Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Taranis op 19-05-2011 20:24:51
Als Primavera & Vida pc heb ik mezelf een oude laptop van de zaak toegeëigend ;D

Omdat 't ding vreselijk traag was, heb ik de recovery cd's er in geduwd met het idee het ding even opnieuw te installeren. Na beide cd's te hebben gelezen, vraagt dat ding om de driver-cd. Die er in gedaan, maar dan geeft ie een error bij het lezen van Y:\I386\RECOVERY.DAT
Dat kan kloppen, want met een andere laptop even op die cd gekeken en die hele dir bestaat niet. Waarschijnlijk dus de foute cd.

Ik heb op de site van Asus gekeken en daar kun je 69 verschillende losse drivers en toebehoren downloaden, maar niet de complete driver cd. Hoe los ik dit op? Op de bekende downloadsites kwam ik de cd ook niet tegen...  :-\

Hellup :)
Dump dat ding dan hier.
op de site van Asus wordt waarschijnlijk om type nummer gevraagd en dan zijn het niet zoveel drivers vinden

Taranis

Citaat van: Sbv op 19-05-2011 20:26:47
Dump dat ding dan hier.
op de site van Asus wordt waarschijnlijk om type nummer gevraagd en dan zijn het niet zoveel drivers vinden

Uh, wat bedoel je?

Ik heb het goede type opgezocht en dan komt ie dus met 69 drivers en utilities aan...

Wil 'm best bij jou dumpen, maar heb jij wel zo'n driver cd dan?

Sbv

Geen driver cd, maar kan zeker zoeken op de site

Geef type maar even door en de drivers die je zoekt

viking_in_shorts

Afgezien van de hulp die SBV je nu aanbied is het bijna altijd handiger om met een "schoon" OS te beginnen. De fabrikanten stoppen er vaak de meest rare zut in die je ofwel nooit nodig gaat hebben danwel nooit gaat gebruiken  ;D

Sbv

Gewoon schoon beginnen met xp prof dan kom je nog wel een eind(je) eventueel wat geheugen bij prikken

Taranis

Ik denk dat ik dat ding héél binnenkort even in Barendrecht dump ;D

Is geheugen bijprikken nodig? Ik weet niet zeker, maar ik geloof dat er 1 gig ram in zit...

peter67

Inderdaad ik heb een fout gemaaktn zo oefen ik ook op mijn
Ik dacht dat ik alle programma's veilig had gesteld, helaas dus niet
Ben nu bezig met windows homeserver 2011 (engelse versie), maar die is officieel nog niet uit, dus puur om te proberen
En dan gaat er wel eens iets fout,dat vind ik niet erg, veel oefenen
Alleen nu vind ik het wel jammer voor autod

En zo oefen ik ook op mijn 850, alleen op dingen die belangrijk zijn voor veiligheid vraag ik hulp
Ik laat het dan doen, of met z'n tweeen
Als ik dan nog twijfel herhaal ik deze stap, tot ik zeker weet dat ik het alleen kan

groetjes Peter67

Svenneh

AutoD is ermee gestopt geloof ik. Heb even wat nagezocht voor je, en het bedrijf dat de software ontwikkelde is www.lok.nl. De website doet het ook niet meer, en heb nog wat gezocht voor download linkjes voor je, maar aangezien het een pakket voor Windows 98 was.. ben ik er bang voor.

Misschien is een van de volgende pakketten wat voor je.. heb er zelf niet mee getest, maar goed ;).

http://software.drusoft.biz/Sitepaginas/download.aspx
http://www.easytemplate.nl/producten/kilometerregistratie/Kilometerregistratie.htm

Ik zou anders gewoon even Googlen, dan kom je genoeg pakketten tegen die je verder zouden moeten helpen.

Groetjes,

Sven

viking_in_shorts

Citaat van: peter67 op 18-05-2011 21:39:01
Op mijn computer hield ik mijn autokosten altijd bij met het programma autod
Helaas ben ik dit programma (software) kwijtgeraakt en kan het op internet niet vinden

Is er misschien iemand binnen deze vereniging of onder vrienden die dit programma nog ergens heeft liggen

Ik werkte zelf met versie 4.5

Registratiecode heb ik niet nodig, die heb ik nog wel

alvast bedankt

Peter67

Ik gebruik mijn iPhone daarvoor, en heb tot nu toe twee apps geprobeerd.
VehiCAL en Tankomat.

Gezien ik niet nauwkeurig genoeg bezig was heb ik besloten dat tankomat voor mij voldoende was (=is alleen maar voor verbruik; niet voor reparatiekosten oid) en daar heb ik nu ook de Pro versie van gekocht. Je kan er meerdere auto's mee volgen en krijgt een redelijk goed beeld van je verbruik en kosten, maar er zitten een aantal bugs in. Bijvoorbeeld kan je niet kiezen of je de tank wel of niet volgooit en terwijl ik dit typ besef ik me ook dat het programma geen bi-fuel aankan (=gas en benzine bijvoorbeeld)

nsdnayz

blauweroffel

Iemand hier ervaring mee?:

Ik heb een cruzer titanium stick 2 GB
Sinds vandaag doet hij niets meer:
Als ik m in een usb poort stop gaat licht heel even het blauw lichtje op, dan meteen weer uit en daarna een allesontzagwekkend niets....

Wat noe?

BR

nsdnayz

Citaat van: blauweroffel op 20-05-2011 17:23:20
Iemand hier ervaring mee?:

Ik heb een cruzer titanium stick 2 GB
Sinds vandaag doet hij niets meer:
Als ik m in een usb poort stop gaat licht heel even het blauw lichtje op, dan meteen weer uit en daarna een allesontzagwekkend niets....
Wat noe?

BR
Had je hiervoor hem al in de computer zitten? Het kan zijn dat hij niet goed is ontkoppeld, dan willen ze nog wel eens moeilijk doen.
Moet je de pc even opnieuw opstarten, of de stick in een andere pc doen.
Mocht je hem net uit de kast pakken, dan weet ik het niet. (kapoet?)

Svenneh

viking_in_shorts

Ik kwam net deze tegen: drobo.com Heeft iemand daar ervaring mee?

Hans Duiven

Ik wil graag OS X (geen dual boot gedoe o.i.d.) installeren op mijn Toshiba A350D-209 laptop met een AMD Turion X2 64 processor.
(3 Gb geheugen en 360 Gb harddisk)

Je komt van alles tegen op het web maar wellicht is hier iemand die de juiste tip heeft  ;D