Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Als je je Office licentie in een Microsoft Account hebt gekoppeld, kun je via www.Office.com/MyAccount je licenties beheren. Hier kun je dus ook je licentie 'los koppelen' en daarna weer opnieuw installeren.
Als je de licentie niet aan een Microsoft Account hebt gekoppeld, denk ik dat je met Microsoft moet bellen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Hans Duiven

Citaat van: Sbv op 12-11-2016 20:51:12
Legale software dan kan je gewoon Microsoft bellen en die werken dan gewoon mee

Fantastisch die terugbel service. Net als de eerste keer heb ik alle beschikbare data van de komende week aangegeven
met nul resultaten..

http://i67.tinypic.com/1zxpi0l.jpg  

daanium

Haha, mooie respons tijd daar bij Microsoft :eusa_wall:
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

classicT5

Gewoon naar kantoornr van MS nederland bellen, via google te vinden, dan kom je in keuzemenu en na tig keuzes krijg je dan wel iemand in india aan de lijn.

Vergt wel wat geduld met die indiers, communicatie in gebrekkig engels ed.

Hans Duiven

Citaat van: daanium op 12-11-2016 21:14:44
Haha, mooie respons tijd daar bij Microsoft :eusa_wall:

Dat viel mij ook tegen en ik kan geen datum verder in de toekomst selecteren  :eusa_wall:

FGG

Citaat van: Hans Duiven op 12-11-2016 20:38:37
Wie kent een manier om MS Office 2016 for Mac alsnog aan te melden.

Heb een aantoonbare licentie voor MS office 2016, maar na het vervangen van mijn oude HD voor een snelle SSD
is het hommeles en geeft hij aan dat de sleutel te vaak is gebruikt voor deze pc ???

http://i66.tinypic.com/35jft46.jpg

Misschien moet je even terug naar het begin: waarom heb je MS Office nodig?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

haasje

Ik heb hier een 4-bay raid-5 nas staan waar door een hardwarefout 2 drives nu gemarkeerd staan als spare. De hardwarefout is verholpen echter is nu de data onbereikbaar. Is er toevallig iemand die thuis is in deze materie die mij kan vertellen of het mogelijk is om deze drives terug in normale modes te zetten?

UserID25761

Als er een harde schijf is uitgevallen zou het een kwestie van een nieuwe plaatsen het trucje moeten doen.
als dat niet lukt lijkt mij dat er meer aan de hand is.
het vervelende is dat die apparaten hun eigen format protocol hebben   :eusa_think:

haasje

de harde schijven zijn het probleem niet en zullen (hoogstwaarschijnlijk) alle data nog hebben er heeft een gelijktijdige i/o fout plaatsgevonden waardoor beide schijven als corrupted staan gemarkeerd. Ik ben al in contact geweest met de helpdesk van de fabrikant, die kunnen het niet aanpassen. Het is nu doorgestuurd naar de rd afdeling, maar ze kunnen niets garanderen dat die wel een oplossing weten. Mijn vermoeden is dat er ergens op de hdd's een vlaggetje staat waar de status in staat, als ik die kan vinden ben ik er waarschijnlijk ook.

elmarconi

Correct me if i'm wrong, maar een RAID-5 loopt op minimaal 3 schijven.
https://nl.hardware.info/reviews/4115/8/achtergrond-hoe-werken-raid-0-raid-1-raid-10-en-raid-5-conclusie-+-tabel
1 spare, dan is je 4-bay gevuld. 2 spares kan m.i. niet.
Data is dan fubar...

Merk NAS? Google op data rescue NAS
--
Autogas Inside . . .

haasje

De data staat normaal op 4 drives (geen spare) maar door deze omstandigheden heeft de nas de raid ongeldig verklaard en uitgeschakeld. de problemen zijn verholpen echter laat de nas de schijven als ongeldig staan.

Het betreft een Thecus n4200eco nas met 4 1,5 TB schijven

FrankvdAa

Citaat van: elmarconi op 21-11-2016 17:50:37
Correct me if i'm wrong, maar een RAID-5 loopt op minimaal 3 schijven.

Correct! RAID5 bestaat uit minimaal 3 schijven en kan overweg met 1 defecte drive. Bij 2 of meer defecte drives kun je de data als verloren beschouwen.

Zo lang je niets aan de disks hebt veranderd, zou je idd kunnen kijken of je de RAID weer kunt herstellen maar als hij 'm als spare ziet acht ik de kans klein.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

haasje

De schijven is niets mee gedaan en zouden alle data nog moeten bevatten. Ik ben nu 1 van de schijven aan het klonen zodat ik er eens op kan rondsnuffelen.

viking_in_shorts

Blegh wat een rot-situatie.

De NAS heeft alleen de raid ongeldig gemaakt zeg je: dus de schijven en de partitie zijn nog gewoon te zien in het control panel? (al dan niet "verdrietig" )

Ik heb ooit een akkefietje gehad met 2 WD-blue schijven in een NAS (dus nu alleen nog maar wd-red) die tegelijkertijd een hand vol SMART errors gaven. NAS uitgezet en 1 schijf vervangen. Toen de goden aangesproken en de RAID opnieuw laten bouwen. Dat is gelukt. Heeft wel 120+ uur staan kauwen op dat hapje....

Alternatief kan je proberen een externe schijf in te koppelen en die als tijdelijke spare te configureren. Misschien dat je zo het systeem kan foppen?

Mocht je in een doodlopende straat terecht komen kan je altijd nog de partitie verwijderen en proberen een nieuwe aan te maken. Als je heel veel mazzel hebt kan het zijn dat de NAS ziet dat er al een partitie is. Maar ik zou dit als het allerlaatste redmiddel zien.

haasje

In het controlepaneel staan alle schijven aanwezig, heb alleen geen raid partitie meer. Volgens de helpdesk van thecus zijn de schijven goed, echter heeft hij door de hardwareproblemen (leesfout op 2 schijven veroorzaakt door slechte batch satakabels) dus de raid als ongeldig gemarkeerd.
Een nieuwe partitie aanmaken is zeker het verlies van de huidige (wordt ook voor gewaarschuwd).