWONE KOPLAMPEN. VERBLIND ENORM WEET IK UIT ERVARING!

Heldere koplampen en lenskoplampen gaan perfect met xenon. Heb zelf lenskoplampen van Europeantuning met Pilot 4300K. Geen enkel probleem om in te bouwen.

Grootlicht mag waarschijnlijk niet eens voor APK. Groot licht dient ook als seinlicht en moet gelijk bruikbaar zijn. Auto's met bi-Xenon hebben daarom ook een grootlicht geflector om te kunnen seinen los van de bi-xenon lamp.

pwassink

#7
Citaat van: innocenti op 03-09-2008 21:43:09
GEEN XENON IN DE GEWONE KOPLAMPEN. VERBLIND ENORM WEET IK UIT ERVARING!


Dit is dus gewoon komplete onzin, in hoofdletters geschreven ook nog eens ..

Een goede xenon-lamp in een goede reflector met een redelijk gave lens en een goede afstelling
geven samen een keurige nettte scherp begrensde lichtbundel. En ook in originele koplamp is dit zeerwel mogelijk.

Voor de rest verwijs ik u graag naar een tigtal Xenon topics op dit forum.  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Turbo-Geek

Citaat van: pwassink op 03-09-2008 22:04:40
Citaat van: innocenti op 03-09-2008 21:43:09
GEEN XENON IN DE GEWONE KOPLAMPEN. VERBLIND ENORM WEET IK UIT ERVARING!


Dit is dus gewoon komplete onzin, in hoofdletters geschreven ook nog eens ..

Een goede xenon-lamp in een goede reflector met een redelijk gave lens en een goede afstelling
geven samen een keurige nettte scherp begrensde lichtbundel. En ook in originele koplamp is dit zeerwel mogelijk.

Voor de rest verwijs ik u graag naar een tigtal Xenon topics op dit forum.  :angel:

Ondertussen zijn er ook een tigtal van die topics 'netjes' verdwenen. Het hele aftermarket xenon gebeuren was voor een hele groep mensen toch een cultuurschok en de reakties en reallife ervaringen vielen niet bij iedereen in goede aarde. Het wetenschappelijk 'bewijs' (licht kwaliteit metingen en dergelijke)  is tot op heden nog uitgebleven.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

pwassink

#9
Citaat van: Turbo-Geek op 03-09-2008 22:43:12
Citaat van: pwassink op 03-09-2008 22:04:40
Citaat van: innocenti op 03-09-2008 21:43:09
GEEN XENON IN DE GEWONE KOPLAMPEN. VERBLIND ENORM WEET IK UIT ERVARING!


Dit is dus gewoon komplete onzin, in hoofdletters geschreven ook nog eens ..

Een goede xenon-lamp in een goede reflector met een redelijk gave lens en een goede afstelling
geven samen een keurige nettte scherp begrensde lichtbundel. En ook in originele koplamp is dit zeerwel mogelijk.

Voor de rest verwijs ik u graag naar een tigtal Xenon topics op dit forum.  :angel:

Ondertussen zijn er ook een tigtal van die topics 'netjes' verdwenen. Het hele aftermarket xenon gebeuren was voor een hele groep mensen toch een cultuurschok en de reakties en reallife ervaringen vielen niet bij iedereen in goede aarde. Het wetenschappelijk 'bewijs' (licht kwaliteit metingen en dergelijke)  is tot op heden nog uitgebleven.



Zekers ..

De lust om het te doen en er behalve erg veel tijd ook nog meetmateriaal en vergelijkingsspullen in te steken
is totaal verdwenen, dit mede na alle uitspraken van lokale "blauw-minded google-specialisten"..

Zo was het eigenlijk, maar ik bracht het wat netter  ..   :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

reneetje

Citaat van: Turbo-Geek op 03-09-2008 22:43:12
Citaat van: pwassink op 03-09-2008 22:04:40
Citaat van: innocenti op 03-09-2008 21:43:09
GEEN XENON IN DE GEWONE KOPLAMPEN. VERBLIND ENORM WEET IK UIT ERVARING!


Dit is dus gewoon komplete onzin, in hoofdletters geschreven ook nog eens ..

Een goede xenon-lamp in een goede reflector met een redelijk gave lens en een goede afstelling
geven samen een keurige nettte scherp begrensde lichtbundel. En ook in originele koplamp is dit zeerwel mogelijk.

Voor de rest verwijs ik u graag naar een tigtal Xenon topics op dit forum.  :angel:

Ondertussen zijn er ook een tigtal van die topics 'netjes' verdwenen. Het hele aftermarket xenon gebeuren was voor een hele groep mensen toch een cultuurschok en de reakties en reallife ervaringen vielen niet bij iedereen in goede aarde. Het wetenschappelijk 'bewijs' (licht kwaliteit metingen en dergelijke)  is tot op heden nog uitgebleven.



Feit is wel dat je door 9 van de 10 xenon lichten hopeloos verblind wordt............... :-X
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Eugene

Citaat van: Misha op 03-09-2008 20:33:55
Citaat van: )()()sT op 03-09-2008 15:19:42
Ik begreep van Eugene wel dat het een enorm ge%^%$% was om de (Pilot) xenon fitting erin te pielen.
Zelf heb ik even met de nieuwe koplamp unit op mijn knieën zitten kijken en kan me er wel iets bij voorstellen.

