Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: maruska op 01-11-2011 08:44:18
10 meter aanrecht... heb jij zoveel vrouwen daar dan ? ;D

Nee, maar die van mij neemt heul veel ruimte in :eusa_shifty:

Vulk

Citaat van: viking_in_shorts op 01-11-2011 08:42:48
Citaat van: Vulk op 01-11-2011 08:39:31
Ik heb nooit begrepen waarom een laptop per se een groot scherm moet hebben.
17" voor een laptop is toch veel te groot? 15" kan net vind ik. Ik zelf draai op een 12" en dat is prima.

Kan ook gemakkelijk meegenomen worden zonder de rug te forceren, staat niet in de weg in de zetel, ...

17" is te groot voor wat?
Mijn laptop staat op het aanrecht wat ca 10 loopmeter lang is. Daar past een laptopje met 17" scherm best wel op ....

Te groot, te lomp, te zwaar, te onhandig, ... Helemaal niet meer van deze tijd waar alles kleiner wordt. :)

)()()sT

Ik teken ook op de laptop thuis; wat moet ik dan met een 12" scherm ???

:D

maruska

heb hier zowat alle maten.. 10", 12,3, 15", 17"
grote laptop is zwaarder, maar hoe vaak sleep je die.. Ik doe nu echt veel op de ipad. Voor burowerk staat er 2x26"
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk

Uitzonderingen bevestigen de regel zeker?

Ik heb hier overigens een dockinstation staan met extern toetsenbord, scherm, muis, ... voor als ik eens veel werkruimte nodig heb.

Voor het huis-tuin-en keukenwerk voldoet't normaal prima.

Op het werk zou ik mijn 22" + 17" ook niet meer kunnen missen. :)

Marc O.

Alles kleiner dan 17" is leuk wanneer je dat ding veel moet verslepen. Zakelijk heb ik een 15,6" laptop (in combinatie met 2x 20" monitoren), privé een 17". Die laatste vind ik toch echt wel veel fijner werken dan dat 15.6" schermpje. Veel zwaarder is ie trouwens echt niet.
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Vulk op 01-11-2011 08:46:19
17" voor een laptop is toch veel te groot? 15" kan net vind ik. Ik zelf draai op een 12" en dat is prima.

Kan ook gemakkelijk meegenomen worden zonder de rug te forceren, staat niet in de weg in de zetel, ...

Mijn laptop staat op het aanrecht wat ca 10 loopmeter lang is. Daar past een laptopje met 17" scherm best wel op ....

Te groot, te lomp, te zwaar, te onhandig, ... Helemaal niet meer van deze tijd waar alles kleiner wordt. :)

Blijkbaar heb jij zelf andere keuzes gemaakt dan ik. Zelf hechtte ik vooral veel waarde aan een volledig toetsenbord (inclusief numeriek toetsenbord dus) en ongeveer 100 meter kabel minder dan een desktop. Verder was het formaat / gewicht / verplaatsbaarheid van ondergeschikt belang. Mobiel heb ik m'n iphone - op werk heb ik 2x19" + 1 x 23".

Broabander

Prive heb ik 2x24" staan met op de HDMI 42" TV, op het werk 2x19". Maar eigenlijk gebruik ik prive alleen mijn iPhone ;-)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 01-11-2011 08:46:12
Citaat van: maruska op 01-11-2011 08:44:18
10 meter aanrecht... heb jij zoveel vrouwen daar dan ? ;D

Nee, maar die van mij neemt heul veel ruimte in :eusa_shifty:

Dit moet ik even vereeuwigen. Ik zal 't 'r volgende keer vertellen :evil:

On-topic: ja 17" is groot om te verslepen, maar om op de laptop te tekenen (gebruik zelf Inventor) is 't aan de minimale kant. En ook hier 10 meter aanrecht waar de laptop op staat, 't zal me een zorg zijn :)

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 01-11-2011 09:05:53
Citaat van: Vulk op 01-11-2011 08:46:19

Blijkbaar heb jij zelf andere keuzes gemaakt dan ik. Zelf hechtte ik vooral veel waarde aan een volledig toetsenbord (inclusief numeriek toetsenbord dus) en ongeveer 100 meter kabel minder dan een desktop. Verder was het formaat / gewicht / verplaatsbaarheid van ondergeschikt belang. Mobiel heb ik m'n iphone - op werk heb ik 2x19" + 1 x 23".

Ik heb een 15,6" scherm op mijn HP laptop én een numeriek toetsenbord, ProBook 6560b. Ik heb bewust géén 17" omdat ik 't te groot vind om mee te slepen. Voor mijn gevoel is dan het effect van een laptop een beetje weg. Komt bij dat de breedte vaak weinig toevoegt, hoogte zou je meer aan hebben.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 01-11-2011 09:04:18
Alles kleiner dan 17" is leuk wanneer je dat ding veel moet verslepen. Zakelijk heb ik een 15,6" laptop (in combinatie met 2x 20" monitoren), privé een 17". Die laatste vind ik toch echt wel veel fijner werken dan dat 15.6" schermpje. Veel zwaarder is ie trouwens echt niet.
mee eens Hier een 18"en een 17" laptop na veel slecht zicht te hebben gehad met een 15.6 schermpje. Belangrijkste voordeel met de grotere schermen is het normale toetsenbord en het aparte cijfergedeelte erlangs.  Werkt echt fijn.

daytonawim

Ik had een 20 inch Dell laptop  :o :o, helaas moeten vervangen door een 17 inch model  >:( >:( ( dank zij een ongelukje) beide laptops wil je eigenlijk niet mee slepen  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Maar wel super machine's op op te werken en te gamen, voor de beeldschermen zijn van absolute top kwaliteit met standaard HD resolutie.

Marc O.

Citaat van: daytonawim op 01-11-2011 14:59:52
Ik had een 20 inch Dell laptop  :o :o, helaas moeten vervangen door een 17 inch model  >:( >:( ( dank zij een ongelukje) beide laptops wil je eigenlijk niet mee slepen  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Zoals ik al zei, mijn 17" laptop weegt eigenlijk nauwelijks meer dan m'n 15,6" laptop. Is trouwens een Asus K70IC, mocht iemand naar zoiets op zoek zijn, en wat mij betreft een aanrader ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 30-10-2011 22:52:45
Ik heb trouwens een oplossing gevonden om op de Ipad1 toch de multitasking gestures AAN te zetten. En werkt gewoon prima, en dus gewoon een k*tstreek van Apple om die express weg te laten in de update.

iOS 5.0.1 beta contains improvements and other bug fixes including:
- Fixes bugs affecting battery life
- Adds Multitasking Gestures for original iPad
- Resolves bugs with Documents in the Cloud
- Improves voice recognition for Australian users using dictation
- Contains security improvements

Turbo-Geek

Citaat van: Johann op 03-11-2011 06:53:20
Citaat van: Turbo-Geek op 30-10-2011 22:52:45
Ik heb trouwens een oplossing gevonden om op de Ipad1 toch de multitasking gestures AAN te zetten. En werkt gewoon prima, en dus gewoon een k*tstreek van Apple om die express weg te laten in de update.

iOS 5.0.1 beta contains improvements and other bug fixes including:
- Fixes bugs affecting battery life
- Adds Multitasking Gestures for original iPad
- Resolves bugs with Documents in the Cloud
- Improves voice recognition for Australian users using dictation
- Contains security improvements

Zijn ze dan toch overstag gegaan. Inmiddels al zelf opgelost maar wel dank voor de info Johann.
Ze hebben behoorlijk wat flak gekregen mbt het weglaten van die optie !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------