Xenon in een x70

Gestart door JoostG, 03-09-2008 11:03:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

macdriver

rustig rustig ;D ;D
ik zat al te kijken naar die foto en zag dat het er heel anders uitzag dan bij mij dus zul je bij die c70 lampen zeker meer werk hebben

Misha

Citaat van: macdriver op 07-09-2008 15:44:29
rustig rustig ;D ;D

;D
Was niet persoonlijk..
Ik zal mijn pilletje innemen ;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Echt weer Volvo, waarom hebben ze dit nou weer veranderd in zoiets  :eusa_wall:

:evil:

)()()sT

#33
Ik heb toch wat advies nodig n.a.v. de xenon in een heldere C70 koplamp van Volvo  :eusa_shifty:

Vanmiddag ben ik, gewapend met de koplamp naar een winkel in Maastricht gegaan waar ze de Pilot setjes kopen om eens te kijken hoe het nog eens allemaal zat met de xenonfitting in relatie tot de klemconstructie van de C70 lamp.

Ik heb even een willekeurig merk xenon-kit hieronder gepost.... ;)
Om ook nog even voor mezelf helder te hebben hoe je die dingen aansluit  ;D


Normaal leg je de lampfitting (rechts onderaan) in de koplamp, klem je de veer eromheen en klaar is kees.
Draden aansluiten (+&-) en de andere kabels door de afdichtingsdop naar de ballast.

Maar nu het bevestigingsklemmetje in de C70 lampunit.

Zoals je kunt zien moet je door de klem heen en dat past natuurlijk nooit. Nu snap ik ook weer waarom Eugène de kabels achter de fitting heeft doorgeknipt.
De medewerker raadde me dit toch sterk af (hoge startspanning, speciale kabel e.d.). Maar hoe krijg je dan in in hemelsnaam die hele kabel achter de fitting met connectors door dat gaatje?

De man opperde om het klemmetje open te zagen; daar waar de pun van de schroevendraaier zit.
Zal dit de "stevigheid" van de klem (die dan als "U" met de twee boutjes vastzit) niet teveel verminderen?
Ik weet het even niet op dit moment.... Bij Maxlux krijg je blijkbaar wel die hele kabelboom met connectors door dat gat van de klem?

Tips zijn welkom... ;)

thuur

Is het klemmetje van blik? Dan kun je inderdaad een hoekje doorzagen/-knippen en na kabeldoorvoer dichtsolderen.


Gr ;)

Misha

Citaat van: )()()sT op 11-09-2008 20:17:39
Ik heb toch wat advies nodig n.a.v. de xenon in een heldere C70 koplamp van Volvo  :eusa_shifty:

Vanmiddag ben ik, gewapend met de koplamp naar een winkel in Maastricht gegaan waar ze de Pilot setjes kopen om eens te kijken hoe het nog eens allemaal zat met de xenonfitting in relatie tot de klemconstructie van de C70 lamp.

Ik heb even een willekeurig merk xenon-kit hieronder gepost.... ;) Om ook nog even voor mezelf helder te hebben hoe je die dingen aansluit  ;D
http://smg.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/?action=view&current=product_groot_H7.jpg

Normaal leg je de lampfitting (rechts onderaan) in de koplamp, klem je de veer eromheen en klaar is kees.
Draden aansluiten (+&-) en de andere kabels door de afdichtingsdop naar de ballast.

Maar nu het bevestigingsklemmetje in de C70 lampunit.
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/DSC00229.jpg
Zoals je kunt zien moet je door de klem heen en dat past natuurlijk nooit. Nu snap ik ook weer waarom Eugène de kabels achter de fitting heeft doorgeknipt.
De medewerker raadde me dit toch sterk af (hoge startspanning, speciale kabel e.d.). Maar hoe krijg je dan in in hemelsnaam die hele kabel achter de fitting met connectors door dat gaatje?

De man opperde om het klemmetje open te zagen; zou dit de "stevigheid" van de klem (die dan als "U" met de twee boutjes vastzit) niet teveel verminderen?
Ik weet het even niet op dit moment.... Bij Maxlux krijg je blijkbaar wel die hele kabelboom met connectors door dat gat van de klem?