Bij de 850 was het klooien om die veer over de dikkere fitting te pielen, maar bij die heldere C70-lampen is het weer helemaal anders.
Als ik beide lampen heb wordt dat dus grappig.

Bij de helder lampen moet het echt lukken zonder knippen en solderen !
Wel geklooi, maar past echt.
Wel even de connectorpennetjes uit de connectors pielen, dan stuk voor stuk doorvoeren, hoesje wrotten en de connectorhuls er weer om heen pielen.

Kost 5-10 minuten per lamp, dat wel.

Bij Pilot kun je de connectors niet uit mekaar halen, dus gewoon even draadje doorknippen. Door de klemveer heen en weer vast solderen.

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 03-09-2008 23:40:33
Citaat van: Misha op 03-09-2008 20:33:55
Citaat van: )()()sT op 03-09-2008 15:19:42
Ik begreep van Eugene wel dat het een enorm ge%^%$% was om de (Pilot) xenon fitting erin te pielen.
Zelf heb ik even met de nieuwe koplamp unit op mijn knieën zitten kijken en kan me er wel iets bij voorstellen.

Bij de 850 was het klooien om die veer over de dikkere fitting te pielen, maar bij die heldere C70-lampen is het weer helemaal anders.
Als ik beide lampen heb wordt dat dus grappig.

Bij de helder lampen moet het echt lukken zonder knippen en solderen !
Wel geklooi, maar past echt.
Wel even de connectorpennetjes uit de connectors pielen, dan stuk voor stuk doorvoeren, hoesje wrotten en de connectorhuls er weer om heen pielen.

Kost 5-10 minuten per lamp, dat wel.

Bij Pilot kun je de connectors niet uit mekaar halen, dus gewoon even draadje doorknippen. Door de klemveer heen en weer vast solderen.

Bedoel je de hoogspanningsdraad met dikke siliconen isolatie waar de 25.000 v startspanning doorheen gejast wordt ?  :o

Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 03-09-2008 23:43:51
Citaat van: Eugene op 03-09-2008 23:40:33
Citaat van: Misha op 03-09-2008 20:33:55
Citaat van: )()()sT op 03-09-2008 15:19:42
Ik begreep van Eugene wel dat het een enorm ge%^%$% was om de (Pilot) xenon fitting erin te pielen.
Zelf heb ik even met de nieuwe koplamp unit op mijn knieën zitten kijken en kan me er wel iets bij voorstellen.

Bij de 850 was het klooien om die veer over de dikkere fitting te pielen, maar bij die heldere C70-lampen is het weer helemaal anders.
Als ik beide lampen heb wordt dat dus grappig.

Bij de helder lampen moet het echt lukken zonder knippen en solderen !
Wel geklooi, maar past echt.
Wel even de connectorpennetjes uit de connectors pielen, dan stuk voor stuk doorvoeren, hoesje wrotten en de connectorhuls er weer om heen pielen.

Kost 5-10 minuten per lamp, dat wel.

Bij Pilot kun je de connectors niet uit mekaar halen, dus gewoon even draadje doorknippen. Door de klemveer heen en weer vast solderen.

Bedoel je de hoogspanningsdraad met dikke siliconen isolatie waar de 25.000 v startspanning doorheen gejast wordt ?  :o

Jup, het was de enige keuze.... anders geen xenon ;)

Gewoon netjes gesoldeerd, wat kan er dan fout gaan?

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 03-09-2008 23:46:09
Citaat van: -D©©©L- op 03-09-2008 23:43:51
Citaat van: Eugene op 03-09-2008 23:40:33
Citaat van: Misha op 03-09-2008 20:33:55
Citaat van: )()()sT op 03-09-2008 15:19:42
Ik begreep van Eugene wel dat het een enorm ge%^%$% was om de (Pilot) xenon fitting erin te pielen.
Zelf heb ik even met de nieuwe koplamp unit op mijn knieën zitten kijken en kan me er wel iets bij voorstellen.

Bij de 850 was het klooien om die veer over de dikkere fitting te pielen, maar bij die heldere C70-lampen is het weer helemaal anders.
Als ik beide lampen heb wordt dat dus grappig.

Bij de helder lampen moet het echt lukken zonder knippen en solderen !
Wel geklooi, maar past echt.
Wel even de connectorpennetjes uit de connectors pielen, dan stuk voor stuk doorvoeren, hoesje wrotten en de connectorhuls er weer om heen pielen.

Kost 5-10 minuten per lamp, dat wel.

Bij Pilot kun je de connectors niet uit mekaar halen, dus gewoon even draadje doorknippen. Door de klemveer heen en weer vast solderen.

Bedoel je de hoogspanningsdraad met dikke siliconen isolatie waar de 25.000 v startspanning doorheen gejast wordt ?  :o

Jup, het was de enige keuze.... anders geen xenon ;)

Gewoon netjes gesoldeerd, wat kan er dan fout gaan?

Doorslaan naar nabijgelegen materiaal en bij herhaling een defecte ballast en/of starter.