Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: haasje op 21-07-2016 23:47:33
Citaat van: haasje op 20-06-2016 00:03:11
Vorderingen:
ik heb de veroorzaker gevonden, het is een laptop van 1 van de huisgenoten. Heb even vlug gekeken, maar zag zo snel even geen problemen in zijn instellingen. Alles staat op automatisch, heeft het ip adres dat ik heb toegewezen heb en gateway etc staat op adres van de router.

En de problemen beginnen weer. Hij heeft zijn laptop niet meer gebruikt en gebruikt nu een pc. Het is al die tijd goed gegaan tot een aantal dagen geleden. Ik heb hem nog niet gesproken, maar heb graag nog wat ideeën nodig wat dit kan veroorzaken

Zelfde gebruiker, zelfde geinstalleerde software? Zware Torrent-gebruiker?
Meekijken met WinBox wat er aan real-time traffic is...
--
Autogas Inside . . .

haasje

zelfde persoon, andere computer (die hij gebruikt sinds ik hem aangesproken had op het feit dat zijn laptop problemen veroorzaakt), realtime traffic is wisselend, maar ook bij weinig gebruik blijft het probleem.
Het probleem blijft timeout en dns fouten

viking_in_shorts

Wat doet hij/zij? Skype? FaceTime? Andere software
Die veel bandbreedte gebruikt?

haasje

Het is volgens mij geen bandbreedte probleem. Ik had een limiter op zijn ip adressen gezet, maar dat heeft ook geen effect gehad.

Sbv

dan moet er iets zijn wat heel veel pakketten op het interne netwerk gooit.
Neem eens een packet Sniffer anders

viking_in_shorts

Zit anders hij het netwerk te vernaggelen met een DHCP en/of DNS server?

Er is niet iemand die een (extra) router ergens ingeplugged heeft?

haasje

Citaat van: Sbv op 22-07-2016 15:16:14
dan moet er iets zijn wat heel veel pakketten op het interne netwerk gooit.
Neem eens een packet Sniffer anders
Ik zal eens kijken of ik met een packet sniffer iets kan doen. Heb je eventueel een tip voor een bepaald programma?

Citaat van: viking_in_shorts op 22-07-2016 15:17:26
Zit anders hij het netwerk te vernaggelen met een DHCP en/of DNS server?

Er is niet iemand die een (extra) router ergens ingeplugged heeft?
Daar lijkt het wel op. Ik vermoed dat hij een programma (of virus oid) heeft wat dit doet. Een extra router denk ik niet, zie zijn apparaten in de verbonden apparatenlijst van de router staan, bovendien was het probleem (on het begin) weg als ik de wifi uitschakelde, nu is hij via utp kabel verbonden.

Zou ik eventueel met een extra router kunnen voorkomen dat hij dit soort storingen op het netwerk veroorzaakt?

viking_in_shorts

haasje

Ok gevonden, nu nog uit puzzelen hoe het werkt.

daanium

We hadden laatst een klant die een Ziggo horizon box (zelf) geïnstalleerd had. Dat ding heeft ook een dhcp (server) functie. Die gooide ook het hele netwerk op z'n gat.
Misschien is het zo iets.
Kan ook wel eens door een brakke switch komen, die worden vaak over het hoofd gezien 'omdat die toch niks doen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

viking_in_shorts

Als hij alleen bedraad werkt kan je er een router tussen zetten. Of, kan je router niet meerdere ssid aan? Maak als test een nieuwe aan waar alleen hij op mag/kan werken. Kijken of het helpt ...

haasje

Hij gebruikt het alleen bedraad.
Router kan volgens mij meerdere ssid aan, maar zou dan toch eerder voor een 2de router kiezen ivm het beter fysiek scheiden van de netwerken. Ik heb hier nog wel een router liggen.

Citaat van: daanium op 22-07-2016 19:14:04
We hadden laatst een klant die een Ziggo horizon box (zelf) geïnstalleerd had. Dat ding heeft ook een dhcp (server) functie. Die gooide ook het hele netwerk op z'n gat.
Misschien is het zo iets.
Kan ook wel eens door een brakke switch komen, die worden vaak over het hoofd gezien 'omdat die toch niks doen.

Ik ken de problemen met die pokke upc boxen (oh nee ziggo tegenwoordig), mijn moeder heeft zo'n ding en heb daar ook al een aantal keer flinkk ruzie mee gehad.

viking_in_shorts

ssid is draadloos, dus dat helpt niet als hij alleen met slangetje werkt.

Gewoon zijn slangetje via een aparte router sturen.

Ik raad je alleen wel aan om "achter" de router een heel eigen dhcp range te zetten. Ik heb eerder geprobeerd de dhcp range over een router te laten leven (bruggen) maar dat was niet makkelijk.

haasje

Ik heb hier een 2de router in het netwerk zitten die in bridge staat (verbinding moet naar 2de pand), dit zo ingesteld na de vorige problemen. Zo kan ik in ieder geval alle verbonden apparaten zien.

viking_in_shorts

Daarvoor hoeft hij niet in bridge mode te staan. Je kan gewoon op de 2e router inloggen en daar alle apparaten zien.
Als je de router in bridge mode zet betwijfel ik of je alle problemen op gaat lossen ...