Tips zijn welkom... ;)
Joost, bij mijn Maxlux setje is dat inderdaad gelukt.
Vooral omdat de connectors van het type zijn waar je de pinnetjes even kunt uithalen, en dan later weer terugklikken (zoals de meeste andere VOlvo connectors ook zijn, misschien ken je het systeem).

Ik heb en Maxlux en C70 lampen met die ringklemmetjes. Het was een K-werkje, maar het gaat wel en zit ook netjes.


Grtz,
Misha

Het is dat je wat ver weg woont, anders kwam ik het even doen voor je.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Citaat van: thuur op 11-09-2008 20:19:23
Is het klemmetje van blik? Dan kun je inderdaad een hoekje doorzagen/-knippen en na kabeldoorvoer dichtsolderen.

Ja, zou misschien kunnen... In die twee opstaande stukjes klik je nu wel de stekker van de lamp.

@ Mischa, misschien kom ik wel jouw kant op als ik de andere koplamp heb... Ik twijfel dus nog aan het merk zenon. Pilot past echt niet; zoals op die foto van de  kit te zien is krijg je die hele kabelzooi er nooit doorheen ;)
Heb jij dan ook die afdichtingsdop op de kabelboom door dat gat gepropt?

Misha

Citaat van: )()()sT op 11-09-2008 20:23:16
Heb jij dan ook die afdichtingsdop op de kabelboom door dat gat gepropt?
Ja hoor.
Met gebruikmaking van wat vaseline.
En had ik veel geduld al genoemd ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: Misha op 11-09-2008 21:31:05
Citaat van: )()()sT op 11-09-2008 20:23:16
Heb jij dan ook die afdichtingsdop op de kabelboom door dat gat gepropt?
Ja hoor.
Met gebruikmaking van wat vaseline.
En had ik veel geduld al genoemd ?

Heb er trouwens nog aan zitten denken om de pennetjes ontdaan van hun connector er even uit te trekken en daarna weer door te voeren, maar dat was niet nodig.

De tweede gaat overigens veel sneller, omdat je dan weet dat het moet kunnen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

innocenti



Op de plek van de streep zou het moeten kunnen zonder de stijfheid van de klem echt te beinvloeden.

En zoals Misha beschrijft om de pinnen uit de stekkers te halen moet het ook kunnen. Pennen los kan je de kabels uit het rubber trekken en opnieuw doorvoeren nadat je ze door de klem hebt gedaan.

)()()sT

Dank je ;)
Ik neem aan dat je die klemmen ook los kunt kopen, dus mocht het misgaan, dan kan ik altijd nog een nieuwe kopen  :eusa_shifty:

De pinnen/snoer uit de stekker halen: Eugene, weet jij of dat kan? Aangezien jij echt hebt doorgeknipt lijkt me van niet?  :eusa_think:

;)

Misha

Ik heb er een doorgeknipt, maar dat is beslist geen sucses. Niet doen dus.
Ik heb later zo'n nieuwe ring gehaald.

Overigens zie ik dat sommige Xenon-leveranciers ook setjes leveren voor een stalen ring, bijvoorbeeld hier :

http://www.xenon-verlichting.nl/winkel-categorie-overzicht/maxlux-basis-/maxlux-conversie-kit.html

Je zou deze mensen sowieso kunnen bellen, ik heb er goede ervaringen mee.
En aan de prijs is voor Volvo-rijders vast ook wel wat te doen.  ;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Eugene

Citaat van: )()()sT op 12-09-2008 14:32:05
De pinnen/snoer uit de stekker halen: Eugene, weet jij of dat kan? Aangezien jij echt hebt doorgeknipt lijkt me van niet?  :eusa_think:

Nee, die draden zijn in de stekkers vastgesmolten.

If it's not blown, it sucks...

)()()sT


Misha

Citaat van: )()()sT op 12-09-2008 21:58:34
De oplossing ;)

http://www.xenon-verlichting.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/cc827a20ee334f8a2c5aad8dc471dae7.jpg



Ik hoop het voor je, maar ik denk dat er in dit type lamp niet genoeg structurele stevigheid in de clip komt.

Doe nou niet zo moeilijk man ;D , ga gewoon voor dat Maxlux setje. Scheelt wat tientjes, maar is kwalitatief erg mooi, je hoeft niet ral te knutselen en je hebt de garantie dat het past.
8)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het